Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dani05
#531262
Onze hond eet al sinds pup versvlees. Eerst Duck, daarna Carnibest. We zijn overgestapt op Carnibest omdat onze hond opeens geen Duck meer wilde. Nu na een paar maanden Carnibest flikt meneer precies hetzelfde en trekt z'n neus op voor Carnibest. Hoewel hij wel een laag vers runderhart naar binnen werkt. Zou het met loopse teven in de buurt te maken hebben, of is het toch kieskeurigheid? :D ;D
Door Dani05
#531268
[quote="tieneke"]
Denk eerder kieskeurigheid als hij wel iets anders eet.
Gewoon zijn eten weghalen en niets geven tot de volgende ronde ;)
[/quote]

Bedankt voor de tip Tineke. Ik ga je raad opvolgen en je hoort wel hoe het uitpakt.
Ik geef vanavond maar weer eens Duck voor z'n neus. Ik heb daar nog wat van liggen. Misschien dat hij Duck opeens wel weer gaat eten. Ik ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Dani05 op zo 16 apr 2006, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#531326
Sommige reuen willen wel in hongerstaking gaan als er loopse teven rondhangen, maar dan eten ze dus niks, ook geen ander smakie o.i.d., dus denk ik dat het bij jouw hond gewoon kieskeurigheid is. Maar een beetje afwisseling is ook niet erg, dus als hij nu wel duck wil eten, geef je 'm lekker duck.
Door Dani05
#531405
[quote="Angelique"]
Sommige reuen willen wel in hongerstaking gaan als er loopse teven rondhangen, maar dan eten ze dus niks, ook geen ander smakie o.i.d., dus denk ik dat het bij jouw hond gewoon kieskeurigheid is. Maar een beetje afwisseling is ook niet erg, dus als hij nu wel duck wil eten, geef je 'm lekker duck.
[/quote]
Hoi Angelique en Tieneke,
Ik heb vanavond onze hond (petit Brabancon) weer Duck gegeven met als resultaat dat hij z'n hele bak leeg heeft gegeten.
Dus meneer wenst graag afwisseling van versvlees producten.
Ik denk dat ik bij de volgende bestelling carnibest ook eens een andere variëteit van carnibest bestel. Nu krijgt hij lam/rijst, maar carnibest heeft meer keuze producten. Misschien is carnibest natuurvoer wel een optie. Onze hond Dani is 11 maanden. Hebben jullie nog tips?
Bedankt voor zover.
Groetjes, Rob
Gebruikersavatar
Door sylvia
#531425
[quote="Dani05"]
Hoi Angelique en Tieneke,
Ik heb vanavond onze hond (petit Brabancon) weer Duck gegeven met als resultaat dat hij z'n hele bak leeg heeft gegeten.
Dus meneer wenst graag afwisseling van versvlees producten.
Ik denk dat ik bij de volgende bestelling carnibest ook eens een andere variëteit van carnibest bestel. Nu krijgt hij lam/rijst, maar carnibest heeft meer keuze producten. Misschien is carnibest natuurvoer wel een optie. Onze hond Dani is 11 maanden. Hebben jullie nog tips?
Bedankt voor zover.
Groetjes, Rob
[/quote]

Gewoon varieren dan kan het hem niet gaan vervelen en ik denk dat je ook beter aan het voeren bent met wat afwisseling. Misschien kun je ook één of twee barfdagen inlassen voor de afwisseling.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 16 apr 2006, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dani05
#531446
[quote="sylvia"]
Gewoon varieren dan kan het hem niet gaan vervelen en ik denk dat je ook beter aan het voeren bent met wat afwisseling. Misschien kun je ook één of twee barfdagen inlassen voor de afwisseling.
[/quote]
Hoi Silvia,
Bedankt voor je advies. Ik ga meteen over op meer variatie. Onze Dani is maar een klein hondje tussen de 5 á 6 kilo, aan welke producten moet ik zoal denken om één á twee barfdagen in te lassen?
Zijn normale voedingspatroon is alsvolgt:

07.00 uur 's-morgens: 125 gr. Carnibest lam/rijst
16.30 uur 's-middags: 125 gr. Carnibest lam/rijst
20.00 uur 's-avonds: 3 eetlepels biogarde yoghurt

Als beloning krijgt hij tussendoor Purina Pro plan biscuits zalm/rijst,
en 's-avonds een plakje jonge kaas of een plakje kalfsleverworst.
Ik ga in ieder geval één maaltijd per week vervangen voor vers runderhart en dagelijks variëren met carnibest en duck.
Laatst gewijzigd door Dani05 op zo 16 apr 2006, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#531496
Als je zo af en toe 'n maaltijd wilt vervangen.
Dan zou ik niet kiezen voor hart (of onder orgaanvlees).
Orgaanvlees is namelijk al volop aanwezig in kant en klare versvoeding.
Eigenlijk zit daar procentueel zelfs teveel orgaanvlees in.

Dus, als ik jou was, dan zou ik bij een 'zelf samengestelde maaltijd' eerder kiezen voor wat spiervlees.
Of iets van vis.

Succes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#531559
[quote="Dani05"]
Hoi Silvia,
Bedankt voor je advies. Ik ga meteen over op meer variatie. Onze Dani is maar een klein hondje tussen de 5 á 6 kilo, aan welke producten moet ik zoal denken om één á twee barfdagen in te lassen?
Zijn normale voedingspatroon is alsvolgt:

07.00 uur 's-morgens: 125 gr. Carnibest lam/rijst
16.30 uur 's-middags: 125 gr. Carnibest lam/rijst
20.00 uur 's-avonds: 3 eetlepels biogarde yoghurt

Als beloning krijgt hij tussendoor Purina Pro plan biscuits zalm/rijst,
en 's-avonds een plakje jonge kaas of een plakje kalfsleverworst.
Ik ga in ieder geval één maaltijd per week vervangen voor vers runderhart en dagelijks variëren met carnibest en duck.

