Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#529059
Nu heb ik dus laatst het boek van Ian Billinghurst gelezen en kan helemaal meekomen met het verhaal van geen complete maaltijden voeren want dan werken de vitamines en mineralen elkaar tegen (zoals bij brokken gebeurd alles wordt er ingestopt). Nu geef ik sinds een tijdje chlorella aan mijn oudste hond Binke en als ik dan op het potje kijk zie ik een hele rij van vitamines ed die er in zitten, nu is mijn vraag het volgende het probleem van compleet geldt dat dan niet net zo voor chlorella, gaan die hele rij vitamines ed elkaar niet net zo goed tegenwerken?
Door Lizzy
#529095
Ik denk dat er een verschil bestaat in gewoon natuurlijke producten die allerlei vitamines en mineralen bevatten (en dat geldt dus niet alleen voor chlorella maar ook voor zeewier, groentes, fruit, vlees, etc - die bevatten ook een heel scala aan vitamines en mineralen) en onnatuurlijke vitamine/mineralenpreparaten. Ik zie niet in hoe in natuurlijke producten zoals chlorella of groente of vlees de vitamines/mineralen elkaar zullen tegenwerken, eigenlijk....
Door Qwertu
#529611
Volgens mij worden beide "soorten" vitamines hetzelfde opgenomen in het lichaam. Ik zie hier dan ook geen verschil tussen synthetische en natuurlijke vitamines.

Misschien een uitzondering met het vitamine E verhaal, maar ook dat betwijfel ik.
Door Lizzy
#529640
Qwertu schreef: Volgens mij worden beide "soorten" vitamines hetzelfde opgenomen in het lichaam. Ik zie hier dan ook geen verschil tussen synthetische en natuurlijke vitamines.

Misschien een uitzondering met het vitamine E verhaal, maar ook dat betwijfel ik.

Ik heb wel begrepen dat syntestische vitamines minder goed worden opgenomen. Moet even naar de bron zoeken.

Vitamine C bijv. helpt bij de opname van ijzer. Vitamine D bevorderd de opname van calcium. Ik kan me voorstellen dat er ook combinaties denkbaar zijn waarbij de opname van iets moeilijker wordt, ipv makkelijker, als het om de verkeerde combi gaat?
Door Qwertu
#529651
Lizzy schreef: Ik heb wel begrepen dat syntestische vitamines minder goed worden opgenomen. Moet even naar de bron zoeken.
Dat zou kunnen. Ik heb juist begrepen dat het gewoon hetzelfde is en dat synthetische soms juist gemakkelijker op te nemen zijn door het lichaam, omdat deze niet eerst vrij hoeven te worden gemaakt uit het voedsel.
Vitamine C bijv. helpt bij de opname van ijzer. Vitamine D bevorderd de opname van calcium. Ik kan me voorstellen dat er ook combinaties denkbaar zijn waarbij de opname van iets moeilijker wordt, ipv makkelijker, als het om de verkeerde combi gaat?
Ja, die zijn er zeker (ik ben mijn bron ook even kwijt , kan je dus niet precies vertellen welke dit zijn :-[ , maar dat bestaat absoluut)
Laatst gewijzigd door Qwertu op do 13 apr 2006, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door