Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#530511
Omdat ik vind dat de kleur van Lhaki's vacht - sinds ik barf - wat terug loopt (minder zwart in de punten en lichter beige van kleur) ben ik op zoek gegaan naar gedroogd zeewier. Heb geen A-Nori kunnen vinden maar wel AO-Nori. Is dat hetzelfde???? Heb er dus echt de b.... verstand van. Hoeveel en hoevaak geef je dat aan een hond van 7,5 kg?
Heb meen ik ergens hier ook gelezen dat vlierbes helpt om een mooie vachtkleur te houden. Is het sap ook goed? (dat drink ik namelijk zelf en ik zou best een lepeltje door z'n groentemix kunnen mengen.
Door Lizzy
#530608
Ja, dat is hetzelfde hoor! Ik zou een paar keer per week een kwart a half theelepeltje door het eten doen. Om te beginnen. En dan eens kijken hoe dat gaat. Ik had begrepen dat vlierbes inderdaad ook helpt, maar dat dat meer is voor pigment verlies aan neus en lippen enzo. Maar kwaad kan het niet hoor, om daar een lepeltje van te geven! Het teruglopen van pigment kan overigens ook veroorzaakt worden door de rui. Maar ja... je zou zeggen dat je dit dan ieder jaar gehad moet hebben...
Door jon
#530647
Voor mijn gevoel hoort ie al ons hele leven hier in huis ;D, maar feit is dat we hem gekregen hebben toen ie 14 maanden was en dat is a.s maandag precies anderhalf jaar geleden. Zoveel "jaren"met ruien hebben we dus nog niet meegemaakt. ;)
Ik heb zijn dekhaar altijd al wat grauwig gevonden, de ene periode meer als de andere, maar misschien is dat wel normaal!!?? Het kan natuurlijk ook zijn dat de vachtkleu anders is geworden nu hij een volwassen hond is.
Als ik naar foto's kijk zie ik nu duidelijk minder zwart in de punten. Verder is zijn vacht wel veel zijdeachtiger geworden, verhaart hij naar mijn idee veel minder en glanst ie prachtig, wat natuurlijk vooral opvalt na een borstelbeurt.
Door Doedels
#530660
jon schreef: Voor mijn gevoel hoort ie al ons hele leven hier in huis ;D, maar feit is dat we hem gekregen hebben toen ie 14 maanden was en dat is a.s maandag precies anderhalf jaar geleden. Zoveel "jaren"met ruien hebben we dus nog niet meegemaakt. ;)
Ik heb zijn dekhaar altijd al wat grauwig gevonden, de ene periode meer als de andere, maar misschien is dat wel normaal!!?? Het kan natuurlijk ook zijn dat de vachtkleu anders is geworden nu hij een volwassen hond is.
Als ik naar foto's kijk zie ik nu duidelijk minder zwart in de punten. Verder is zijn vacht wel veel zijdeachtiger geworden, verhaart hij naar mijn idee veel minder en glanst ie prachtig, wat natuurlijk vooral opvalt na een borstelbeurt.
Ik denk dat Lhaki gewoon zijn definitieve volwassen kleur heeft gekregen. Zoals jij het beschrijft is zijn vacht in goede conditie. Maar als hij plotseling veel meer pigment krijgt met vlierbes en zeewier dan hoor ik het graag. Dan ga ik ook onmiddelijk beginnen om mijn jongens nog zwarter te krijgen :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#530678
Wat heel goed helpt bij pigmentverlies is vliernetelextract dat is best wel duur spul maar het werkt heel goed.

Maar het lijkt me stug dat Lhaki last heeft van pigmentverlies als dat wel zo is en het moet aan het barfen liggen dan geef je hem iets tekort wat hij bv wel krijgt als hij kvv eet.
Dus misschien zou je neer kunnen typen wat je allemaal geeft over een periode van twee weken.

Mocht je toch iets willen geven tegen pigmentverlies
http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... ct&x=3&y=5
Door jon
#530819
sylvia schreef: Wat heel goed helpt bij pigmentverlies is vliernetelextract dat is best wel duur spul maar het werkt heel goed.

Maar het lijkt me stug dat Lhaki last heeft van pigmentverlies als dat wel zo is en het moet aan het barfen liggen dan geef je hem iets tekort wat hij bv wel krijgt als hij kvv eet.
Dus misschien zou je neer kunnen typen wat je allemaal geeft over een periode van twee weken.

Mocht je toch iets willen geven tegen pigmentverlies
http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... ct&x=3&y=5
3 maanden overzicht van Lhakies voeding staat vermeld bij de menu's ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#530878
Ik geef voor het pigment (en ook nog voor andere dingen) 3x per week ijslands zeewier bij het eten. Een beetje pigmentverlies is daarmee wel op te vangen en vachten krijgen er een vollere kleur van.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#530929
Wanda schreef: Zou vlierbes ook helpen bij mijn golden teef?
Nadat ze voor de eerste keer loops is geweest,heeft ze een rose neus.

Tineke
Ja, vooral als het pigment van de neus (of lippen)wegtrekt zijn vlierbesdragees of vlier-netelextract de aangewezen "hulpjes".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door