[/quote]

Hij krijgt wel veel eten voor een hondje van 6 kilo hier wegen ze rond de 10 kilo en eten 200 gram Donna eet iets meer.
Dus jouw hondje krijgt heel veel voeding en daarbij nog aardig wat tussendoortjes , hoe oud is hij ? (als het nog een hond in de groei is dan is het normaal dat hij meer eet)

Ik zou op de dagen dat je gaat barfen geen hart of andere orgaanvlees geven dat zit namelijk al in ruime mate in de kvv.

Wat je zou kunnen geven is kippennekken of een platgemept kippenvleugeltje, spiervlees (rund,lam,geit, paard) vleesribben (lam,geit)
Vis, ander gevogelte dan kip,konijn wat er maar in de aanbieding is.
Door Laura2004
#531633
[quote="sylvia"]
hoe oud is hij ? (als het nog een hond in de groei is dan is het normaal dat hij meer eet)

[/quote]
Het hondje is 11 maanden, dus ik denk dat hij al redelijk is uitgegroeid. Misschien is het ook handig om het hondje wat minder vaak eten te geven. Dus bv 2 keer per dag of misschien zelfs 1 keer. Ik zie niet in waarom je 3 keer per dag eten zou moeten geven.
Door Dani05
#531641
[quote="sylvia"]
Hij krijgt wel veel eten voor een hondje van 6 kilo hier wegen ze rond de 10 kilo en eten 200 gram Donna eet iets meer.
Dus jouw hondje krijgt heel veel voeding en daarbij nog aardig wat tussendoortjes , hoe oud is hij ? (als het nog een hond in de groei is dan is het normaal dat hij meer eet)

Ik zou op de dagen dat je gaat barfen geen hart of andere orgaanvlees geven dat zit namelijk al in ruime mate in de kvv.

Wat je zou kunnen geven is kippennekken of een platgemept kippenvleugeltje, spiervlees (rund,lam,geit, paard) vleesribben (lam,geit)
Vis, ander gevogelte dan kip,konijn wat er maar in de aanbieding is.
[/quote]
Dani is 11 maanden. Ik denk dat hij nu wel zo'n beetje is uitgegroeid en inderdaad, we moeten zo langzamerhand gaan minderen met zijn voeding. Trouwens, vanmorgen liet hij z'n Duck staan. Toch maar weer Carnibest gegeven en dat at hij nu wel, bak in één keer helemaal leeg ! Ik ben aan de éne kant wel een voorstander van Carnibest. Als je ziet hoe de samenstelling eruit ziet, geweldig toch vergeleken met Duck? We hebben Dani ooit wel eens een pensstaafje gegeven maar daar stikte hij zowat in, zo'n uitgekouwde sliert bleef in z'n keel hangen. Daarna maar niet meer gegeven. De kippennekken waar je over schrijft lijkt me wel wat, maar kan dat geen kwaad? Ik kan ze bestellen bij Canis Naturalis in Zoetermeer. http://www.versvoeding.nl/ Daar kosten ze 0,50 cent per 500 gram, dus 1 euro per kilo. Daar heb ik ook de Carnibest vandaan. Heb je ook ervaring met Carnibest, ik bedoel welke soort geef je jouw honden? Ik ben van plan om de volgende keer een ander soort erbij te bestellen voor de afwisseling. Nu krijgt Dani lam/rijst.
Allemaal bedankt voor zover, jullie hebben me weer een aardig eind op weg geholpen.

Rob
Laatst gewijzigd door Dani05 op ma 17 apr 2006, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#531699
overigens, ik zou ook niet op zulke vaste tijdstippen eten geven, daar kun je later nog vervelende problemen mee krijgen.
Op een gegeven moment is de maag van je hond er zo aan gewend dat hij om 7 uur eten krijgt dat die van tevoren al begint met maagzuur aan te maken. Tegen de tijd dat het eten is er, is je hond hartstikke misselijk en kan gaan gal braken.

Ik voer zelf 1 keer daags, en dan de ene keer 's ochtends vroeg, dan weer eens 's avonds laat of tussen de middag.
Zodoende treedt er voor de hond ook geen gewoonte op. En zo voorkom je ook dat ze op bepaalde tijden gaan lopen drammen (want dat deden de mijne ook namelijk, drammen als zij het etenstijd vonden)
Door K&D
#531738
Hoi,
wij hebben ook een klein hondje van 6,5 kg en wij geven ook hoofdzakelijk Carnibest en af en toe wisselen we dat af met pens. Zo 2 x per week geven we wat anders, zoals kipkarkas of vis (sardientjes is ze dol op), rauw eitje en wat groente.
Maar ze krijgt hier zo 120 gram gemiddeld per dag.
Gaat prima!
Door sam123
#958248
ziggy is ook een reutje van 5jaar.
nu llopt hij ook nog steeds te mutsen met zijn eten.
er zijn wel loopse teven in de buurt,
maar zelf is hij gecastreerd.
hebben die teven dan nog invloed op hem?
groetjes sylvia
Door Magic
#958411
Hier ook een klein ras ze krijgt 125 Carnibest per dag!
Of 150 gram Energique.

Ze krijgt wel beloning snacks tijdens training.

Als we trainen of als ze veel energie verbuiken ( Show periode of in de herfst en lente)
150 tot 200 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door