Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Christin
#526800
Deze website vandaag gevonden en er gaat een wereld voor mij open. Dus ik wil meteen jullie advies vragen.

Onze hond gaven we eerst brok totdat hij dat steeds slechter ging eten. Brokken warm gemaakt, bouillon erbij, rijst erdoor nog niet eten en ook regelmatig braken.

Op advies da Royal Canin sensitive brok drie weken lang letterlijk naar binnen gepropt, maar opnieuw weigert hij te eten.

Daarom zijn we nu opnieuw op advies van da rijst met koolvis gaan geven. Dat moeten we 6 weken volhouden. Heeft iemand ervaring met dit dieet en het vervolg?

Bedankt alvast

Groeten
Christin
Door 202spots
#526809
Hi Christin, en welkom op BP!
Heeft je hond een voedsel allergie dan?
Meestal word er rijst en vis, of rijst en 'n andere vleesbron gegeven om te kijken of de hond allergies is...
Wanneer dat niet het geval is met jou hond, dan zou ik de rijst en gekookte vis vergeten, en liever kant en klaar rauwe vleesvoeding geven,en kijken of ie dat wel wil eten.
Er zijn verschillende soorten kvv te koop,dus gewoon een proberen!
Success!

Lees anders eerst even de info hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 09 apr 2006, 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#526818
Ik zou gewoon eens een compleet versvoer gaan kopen en dat geven. Jouw dierenarts heeft je een eliminatiedieet gegeven terwijl hij geen allergie heeft voor zijn eten maar denkt vreet die meuk lekker zelf en gelijk heeft jouw hond. Een hond is een carnivoor dus waarom zou hij droge graanballetjes eten.


http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 09 apr 2006, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Christin
#526819
Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Het rijst met koolvis dieet is inderdaad om uit te zoeken of onze hond een allergie/overgevoeligheid heeft. Daar denkt de da aan omdat hij op een aantal soorten brok regelmatig braakt. Op het sensitive dieet van Royal Canin braakt hij niet. Maar dat at hij gewoon niet meer na de eerste twee dagen.

Gelijk nog een vraag, heeft iemand een idee van de hoeveelheden rijst en vis die we moeten geven. Hoeveel eiwitten, vetten, kcal heeft een hond bijvoorbeeld nodig?

groeten
Christin
Laatst gewijzigd door Christin op zo 09 apr 2006, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#526820
Mijn hond Ammy is (of moet ik zeggen was) ook altijd een slechte eter. Hij at zijn brokken echt met lange tanden. Dan kun je inderdaad van alles er door gaan gooien, maar dat is ook geen blijvende oplossing. Als ik het goed lees wil jouw hond niet eten omdat hij last heeft van zijn maag? Misschien voelt jouw hond aan dat hij brokken niet goed verdraagt en heeft hij nu een aversie ontwikkeld. Om dan gelijk van een voedselallergie te spreken omdat hij niet tegen onnatuurlijke voeding kan (neem aan dat je daarom 6 weken lang koolvis met rijst moet geven) vind ik belachelijk (ben zelf van mening dat merendeels van de honden met een voedselallergie eigenlijk allergisch zijn voor graan of verhit eiwit, beide komen in de natuur niet voor). Ik zou dus zeker de brokken de deur uit doen en lekker vers gaan voeren.
Door Rosita
#526821
Christin schreef:Gelijk nog een vraag, heeft iemand een idee van de hoeveelheden rijst en vis die we moeten geven. Hoeveel eiwitten, vetten, kcal heeft een hond bijvoorbeeld nodig?
Ik zou nu dus al stoppen met rijst en vis en kijken of ze in de buurt KVV verkopen (carnibest, bibi, rodi, enz.). Dit is dus compleet voer.
Door Lizzy
#526829
Hoi Christin, welkom op Barfplaats! Vervelende toestande met je hond.... Ik zou eerlijk gezegd ook geen koolvis en rijst gaan geven. Dat kan altijd nog. Maar ik denk dat je hond dat niet nodig heeft... Aangezien je nog maar net de wereld der verse voeding bent binnen getreden, hier op barfplaats, denk ik dat je er verstandig aan doet om je hond zo snel je kunt over te schakelen op een kant en klaar versvlees. Hier heb je alle merken op een rijtje:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449

Ik zou, als ik jou was - gezien de gevoeligheid van je hond, kiezen voor een langzame overschakeling door het verse vlees eerst even 2 tellen te koken of te overgieten met gekookt water. In de link staat wel iets uitgelegd over hoe je moet overschakelen.

