Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annemieke
#5292
Mijn hond is 8 maanden en nog nooit 1 dag diarree gehad, hij krijgt al vanaf 8 weken BIBI. Nu heeft mijn vriendin 3 beardies die al 2 weken behoorlijk aan de sch*t zijn en die krijgen ook BIBI. Afgelopen zondag heb ik een nieuwe voorraad gehaald en jahoor: aan de diarree, hebben meer honden daar last van????? Mijn vriendin heeft haar honden nu op de Rodi gezet en ze hebben weer keurige drollen. :-/
Zijn wij de enige met dit probleem, ik weet niet zo goed wat ik nu moet, heb net 50 kilo ingeslagen!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#5293
Niet meteen alles weggooien. Als de diarree over gewoon weer even voorzichtig proberen. Kan best een een of ander virus geweest zijn ofzo.
Door ester
#5294
Mijn hond is 8 maanden en nog nooit 1 dag diarree gehad, hij krijgt al vanaf 8 weken BIBI. Nu heeft mijn vriendin 3 beardies die al 2 weken behoorlijk aan de sch*t zijn en die krijgen ook BIBI. Afgelopen zondag heb ik een nieuwe voorraad gehaald en jahoor: aan de diarree, hebben meer honden daar last van????? Mijn vriendin heeft haar honden nu op de Rodi gezet en ze hebben weer keurige drollen. :-/
Zijn wij de enige met dit probleem, ik weet niet zo goed wat ik nu moet, heb net 50 kilo ingeslagen!
ik zou carnibest proberen
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#5295
Niet meteen alles weggooien. Als de diarree over gewoon weer even voorzichtig proberen. Kan best een een of ander virus geweest zijn ofzo.
dit zou ik proberen; het kan best zijn dat ze "iets" hebben opgelopen en om nou gelijk je hele voorraad weg te gooien is denk ik wat overdreven.

Als het dan weer diarree wordt en je weet zeker dat het geen virus is of iets anders wat de hond in de gauwigheid ergens heeft opgeduikeld dan kun je altijd nog ander voer gaan proberen
Door Nelly
#5296
Als het goed is krijg ik zondag nieuwe voorraad bibi, tot nu toe nergens last van gehad. Kan idd. ook een virusje zijn hoor.
Door qyan
#5297
hier vandaag ook aan de diaree, en bibi wordt al zeker een maand niet meer lekker gegeten, geen enkele soort.
hongert zichzelf uit en eet dat wat nodig is tegen de nacht, maar verder.
eet al bijna 5,5 maand geen brokken meer maar verkoos een paar dagen terug dus brokken over de bibi. bak bibi en bak brokken neregezet, misschien 15 brokken ofzo. brokken weg met lange tanden, bibi voorzichtig ruiken en een likje en weg was qyan.
lam en rijst gaat nog, maar bibi en natuurmix is gewoon een dag uithongeren, vindt er ook erg veel havervlokken in zitten. gister niet, maar het 1 kilo pak van vandaag weer wel, zat vol met havervlokken :-/
heb ook nog zo´n 40 kilo maar ga daarna ook carnibest proberen.
Door SHIVA
#5298
het is ons ook opgevallen dat er meer havervlokken inzitten gaan maandag weer nieuwe voorraad halen maar nu even de helft van wat ik normaal bestel
als er weer zoveel havervlokken inzitten en veel van die
witte dingen ga ik toch over op een ander versvlees
de oudtste hond begin nu ook wat meer te krabben en bijten en last van rode plekjes op onderbuik de andere tw
ee nog nergens last van en vlooien hebben ze niet
Door ine
#5299
Heb vandaag navraag gedaan bij Dorotha!
Er zit sinds een tijdje 6% lever in de natuurmix, dit kan bij sommige honden idd tot diarree leiden!
Klachten doorbellen en ze verandert het gewoon weer!! :-/
Door qyan
#5300
ja wel ja, ff doorbellen en ze verandert het gewoon weer!  :-X :-/ mag de voorraad die er nu ligt dan ook worden terug gebracht ???.
heb het aangekeken, maar qyan is nu dus al al die dagen aan de diaree sinds de voorraad woensdag.
als crutz het niet over wil nemen gaat het hier toch echt de prullenbak in, want goed gaat het niet.
