Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#530043
Als je van KVV op Barf overstapt,kan de hond dan weer een soort 'ontgifting'krijgen?
Een vriendin van mij is sinds kort aan het Barfen(ze voerde al KVV) en haar hond poept veel slijm en heeft ook groene( ???)ontlasting.Ik voer zelf 50/50 en mijn honden hadden geen last van het combineren van KVV met Barf,maar die hadden ook weinig last toen ze van brok op vers overgingen.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#530142
Tinker schreef: Mijn honden hebben ook nergens geen last van.Ik heb eerst een jaar lang KVV van diverse merken gevoerd en ben nu voorzichtig aan begonnen met Barf en ik geef nu al de hele week iedere dag wat anders en de ontlasting is perfect gebleven.Misschien doet je vriendin toch iets niet helemaal goed,want ontlasting die slijmerig is en groen,dat klinkt niet echt gezond.Misschien moet ze eerst terug naar de KVv waar de hond het wel goed op deed en dan heel voorzichtig opnieuw beginnen met Barf.Misschien kan de hond wel niet tegen iets wat maar weinig in KVV zit en wat ze nu volop geeft?
Ze gaf meestal Rodi en Smuldier,allebei de compleet-versie en dat is,volgens mij voornamelijk of alleen maar rund.Beetje eenzijdig dus,vandaar misschien de problemen?
Ze geeft nu af en toe kip en zalm als Barf-maaltijd en de kip ging goed,dus misschien veroorzaakt de zalm wel de troubles.Hond is verder vrolijk en niet ziek.
Door Lizzy
#530311
Ik denk dat je vriendin wel kritisch naar haar menu moet kijken. Of dat ons moet laten doen ;) :D! Op zich is het niet ondenkbaar dat haar honden wederom een proces doormaken. Of het ontgiften is... weet ik niet precies. Maar ik weet wel dat mijn honden ook door een proces gingen, toen ik van versvlees overstapte op BARF. Ik kan het niet zo goed omschrijven... het is een beetje vaag... ze verhaarde meer. Ze waren ook rustiger. Ik dacht echt "oh oh, gaat dit goed?". Maar na het verharen bleek dat de vacht die terug kwam veeeel zachter en mooier was. Ook bleek dat ze gewoon lekkerder in hun vel kwamen te zitten en ze "iets" kwijt konden in hun eten.

Maar, als jij denkt dat haar menu niet klopt: dan is het eerst zaak om daar goed en kritisch naar te kijken!
Door **ilse**
#530495
Mijn hondje krijgt nu ongeveer 4 maanden kvv, en ik ben nu voorzichtig gestart met af en toe iets erbij tegeven, begonnen met kippenvleugels, kippennekken, en ik heb van iemand eendennekken gekregen, heerlijk vind ze het! Haar ontlasting is wel wat veranderd ja, ze poept nu tijdens een wandeling ineens 2 of 3 keer, kleine keutels maar wel in drieen. haar vacht.... ik wordt er wanhopig van, ze lijkt wel een onplofte cavia, ik ben alleen nog maar bezig met te ontklitten, en ze is ook heel rustig. Blij om te lezen dat andere mensen dit ook meegemaakt hebben, van de week maar even naar de trimsalon en ietsjes korter, dan komt he allemaal wel weer goed met Candy!!!! :)
Gebruikersavatar
Door Miekie
#530515
Lizzy schreef: Ik denk dat je vriendin wel kritisch naar haar menu moet kijken. Of dat ons moet laten doen ;) :D! Op zich is het niet ondenkbaar dat haar honden wederom een proces doormaken. Of het ontgiften is... weet ik niet precies. Maar ik weet wel dat mijn honden ook door een proces gingen, toen ik van versvlees overstapte op BARF. Ik kan het niet zo goed omschrijven... het is een beetje vaag... ze verhaarde meer. Ze waren ook rustiger. Ik dacht echt "oh oh, gaat dit goed?". Maar na het verharen bleek dat de vacht die terug kwam veeeel zachter en mooier was. Ook bleek dat ze gewoon lekkerder in hun vel kwamen te zitten en ze "iets" kwijt konden in hun eten.

Maar, als jij denkt dat haar menu niet klopt: dan is het eerst zaak om daar goed en kritisch naar te kijken!
Laatste update:hond van vriendin heeft na smuldiermaaltijd weer prima gepoept,dus het is toch zeer waarschijnlijk de zalm geweest.Heb haar geadviseerd weer een tijdje smuldier of ander KVV te geven en dan toch weer een keer zalm om het zeker te weten.Mocht blijken dat het dat is,moet je dan gewoon aannemen dat de hond er niet tegen kan of zou hij gewoon moeten wennen?Op zich vind ik groene ontlasting met slijm best een heftige reactie,dus misschien trekt hij het gewoon echt niet... ???
Laatst gewijzigd door Miekie op vr 14 apr 2006, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door