Je kunt trouwens ook zelf het voer voor je hond heel eenvoudig samenstellen. Meer daarover: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448. Maar, je moet je toch eerst even in de materie verdiepen.

Mocht blijken dat je hond nog steeds ziek is op de verse/rauwe voeding (en 99% van honden knappen echt bijzonder goed op), dan kun je altijd nog een eliminatie-dieet gaan doen, maar dan een gezonde versie ervan. Waar wij je uiteraart ook weer mee kunnen helpen!
Door Christin
#527084
Hoi Lizzy,

Nog wat verder gelezen op deze site en ik lees dat ook oorontstekingen te maken kunnen hebben met voeding.

Nou dat heeft hij dus ook regelmatig, net als ontstoken ogen en ontstoken voorhuid. Verder op z'n poten twee kale plekjes die niet weg willen gaan.

Kortom weet jij of tekenen zijn van allergie of toch gewoon alleen te maken heeft met brokvoeding.

Of eigenlijk is de vraag wat dan wel een gezond eliminatiedieet is?

Groeten
Christin

Als ik het zo opschrijf dan klinkt het wat dramatisch, maar het is verder gewoon nog een vrolijke 'gezonde?' hond.
Door Femke
#527110
Christin schreef: Hoi Lizzy,

Nog wat verder gelezen op deze site en ik lees dat ook oorontstekingen te maken kunnen hebben met voeding.

Nou dat heeft hij dus ook regelmatig, net als ontstoken ogen en ontstoken voorhuid. Verder op z'n poten twee kale plekjes die niet weg willen gaan.

Kortom weet jij of tekenen zijn van allergie of toch gewoon alleen te maken heeft met brokvoeding.

Of eigenlijk is de vraag wat dan wel een gezond eliminatiedieet is?

Groeten
Christin

Als ik het zo opschrijf dan klinkt het wat dramatisch, maar het is verder gewoon nog een vrolijke 'gezonde?' hond.

ik vermoed, dat jouw hond gewoon niet lekker in z'n velletje zit vanwege alle ballaststoffen die hij met zich meedraagt (een hond is gewoon niet gemaakt om brokken te eten, en of die brokken nou 10 of 80 euro per zak kosten, het is en blijf het verkeerde type voer voor je hond)

Ook vanaf mij een advies om je hond over te zetten op rauw (saai he, allemaal dezelfde adviezen) in plaats van op een dieet van rijst - wéér granen - en koolvis.

Houd er in je achterhoofd rekening mee dat je hond kan gaan ontgiften hoor! De meeste honden moeten hier even 'door'. Het is een manier van het lichaam om de rommel op te ruimen.

Succes met je hond!
Door Femke
#527115
wat betreft die oorontsteking: wij hebben met onze berner ook enorm getobt met de oren, steeds maar weer naar de DA voor een ander zalfje, cleanertje, kuurtje etc. Zelfs tot 2 keer toe de oren onder narcose laten spoelen.
Nachtenlang opgezeten met een hond die wanhopig was van de jeuk en pijn aan zijn oren :'(

Sinds hij op rauwe voeding staat is het stukken minder, toch nog niet helemaal over. Eens in de zoveel maanden begint hij weer wat te klapperen. Ik geef hem dan een tijdje groene leem door het eten (dat helpt het lichaam om te reinigen) en dan trekt het gelukkig weer snel weg.

Vieze oren, vieze ogen en een vieze piem duidt er volgens mij op dat een hond z'n afvalstoffen niet kwijt kan. Sinds de rauwe voeding hebben ze hier zelden tot nooit meer last van ;)
Door 202spots
#527129
Wanneer je hond veel last heeft van prut oren en ogen en kale plekjes op de huid, dan kan het heel goed dat dat door graan veroorzaakt word.

http://www.de-border-terrier.com/spikes ... oeding.htm
geeft ook veel info over graanloos eten, in 't hollands.

Hoe is je engels?
Hier is veel te lezen over de granen in hondevoer....het artikel gaat dan wel over droge brok, maar je krijgt wel 'n idee...
Door jolly64
#530479
Mijn hond is ook allergisch en krijgt lam/rijst
van energique nr 4 of van duck de lam/rijst versie
Daar staat precies op hoeveel de hond nodig heeft
Ps Mijn hond doet het er geweldig op ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door