Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#529544
Vanavond voor het eerst een maaltijd sardines gegeven. Een half uur daarna zijn we op visite gegaan, Joey kon niet mee dus bleef even alleen thuis. We komen net weer thuis, heeft hij in tussentijd alles weer uitgekotst :-\
Normaal zou hij zn kots weer opeten, maar dit lag er nog. Hij is dus echt heel erg misselijk geweest :-X :'(
Hoe kan dit nou? Had ik het geven van sardines op moeten bouwen ipv. in ene zo'n 280 gram te geven?! Of kan dit duiden op een visallergie ofzo?! Een paar maanden geleden heb ik ook eens een enkel sardientje gegeven die hij later weer uitkoste met gal. Dacht dat het kwam omdat ik het 's ochtends op de nuchtere maag had gegeven, maar ben daar nu ineens niet meer zo zeker van ::)
Door 202spots
#529550
Misschien toch iets TEveel in 1 keer?
Probeer anders om 1 sardien klein te knippen en geef 't in stukjes....of de vis dan samen met iets van groentemix erbij....
misschien dat 't dan beter gaat?
Door conleeuw
#529553
het zou best kunnen dat het te veel van de goede is geweest. Ik heb het ook opgebouwd, en nog, ze krijgen geen grote proties. Ik kan mij voorstellen dat jij misselijk ben geweest, zo'n cadeautje sla ik ook liefs over ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#529566
Dat doen ze hier ook met sardines, de één weigert ze te eten en de honden die het wel eten kotsen het gewoon weer uit.

Dus moraal van het verhaal...................voor geen sardines aan honden anders dan zeehonden ;D


(tenminste dat geld hier dan)
Door Lizzy
#529606
Tinker schreef: Ik heb van de week gevraagd of ik ook een menu kon maken zonder vis,want mijn hondjes weigerde om de Sardines te eten,zo vonden het echt vies aan hun koppetjes te zien.Maar volgens Lizzy kon ik het ook wel licht koken.Want mijn honden lusten wel gekookte vis of vis uit een blikje.Misschien kun je het ook eens licht koken en dan op een later tijdstip weer eens beetje bij beetje rauwe vis er doorheen mengen?
Oeps Tinker, wel even voor de goede orde: je mag alleen het vlees van de vis koken! Gekookte graatjes moet je NIET geven!
Door Lizzy
#529607
Jojo schreef: Vanavond voor het eerst een maaltijd sardines gegeven. Een half uur daarna zijn we op visite gegaan, Joey kon niet mee dus bleef even alleen thuis. We komen net weer thuis, heeft hij in tussentijd alles weer uitgekotst :-\
Normaal zou hij zn kots weer opeten, maar dit lag er nog. Hij is dus echt heel erg misselijk geweest :-X :'(
Hoe kan dit nou? Had ik het geven van sardines op moeten bouwen ipv. in ene zo'n 280 gram te geven?! Of kan dit duiden op een visallergie ofzo?! Een paar maanden geleden heb ik ook eens een enkel sardientje gegeven die hij later weer uitkoste met gal. Dacht dat het kwam omdat ik het 's ochtends op de nuchtere maag had gegeven, maar ben daar nu ineens niet meer zo zeker van ::)
Ach ja, dit kan gebeuren hoor, dat is niet zo dramatisch! Sardientjes vallen bij hem dus duidelijk niet goed. Ik zou zeggen: niet meer geven. Misschien vind hij ze goor of te vet of te ranzig.
Door Jojo
#529609
Kun je op de visdag ook een maaltijd maken van diverse soorten vis? Dus bv. een sardientje, koolvisje, schelvis, zalmmootje, mosseltjes en dan nog wat ruwe vezel (om toch nog enigsinds structuur in het poepje te krijgen :P) ?
Of zou dat ook misselijkmakend zijn, zo´n heel bord vol diverse rauwe vissoorten?
Hoe kun je anders vis toepassen in een maaltijd om wel een volle maaltijd te krijgen?!
Door Jojo
#529610
Lizzy schreef: Ach ja, dit kan gebeuren hoor, dat is niet zo dramatisch! Sardientjes vallen bij hem dus duidelijk niet goed. Ik zou zeggen: niet meer geven. Misschien vind hij ze goor of te vet of te ranzig.
Nou, ze gingen echt met veel smaak naar binnen hoor, dat is het niet. Maar het valt idd. een beetje verkeerd :-X
Door Lizzy
#529613
Jojo schreef: Nou, ze gingen echt met veel smaak naar binnen hoor, dat is het niet. Maar het valt idd. een beetje verkeerd :-X
Ja, het viel inderdaad verkeerd. Je zult zien, als je het blijft aanbieden: gaat Joey het met steeds minder plezier naar binnen werken, want op een gegeven moment weet hij 'hoe het valt' ;D
Door Lizzy
#529616
Jojo schreef: Kun je op de visdag ook een maaltijd maken van diverse soorten vis? Dus bv. een sardientje, koolvisje, schelvis, zalmmootje, mosseltjes en dan nog wat ruwe vezel (om toch nog enigsinds structuur in het poepje te krijgen :P) ?
Of zou dat ook misselijkmakend zijn, zo´n heel bord vol diverse rauwe vissoorten?
Hoe kun je anders vis toepassen in een maaltijd om wel een volle maaltijd te krijgen?!
Als je hond gevoelig is voor vis, dan zou ik zo'n bordje niet aanbieden. Ik zou dan hooguit wat rauwe koolvis met bijv. een blikje sardientjes geven. Of rauwe koolvis (als hij het lust) met een blikje zalm. En niet teveel in 1 keer. Eerst maar kijken 'hoe dat valt'.

