Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#529638
dat kreeg ik in ieder geval gisteren te horen van de DA-assistente.

Ik heb Joep in oktober al laten enten en er was een foutje gemaakt met de geldigheidsdatum van de enting in zijn paspoort. Gisteren dacht ik: laat ik eens ff bellen om dat recht te zetten. Kreeg ik te horen dat het niet 2 maar 3 jaar geldig was.

Nou da's alweer mooi meegenomen. Ik was dan wel niet van plan om "zo maar" weer te enten, maar toch ben ik hier wel blij mee.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 19 apr 2006, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#529645
Het mooiste is dus dat mijn enting (officieel) nog maar 2 jaar geldig zou zijn, maar daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan.

Ze zei letterlijk: Tja, er is zoveel te doen over die entingen. Ik zou in ieder geval niet jaarlijks laten enten! ;D
#529687
Dat is zeker goed nieuws!!! ;D Maar geldt dit dan voor alle entingen of moet je toch jaarlijks voor de ziekte van Weil enten? Hier namelijk 2 labjes die in elk poeltje duiken wat ze tegen komen ha ha!
#529692
Tiesto schreef: Dat is zeker goed nieuws!!! ;D Maar geldt dit dan voor alle entingen of moet je toch jaarlijks voor de ziekte van Weil enten? Hier namelijk 2 labjes die in elk poeltje duiken wat ze tegen komen ha ha!
Als je je honden wel wilt enten tegen de ziekte van Weil, dan moet je deze enting jaarlijks herhalen. Deze enting geeft niet langer als 1 jaar bescherming.

De ziektes waarvoor een 3 jarige bescherming geldt zijn:
Parvo
Hondenziekte (distemper)
HCC (besmettelijke leverziekte/adeno)
Rabies

Het geldt dus niet voor:
Ziekte van Weil/Leptospirosis
Para Influenza (hoewel deze ook 3 jaar bescherming biedt maar ze daar nog geen 3 jarige registratie voor hebben - PI is overigens geen dodelijke ziekte)
Bordetella (een component tegen kennelhoest - ook geen dodelijke ziekte)
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 apr 2006, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#531162
Zijn ze hier in het buitenland ook van op de hoogte?
Deze nieuwe regeling is voor ons maar vooral voor onze honden natuurlijk fantastisch maar ik wil geen gedonder hebben als ik in het buitenland kom voor bv een show en ik mag niet naar binnen omdat mijn hond dit jaar niet geent is.
Weten jullie hoe zoiets gaat ?

Gr. Jolanda
#531431
JolandaB schreef: Zijn ze hier in het buitenland ook van op de hoogte?
Deze nieuwe regeling is voor ons maar vooral voor onze honden natuurlijk fantastisch maar ik wil geen gedonder hebben als ik in het buitenland kom voor bv een show en ik mag niet naar binnen omdat mijn hond dit jaar niet geent is.
Weten jullie hoe zoiets gaat ?

Gr. Jolanda
Ze horen te kijken tot wanneer de enting geldig is en dan moet het goed zijn.
#531483
sylvia schreef: Ze horen te kijken tot wanneer de enting geldig is en dan moet het goed zijn.
Zo zou het moeten zijn, maar ik weet van 1 iemand dat ze bij een Franse show geweigerd is omdat hun vasthielden aan een éénjarige geldigheid van de Rabiesenting. Ga je naar een show in het buitenland dan is het dus zaak vantevoren naar hun entingsgeldigheidsbeleid te informeren.
#531562
bernergek schreef: geld die 3 jarige registratie ook voor andere merken, zoals Vanguard?
neen volgens mij niet. Jazz is met Vanguard ingeent en de geldigheidsduur was gewoon nog een jaar, ik heb er nog naar gevraagd, ook mijn da ging over op nobivac omdat daarvan de geldigheidsduur 3 jaar was.
#531906
Erna schreef: Ik ben aan het zoeken geweest over een 3 jarige registratie maar kan er niets over vinden.

Is de assistente niet in de war met de Rabies enting van Nobivac?
Als dat al zo is heb ik geluk.... :P Ze heeft bij de totale enting een geldigheidsduur van 3 jaar gezet! ;)
#532551
Ik heb op een andere topic ( enten.... wat zouden jullie doen) al gereageerd.
Ik kreeg nl vandaag een antwoord van Intervet, ik zal het hier ook nog ff plakken:

Op dit moment mag elke show aanvullende eisen stellen ten aanzien van vaccinaties. Dit staat los van alle wetgeving en registratie. Een verklaring dat een hond goed gevaccineerd is volgens de eisen van een bepaald land zal hier ons inziens niets aan veranderen. Bovendien heeft een verklaring die wij af zouden geven, wettelijk geen enkele status.

Naar mijn idee is dus iedere organiserende vereniging vrij om zijn eigen vaccinatie eisen te stellen. Wil je je hond dus gedeeltelijk enten is het verstandig overal te informeren of je hiermee wel binnenkomt.

Gr. Jolanda
Door Erna
#532686
JolandaB schreef: Ik heb op een andere topic ( enten.... wat zouden jullie doen) al gereageerd.
Ik kreeg nl vandaag een antwoord van Intervet, ik zal het hier ook nog ff plakken:

Op dit moment mag elke show aanvullende eisen stellen ten aanzien van vaccinaties. Dit staat los van alle wetgeving en registratie. Een verklaring dat een hond goed gevaccineerd is volgens de eisen van een bepaald land zal hier ons inziens niets aan veranderen. Bovendien heeft een verklaring die wij af zouden geven, wettelijk geen enkele status.

Naar mijn idee is dus iedere organiserende vereniging vrij om zijn eigen vaccinatie eisen te stellen. Wil je je hond dus gedeeltelijk enten is het verstandig overal te informeren of je hiermee wel binnenkomt.

Gr. Jolanda
Dit zegt nog niets over de 2 of 3 jarige registratie van de Nobivac vaccins. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het nog steeds 2 jaar is.

De Raad van Beheer geeft overigens aan dat de honden die meedoen aan shows voldoende gevaccineerd moeten zijn. Wat voldoende is, hebben ze zelf ook geen antwoord op.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door