Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jesse1
#531033
Hallo,
ik heb een nestje pups van nu 13 dagen oud, moeder staat op CB al vanaf begin januari. gaat prima. nu is sinds gister een van de pups aan de diaree, gelig. hij drinkt verder wel en het is de grootste uit het nest, niet sloom of lusteloos verder maar vraag me af waardoor het kan komen. hij groeid verder goed en is in de 13 dagen gegroeid van 305 gram tot 820 gram. het zijn boerenfoxjes. moeders lijkt nergens problemen mee te hebben. hebben jullie enig idee?

alvast bedankt
groetjes miranda
Door Jesse1
#531235
niemand een idee?? volgens mij zaten hier ook fokkers tussen toch?? hebben jullie dit ooit meegemaakt? voor alsnog maak ik me niet zoveel zorgen, hij komt wel aan , hij drinkt genoeg, en is sterk en levendig genoeg dus het zal denk ik ook wel weer overgaan, maar als iemand weet waardoor het kan komen ben ik wel opgelucht.
groetjes miranda
Door Femke
#531277
Hi!

tis aardig rustig op BP, misschien dat je daarom nog geen reactie hebt?
Ik weet zelf niet, of een pup van die leeftijd al probiotica of okugest mag hebben, anders zou ik dat geven.

Verder: als hij nog lekker levendig is, gewoon eet en drinkt zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Door chamourel
#531280
benebac pasta moet je geven....dat helpt heel erg goed.
het komt wel vaker voor dat een pup diaree heeft hoor.
het is allemaal nog zo klein.
wel in de gaten houden of de andere pups het niet krijgen.....
heb je al ontwormd ?
Door Jesse1
#531291
bedankt voor de reaktie in ieder geval , ik ga ze maandag ontwormen dan zijn ze 2 weken precies.
hij is idd leendig genoeg ja dus echt zorgen maakte ik me nog niet zo maar je wilt altijd graag een bevestiging hebben he . het is mijn eerste nestje en heb goed hulp gehad van een vriendin die fokker is maar zij is op vakantie en niet te bereiken dus vandaar dat ik het hier is ging informeren.

groetjes miranda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#531408
Ik zou de pup zelf niets geven tegen diaree eerst even kijken of het niet beter wordt na de wormenkuur. Heb je ook al gekeken of de teef nergens stuwing heeft aan een tepel want het kan ook zijn dat er een stuwende tepel is als hij daarvan heeft gedronken kunnen ze ook aan de diaree gaan.
Door karin2
#531582
sylvia schreef: Ik zou de pup zelf niets geven tegen diaree eerst even kijken of het niet beter wordt na de wormenkuur. Heb je ook al gekeken of de teef nergens stuwing heeft aan een tepel want het kan ook zijn dat er een stuwende tepel is als hij daarvan heeft gedronken kunnen ze ook aan de diaree gaan.
wat bedoel je met een stuwende tepel ? een melkklier die ontstoken is? ik dacht dat stuwing een tepel was waar de melk uitliep was . :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#531838
karin2 schreef: wat bedoel je met een stuwende tepel ? een melkklier die ontstoken is? ik dacht dat stuwing een tepel was waar de melk uitliep was . :-\
Stuwing is eigenlijk melkaanmaak, maar als de melkklier melk gaat aanmaken en het wordt niet afgenomen dan krijg je schijven. Pups die daarvan drinken kunnen aan de diaree gaan dan zou je eerst de schijven weg moeten masseren daarna is er geen vuiltje aan de lucht
Door Jesse1
#531942
Ze heeft geen stuwing nee alles is mooi soepel :)
Inmiddels is zijn ontlasting al ietsjes vaster en hij is vandaag ook weer 50 gram aangekomen, de afgelopen 2 dagen kwam hij ook wel aan maar minder dan anders. dus ik weet ook niet wat het was Het zijn 4 ontzettende vreetzakjes en ze zorgen er wel voor dat ze alle tepels gehad hebben.
Alle oogjes zijn open en het zijn echt schatjes van hondjes
bedankt voor de reakties ;D
groetjes miranda
Door Lizzy
#531946
Jesse1 schreef: Ze heeft geen stuwing nee alles is mooi soepel :)
Inmiddels is zijn ontlasting al ietsjes vaster en hij is vandaag ook weer 50 gram aangekomen, de afgelopen 2 dagen kwam hij ook wel aan maar minder dan anders. dus ik weet ook niet wat het was Het zijn 4 ontzettende vreetzakjes en ze zorgen er wel voor dat ze alle tepels gehad hebben.
Alle oogjes zijn open en het zijn echt schatjes van hondjes
bedankt voor de reakties ;D
groetjes miranda
Fotooooo's ;D!
Door Jesse1
#532069
fotooooooooos hier zijn er een paar (van de al ruim 500 die ik al heb gemaakt ;D ;D ;D)

Afbeelding
Zoë die bij ons blijft links er die eronder is Ishtar
Afbeelding
Afbeelding
Ishtar
Afbeelding
Zoë
Afbeelding
de oudste, Diesel
Afbeelding
Als 2e geboren, Zoë
Afbeelding
Als 3e geboren, Ziggy
Afbeelding
en als laatste geboren Ishtar

ze groeien overigens perfect, met 7 dagen hadden ze hun geboorte gewicht al verdubbeld. ;D ;D

ga ze vandaag ontwormen ds dat zal ook wel een heerlijke boel worden ;D

groetjes miranda
Door karin2
#532079
sylvia schreef: Stuwing is eigenlijk melkaanmaak, maar als de melkklier melk gaat aanmaken en het wordt niet afgenomen dan krijg je schijven. Pups die daarvan drinken kunnen aan de diaree gaan dan zou je eerst de schijven weg moeten masseren daarna is er geen vuiltje aan de lucht

ow bedankt voor de uitleg ;)

wat een schattige puppy's en ze doen het erg goed zo te zien en te lezen :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door