Wat versta je onder ruwvezel trouwens?
Door Jojo
#529636
[quote="Lizzy"]


Wat versta je onder ruwvezel trouwens?
[/quote]
Onverteerbaar materiaal, (gemalen) zaden/pitten/zemelen groenten of carnibest natuurkruiden. Iets in die strekking.
Door Lizzy
#529642
[quote="Jojo"]
Onverteerbaar materiaal, (gemalen) zaden/pitten/zemelen groenten of carnibest natuurkruiden. Iets in die strekking.
[/quote]

Ja ja, op die manier. Heeft je hond last van z'n ontlasting als ie een keertje geen ruwvezel krijgt?
Door Jojo
#529671
[quote="Lizzy"]
Ja ja, op die manier. Heeft je hond last van z'n ontlasting als ie een keertje geen ruwvezel krijgt?
[/quote]
Bij een orgaan maaltje of zo´n vismaaltje wel ja. Doe ik er dan wat aan ruwe vezels bij dan hoef ik zn poepert niet af te vegen :P
Bij een maaltijd vlees/bot is het niet nodig hoor ;)
Maar ik heb het op een ander forum gezien, volgens mij geven niet veel mensen hier extra ruwe vezels, wel?! Het viel me direct op daar dat velen dat doen, en ben het ook eens gaan proberen. En echt, het werkt voor mijn hondje :D
Door Lizzy
#529674
[quote="Jojo"]
Bij een orgaan maaltje of zo´n vismaaltje wel ja. Doe ik er dan wat aan ruwe vezels bij dan hoef ik zn poepert niet af te vegen :P
Bij een maaltijd vlees/bot is het niet nodig hoor ;)
Maar ik heb het op een ander forum gezien, volgens mij geven niet veel mensen hier extra ruwe vezels, wel?! Het viel me direct op daar dat velen dat doen, en ben het ook eens gaan proberen. En echt, het werkt voor mijn hondje :D
[/quote]

Fijn dat het werkt! Mijn honden krijgen iedere dag groentemix en dus ook voldoende ruwvezel ;) (en hoef nooit poeperts af te vegen ;D).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 13 apr 2006, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#530601
[quote="Lizzy"]
Ja, het viel inderdaad verkeerd. Je zult zien, als je het blijft aanbieden: gaat Joey het met steeds minder plezier naar binnen werken, want op een gegeven moment weet hij 'hoe het valt' ;D
[/quote]Dat heb ik ook aan Petr gemerkt. Vroeger at hij alle vis. De laatste tijd kreeg hij diarree van vis. Hij ging ook steeds slechter vis eten. Ik dacht dat het alleen met zalm te maken had, maar vandaag kreeg hij makreel en die heeft hij niet eens aangeraakt. Hij bleef eerst heel lang zitten en daarna is hij naast zijn bak gaan liggen. Ik denk dat het voorlopig vis uit blik zal worden en misschien langzaam weer wat verse vis proberen. Maar eigenlijk ben ik bang dat hij een overgevoeligheid voor vis heeft opgebouwd. Jammer :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door