Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tinker1
#523595
Lizzy gaf mij enige tijd geleden de tip om bij ons hondje die chronische oogontsteking heeft,Similasan nr.2 te gaan gebruiken.En verrek het werkt!!!!! :-*Het is echt een wondermiddel,ze heeft er in tijden niet zo goed uitgezien.Alle soorten en merken van de DA werkten allemaal voor geen meter,ja eventjes en dan begon het weer.En toen Lizzy kwam met die tip over Similasan ben ik het gaan proberen en het is super spul.Mijn man heeft ook altijd door lens gebruik zere ogen en die gebruikt het nu ook en ook hij zegt dat het werkt.Bij ons hondje gebruiken we het nu 2x daags.en ik ga het ook bij onze Perzen gebruiken want het is ook nog eens spotgoedkoop(€ 5,95 Kruitvat)in vergelijking met wat de DA ons maandelijks meegeeft.Dus Lizzy BEDANKT voor de tip!!! :-* :-* :-*
Door Lizzy
#523599
Hihihi, graag gedaan. Weer een tevreden gebruiker erbij! Ik kreeg de tip overigens ook weer van iemand anders (gebruiker Dalmi - ze post hier niet zo veel maar wel op het Dalmatenforum). En ik ben haar weer heeeeel dankbaar :D!
Door ginny
#523803
ik heb het ook gekocht gisteren, ook hier een chronische oogontsteking klant, dus hoop ook dat het bij haar zo goed werkt, want heb nu het idee dat de cafzalf niet veel meer doet.

groetjes simone
Door Lizzy
#523807
Simone, ik hoop zeker dat het bij jouw hondje net zo goed werkt als bij de Dalmaat van Dalmi, onze Pinkel en de hond van Tinker! Ik zal voor je duimen! Houd je ons op de hoogte?

Oh, en dat Tinker1 als gast staat komt niet omdat ze zich hierna direct afgemeld heeft ;D, maar omdat ze weer onder gebruikersnaam Tinker post!
Door Lizzy
#523821
Ik zal je dit zeggen dat ik na 2 dagen al flinke verbeteringen zag bij Pinkel! En weer een paar dagen later was de hele ontsteking helemaal verdwenen. Het is nog een paar keer teruggekomen (waarbij ik bij de eerste verschijnselen DIRECT begon te druppelen) maar nu is ze al maanden (even afkloppen) ontsteking-vrij!
Door Ollie
#524350
Ik heb het ook net opgehaald..maar zie nu dat het niet langer houdbaar is dan 1 maand na openen. ::)
Door ginny
#524633
ik geef mijn bulletje nu twee maal daags twee druppels, het erge oog is nog steeds erg rood en gezwollen, maar het andere oog begon ook mee te doen en het lijkt alsof de zwelling daar niet doorzet en het minder rood aan het worden is, ik hoop zo dat dit ook bij haar werkt want ze heeft zo'n last van haar oog.

ik laat het jullie weten hoe het verder gaat.

groetjes simone
Gebruikersavatar
Door Pauline
#524637
Ik heb het in minims? Dus 15 kleine flesjes aan elkaar. Verkopen ze het ook in grote flesjes?
Door Mevroi Kruim
#525765
[quote="Tinker"]
Ja het is en (glazen)flesje met een druppelaar er aan en kost 5,95 bij Kruitvat.
[/quote]

Ze hadden het hier niet :'(
Nog maar eens verder zoeken.
Door ginny
#525773
we zijn weer een paar dagen verder en kan zeggen dat de druppels goed hun werk doen, ze had deze keer een behoorlijke ontsteking en na een tijdje cafzalf die niets deed, de druppels gebruikt en de erge zwelling is weg, ze wrijft ook niet meer steeds met haar poot langs haar oog, het is nog wel rood maar niet meer zo vurig, ik ben helemaal blij, ik blijf voorlopig door druppelen, eerst nog twee maal daags en daarna eenmaal daags. hoop dat de ontstekingen nu ook weg blijven.

groetjes simone
Door Lizzy
#525776
[quote="ginny"]
we zijn weer een paar dagen verder en kan zeggen dat de druppels goed hun werk doen, ze had deze keer een behoorlijke ontsteking en na een tijdje cafzalf die niets deed, de druppels gebruikt en de erge zwelling is weg, ze wrijft ook niet meer steeds met haar poot langs haar oog, het is nog wel rood maar niet meer zo vurig, ik ben helemaal blij, ik blijf voorlopig door druppelen, eerst nog twee maal daags en daarna eenmaal daags. hoop dat de ontstekingen nu ook weg blijven.

groetjes simone
[/quote]

Nou Simone, het klinkt hoopvol! Ik hoop ook dat de ontsteking wegblijft en de resterende oogproblemen zich nog oplossen!
Door Ollie
#530252
Tosca heeft geregeld vieze ogen..en als ik een dag haar ogen zalf is het over..maar met die simulasan word het erger.

Weet iemand hoe dat kan ???
Laatst gewijzigd door Ollie op vr 14 apr 2006, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sennaruby
#530271
Een van mijn konijnen heeft ook ALTIJD last van vieze, ontstoken oogjes. Alles is al geprobeerd, maar niets werkt. Zijn vrouwtje hield zijn oogjes eerst altijd likkend schoon, maar helaas is zijn twee weken geleden overleden. Ik denk dat ik ook maar eens die Similasan 2 ga proberen. Dat kan toch wel bij konijnen, of niet?

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#530273
[quote="Ollie"]
Tosca heeft geregeld vieze ogen..en als ik een dag haar ogen zalf is het over..maar met die simulasan word het erger.

Weet iemand hoe dat kan ???
[/quote]

Wat voor zalf gebruik je normaalgesproken? Ik denk dat het misschien een AB zalf of een cortico-zalf is? Ik denk zelf dat het niet gebruiken van deze zalf de problemen eerder verergerd als het gebruiken van similasan.
Door Lizzy
#530274
[quote="Sennaruby"]
Een van mijn konijnen heeft ook ALTIJD last van vieze, ontstoken oogjes. Alles is al geprobeerd, maar niets werkt. Zijn vrouwtje hield zijn oogjes eerst altijd likkend schoon, maar helaas is zijn twee weken geleden overleden. Ik denk dat ik ook maar eens die Similasan 2 ga proberen. Dat kan toch wel bij konijnen, of niet?

Groetjes,

Fieke
[/quote]

Ik zie eerlijk gezegd geen reden waarom je het bij je konijn niet zou proberen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door