Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Slot
#529823
Ik had eendenpoten gekocht bij het islamcentrum in Rotterdam. Het viel me op dat het vlees wel erg donker was maar toch leek het rauw.
Nu bleken de poten knoerhard. :o Ik kon de poot niet door midden breken, wat met rauwe kip wel kan. Toen ik de poot doormidden sloeg met een bijltje was het merg ook hard. Het leken wel gekookte botten! Ik heb het vlees er dus maar afgehaald en zo gegeven.
Iemand ervaring met deze eendenpoten? Wat voor kleur heeft eend normaal?
Door Slot
#529836
Audrina schreef: Eendenvlees hoort donkerrood/rozig van kleur te zijn.
Ja het vlees was donkerrood.
En de botten zijn die altijd zo hard?
Heb jij ervaring met deze poten?
Door peerle
#529848
Ik heb voor Kerstmis wel eens ergens goedkoop eend kunnen kopen, maar ik denk niet dat dat poten waren, het waren nogal kleine boutjes en mijn Golden kreeg ze gemakkelijk op. Het zou wel kunnen dat die poten ongekookt ook zo hard zijn, ze moeten uiteindelijk de eend uit het water helemaal ondersteunen...
Door Sennaruby
#529875
Ik geef mijn honden eendennekken en -vleugels en die gaan goed, maar de katten vinden de nekwerveltjes ook veel te hard en laten die liggen.... Het bot van een eend is volgens mij echt een stuk harder dan kippenbotten. En misschien zijn de poten, de dragende delen, inderdaad nog wel harder...
Door Laura2004
#529923
Ik geef deze eendenpoten van het islam centrum en ze zijn gewoon rauw. Mijn hond heeft er geen problemen mee. Ik breek ook niks door midden, dus ik zou niet weten of ze heel hard zijn of niet, maar ik weet wel dat Ziggy er totaal geen moeite mee heeft.
En die kleur is normaal. Eend is heel donker van kleur en het is ook een beetje zoet van smaak. ;)
Door Slot
#529948
Laura2004 schreef: Ik geef deze eendenpoten van het islam centrum en ze zijn gewoon rauw. Mijn hond heeft er geen problemen mee. Ik breek ook niks door midden, dus ik zou niet weten of ze heel hard zijn of niet, maar ik weet wel dat Ziggy er totaal geen moeite mee heeft.
En die kleur is normaal. Eend is heel donker van kleur en het is ook een beetje zoet van smaak. ;)
Dus ze zijn wel rauw....dan durf ik ze wel aan mijn grote honden te geven. Ik had de eerste aan mijn pup van 10 weken gegeven en het viel me op dat hij het bot niet doormidden kreeg. Voor de pup is het dus duidelijk te hard.
Door Laura2004
#529951
Slot schreef: Dus ze zijn wel rauw....dan durf ik ze wel aan mijn grote honden te geven. Ik had de eerste aan mijn pup van 10 weken gegeven en het viel me op dat hij het bot niet doormidden kreeg. Voor de pup is het dus duidelijk te hard.
Het is echt rauw ja ;) Je moet maar een pootje koken, dan zie je hoe het er uit ziet als het gekookt is.
Door Joshii
#529998
Ook mijn honden eten de eendenpoten van het Islam centrum en hebben daar geen moeite mee.

Vor een pup is het misschien nog een stapje te ver, maar je andere honden zullen het vast kunnen eten ;)
Door dana
#530153
Ook hier hebben ze een keer die eendepoten gegeten.
Mijn cavalier had er geen moeite mee maar mijn shih tzu kreeg ze niet helemaal op.
Nu heeft zij met meer kauwwerk moeite want een lap pens gaat al met veel moeite ::).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door