Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#530488
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar volg alles al een hele tijd. Heb nu sind 2 weken mijn puppy Dunja. Ben gelijk begonnen haar te laten wennen aan rauw voedsel en kvv. Dit pakte ze heel goed op. Geen diaree of andere kwalltjes. Gelijk perfekt. Maar s'ochtends geef ik haar nog steeds brokken zodat ik niet alles precies hoef bij te houden wat ze precies binnen krijgt. Alleen nu eet ze het niet meer!!! , hier baal ik echt van, want nu ben ik bang dat ze niet alles wat ze nodig heeft binnen krijgt. Behalve dan op de kvv dagen. Heb ook al van alles door de brokken gedaan. kipfilet, rijst enz. Maar ze eet het niet. Mijn man had mij al hiervoor gewaarschuwd, wil niet dat ie gelijk krijgt hoor!!, hij staat er al wat sceptisch tegenover. Ziet haar het liefst alleen op eukaneuba. Wie weet hoe ik dit moet oplossen. Want volledig barfen vind ik nog echt te moeilijk, en niet altijd praktisch bv als je een dagje met je hond weg gaat.

Gr Natas
Door mutsie
#530491
Kijk je hondje is pas verstandig :)

Waarom geef je je pup dan niet gewoon helemaal KVV.

Denk je dat als je brokken geeft daar alles inzit?
Ja hoor, veel granen, en het lam is eroverheen gevlogen ;D

Een dagje weg: Dan geef je de hond 's morgens wat te eten en als je thuis komt of niet. (oke een pup heeft misschien wel wat regelmaat nodig).
Bij nog niet te warm weer neem ik kvv bevroren mee.

Als je hem nu compleet kvv geeft, ga je dan eens rustig inlezen in Barf.
Er staat heel veel in de bibliotheek wat je eerst eens kunt lezen.

je hond zal je dankbaar zijn.
enne veel mannen denken zo hoor!

Karin
Door dunja
#530508
Hoi,
Ja in de bieb lees ik me al helemaal klem, maar niet alles blijft meteen hangen he! Maar jullie hebben gelijk als je zegt dat in kvv alles al zit. Dus het probleem is eigenlijk al opgelost.
Stom van me!!

Natas
Door mutsie
#530510
Nee, maakt niet uit hoor. ;)
Ik heb ook alles gelezen, maar ook het een en ander opgeschreven wat en waar ik iets kon halen en of daar een menu van samen te stellen is. (m.b.v. barfmenu van the dude).

Maar je kan natuurlijk ook enkele dagen barf geven, of wat kippennekken, kan je pup daar ook alvast een beetje aan wennen.
Vis ? panharing vinden ze hier lekker. Of vissenkoppen op de markt (oke het is even wennen ;D),
penslappen,
En zo langzamerhand ga je er steeds meer in verdiepen en lol in krijgen.

Karin
Door roefus
#530516
Het is eigenlijk wel logisch dat als een hondje 'lekker eten' heeft geproefd...dat-ie dan 'brokken' niet leuk meer vindt.
Hoe zou jij het zelf vinden als je op énkel 'brok' werd gezet?
(brokken voor 'mensen' zijn best wel uit te vinden, hoor....als we dat zouden willen.....zijn imeers al bijna voor 'elk beest' uitgevonden).

Had je waarschijnlijk toch ook meer zin in een ECHTE maaltijd?
Denk dat dat ook voor hondjes geldt.

Een goede kvv is prima.......kun je altijd nog 'gaandeweg' zelf iets proberen 'samen te stellen'.
Denk dat jij je daar ook meer tevreden mee voelt, dan met een schep uit de zak 'brokken'.
Veel succes.
Door tieneke
#530640
Zeer verstandige pup ;D ;D
Ga lekker kvv geven en gooi die brokken heel snel weg.
Echt alles wat je hond nodig heeft zit in een kompleet kvv ;)
Over Jeukanuba ga ik maar niets zeggen :-X
Door Borke
#530663
Wat goed van je dat je je jonge pup vers wilt gaan voeren!
Het gemakkelijke van kvv is dat je je daarbij geen zorgen hoeft te maken of je wel alles geeft wat je pup nodig heeft, alles zit er vanaf de fabrikant namelijk al in de juiste verhoudingen in gestopt. Je hoeft dus niet te rekenen en je hoeft er ook niet veel verstand van te hebben. Het enig wat nodig is, is dat je een goed voer koopt wat compleet is.
Welk merk voer je?

Ik zou de brokken weggeven aan de dierenambulance of aan het asiel en gewoon lekker helemaal op kvv overgaan. Als je weg gaat met je pup dan kan je de kvv gewoon meenemen, wij deden dat altijd in zo'n klein koeltasje die je in de zomer kunt kopen met 6 blikjes bier erin. Je kan het ook in een diepvriestas van de supermarkt doen met wat ijs erbij, dat blijft wel goed hoor ;D
Door Rajzcek
#570444
:D hahaha,nu moet ik echt lachen,want onze Cairn pup kreeg van de fokker alleen droogvoer.Bij ons gekomen eerst voorzichtig KVV gevoerd,en ja hoor diarree!Ontgiften dacht ik meteen,gelukkig heb ik een man die ook achter natuurlijke voeding staat.Inderdaad gaf ik de eerste dagen 's morgens ook nog brokjes,alleen....onze pup eet ze dus absoluut niet meer!!Zijn die pupjes dan toch verstandiger dan menig mens verwacht?JA!Ik had ook nog van die zakjes puppie blikvlees(hoe noem je dat eigenlijk?)Maar die dame is echt niet gek,en dat blieft ze dus ook niet ;D.Ze wil alleen maar vers,dus krijgt ze vers!De tips die je eerder kan lezen over een klein koelertje en daar bevroren kvv in doen,zijn heel goed te doen.Veel plezier deze zomer met ook zo'n pienter puppie. :)
Door pallas
#574505
Fido schreef: Ook onze pup (chinese nakert) krijgt alleen rauw gevoerd. Hij mot geen brok! Leuk hè?

didot spuugt koekjes ook gewoon uit :D
nox eet ze altijd met veel smaak op >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door