Door Annemieke
#5303
Het gaat hiet weer goed maar vind het wel raar dat er dus meer honden last hebben van dit probleem. Verdorie ik baal hier wel flink van moet ik zeggen, denk je eindelijk een goed product voor je honden te hebben gevonden en nu dit weer. Ik zet nog ff door, hij heeft geen diarree meer maar ik heb het idee dat zijn vacht achteruit gaat. Misschien zit het tussen mijn oren, niemand anders ziet iets aan die hond, maar ik heb al 1 hond met een behoorlijk vachtprobleem en je probeert het zo goed mogelijk te doen. Nouja we wachten het nog maar ff af!!! ::) :-/
Door crutz
#5304
ik heb vorige week woensdag nieuwe voorraad gehaald en hier nog geen problemen qua diarree of niet willen eten
verder vind ik er ook niet veel havervlokken of kimmels inzitten (heb bewust gekeken en zelfs dan viel het niet op, heb zelfs mn vriend laten kijken omdat hij toch wel erg lang geleden voor het laatst bibi had gezien (vers voer ik altijd) en dus beter het verschil kon zien, maar ook hij zag daar erg weinig van
Door qyan
#5305
bij qyan gaat het nog steeds niet goed, maar qyan is dan ook een overgevoelige hond en kan weinig schommelingen in zijn voer hebben.
als er maar 1 klein dingetjhe anders is resulteert dat bij hem gewoon in buikpijn en diaree.
zoals nu dus.
ook is bij qyan zijn vacht heel erg achteruit gegaan, gaat nu beter nu ik vitaminenpillen en groenten bij voer.

crutz, het is ook niet in ieder pakje hoor ;)
ik had 1 kilo natuurmix die zat echt helemaal vol met kimmels en havervolkken, zag er wit van.
maar het pakje natuurmix van de dag erna had het bijvoorbeeld weer niet.
voor een hond die dit kan hebben maakt het misschien niet zoveel uit, maar met qyan zijn toestanden die hij al heeft gehad
(nu gaat het eindelijk goed na een jaar) kan ik gerommel en uitproberen met voer van de fabrikant uit gewoon niet gebruiken.
tuurlijk zullen veel fabrikanten weleens wat anders proberen, maar te grote veranderingen kan qyan zijn maag/darmgestel, maar ook zijn werestand nog niet aan helaas
en dat ie het niet meer eet komt dan waarschijnlijk door de lever!!!
ik weet dat ie geen lever lust, tenminste, het moet er niet te veel inzitten.
als klein pupje gaf ik hem wel eens ene dag gewoon spier en organa vlees wat ik zelf bij elkaar had gedaan, om te kijken wat hij lustte als ik wilde gana barfen met hem.
levers hoorde in iedere geval niet bij zijn lekker trek ;D
Door crutz
#5306
crutz, het is ook niet in ieder pakje hoor ;)
ik had 1 kilo natuurmix die zat echt helemaal vol met kimmels en havervolkken, zag er wit van.
maar het pakje natuurmix van de dag erna had het bijvoorbeeld weer niet.
misschien niet in ieder pakje, maar ik heb de afgelopen 4 dagen 7 kilo opengemaakt en ik moet zeggen, ze verschilden weinig tot niet van elkaar, misschien net mazzel gehad, kijk vanaf donderdag wel weer ;)
en dat ie het niet meer eet komt dan waarschijnlijk door de lever!!!
ik weet dat ie geen lever lust, tenminste, het moet er niet te veel inzitten.
als klein pupje gaf ik hem wel eens ene dag gewoon spier en organa vlees wat ik zelf bij elkaar had gedaan, om te kijken wat hij lustte als ik wilde gana barfen met hem.
levers hoorde in iedere geval niet bij zijn lekker trek ;D
inderdaad kan lever de boosdoener zijn dat hij het niet meer eet, ken meer honden die hun neus ophalen voor lever ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door