Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#524817
zou dat kunnen komen omdat zijn gebit nog niet volledig door is?
ik heb even in z'n bek gekeken maar nog niet al zijn tandjes zijn helemaal door.
zou het kunnen dat het dan zeer doet als hij te harde dingen moet kouwen omdat er nog stukjes tandvlees blootliggen?
hij eet wel gewoon spiervlees en eendagskuikens.
of zou het zijn dat hij het eigeel mist? ??? ??? ???
#524840
Kippennekken is harder werken dan kuikentjes. Mijn ouwetje-zonder-tandjes knaagt dapper door een kuiken heen, maar de nekken moet ik voor haar pletten en aan stukken knippen.
En alstie het eigeel mist, doe je er toch een eitje door! Doe ik ook heel vaak, vinden ze errug lekker!
Door *Robin*
#526168
ik heb een vleugeltje *vermoord* :P
helemaal aan gort gehakt en geslagen daar heeft hij een paar hapjes van op maar als hij de kans krijgt om om de botjes heen te eten zou hij het zeker niet laten ::) ik moet dan toch maar eens een vleesmolen kopen :-\
#527023
Robin86 schreef: ik heb een vleugeltje *vermoord* :P
helemaal aan gort gehakt en geslagen daar heeft hij een paar hapjes van op maar als hij de kans krijgt om om de botjes heen te eten zou hij het zeker niet laten ::) ik moet dan toch maar eens een vleesmolen kopen :-\
Luilakken zijn het! >:( ;)
Vleesmolens kun je vaak goedkoop via Marktplaats op de kop tikken trouwens.
Door *Robin*
#527031
Kruimel schreef: Luilakken zijn het! >:( ;)
Vleesmolens kun je vaak goedkoop via Marktplaats op de kop tikken trouwens.
ja ik heb er een gezien voor 15 euro merk reliance uit zweden. maar verder staat er geen info bij. het ziet eruit als een heel oud ding :-\
Door Nelly
#528014
Robin86 schreef: ik heb een vleugeltje *vermoord* :P
helemaal aan gort gehakt en geslagen daar heeft hij een paar hapjes van op maar als hij de kans krijgt om om de botjes heen te eten zou hij het zeker niet laten ::) ik moet dan toch maar eens een vleesmolen kopen :-\
Of gewoon zeggen, nou dan niet. Als-ie echt honger krijgt dan knauwt hij ze best op denk ik. Is goed voor z'n tandjes hoor, stevig kauwen.
Door roefus
#528021
Ben het wel een beetje met Nelly eens.
Ze moeten ook de tijd krijgen om eraan te wennen.
Ikzelf knip ze voor Sjors met een snoeischaar in enkele stukjes.
En die stukjes worden geleidelijk groter ;D
Door *Robin*
#528060
hij heeft vorige keer een hele goede poging gedaan.
ik had de nek met een hamer platgeslagen en in stukken geknipt en toe heeft hij 3 stukjes op. het gaat vooruit want kippenvleugels is hij iets meer in geintresseert die had ik echt tot moes geslagen met de hamer en toen een half uur staan hakken met een goed scherp koksmes en toen heeft hij al het vlees op. de botjes waar hij "omheen" kon eten heeft hij laten liggen
Door roefus
#528063
Robin86 schreef: hij heeft vorige keer een hele goede poging gedaan.
ik had de nek met een hamer platgeslagen en in stukken geknipt en toe heeft hij 3 stukjes op. het gaat vooruit want kippenvleugels is hij iets meer in geintresseert die had ik echt tot moes geslagen met de hamer en toen een half uur staan hakken met een goed scherp koksmes en toen heeft hij al het vlees op. de botjes waar hij "omheen" kon eten heeft hij laten liggen
Ja oké, die ervaring had ik ook.
En tóch....tegenwoordig vind ik niets meer terug van die platgeslagen vleugeltjes en nekken (die ik doorknip, ook de vleugeltjes).
Ik denk zelfs af en toe dat hij ze 'als eerste' eruit vist.

Het probleem hiero is meer, dat hij 'gemalen' niet wil.
Want om de calcium van 'twee bronnen' te krijgen, heb ik dus konijnenboutjes gemalen.
Nou...heel gedoe, meneer eet geen 'gemalen'.

Kun je tegen mij net zo goed zeggen: 'blijven proberen'.
IS ook zo.
Als de honger aan de man (kat) komt...zeker weten.
Door *Robin*
#528067
roefus schreef: Ja oké, die ervaring had ik ook.
En tóch....tegenwoordig vind ik niets meer terug van die platgeslagen vleugeltjes en nekken (die ik doorknip, ook de vleugeltjes).
Ik denk zelfs af en toe dat hij ze 'als eerste' eruit vist.

Het probleem hiero is meer, dat hij 'gemalen' niet wil.
Want om de calcium van 'twee bronnen' te krijgen, heb ik dus konijnenboutjes gemalen.
Nou...heel gedoe, meneer eet geen 'gemalen'.

Kun je tegen mij net zo goed zeggen: 'blijven proberen'.
IS ook zo.
Als de honger aan de man (kat) komt...zeker weten.
haha dat werk idd goed. Die van mij vindt gemalen wel lekker makkelijk. gisteren had ik een verse sardien gesneden en een klein beetje tonijn uit blik op een bordje gelegd hij likte eraan en liep weg. ik gooi hele zooi in de blender en doe er een stukje sardien uit blik bij (ruikt sterker) en een beetje water. toen gemalen op een bordje en hij heeft alles op zitten soppen. zo ook hetzelfde met kippen orgaantjes. heel eet hij ze niet maar gemalen met een ei zit hij echt te smikkelen
Door *Robin*
#528081
roefus schreef: Rót-katjes.... ;D
;D hij zit me nu echt uit te dagen. ik lach me rot. met een hoge rug en dikke staart en gesprijde tenen komt ie zijwaarts op me afhuppelen. en dan zeg ik "BOE" en schiet hij er als een speer weer vadoor ;D
Door Nelly
#528766
Robin86 schreef: ;D hij zit me nu echt uit te dagen. ik lach me rot. met een hoge rug en dikke staart en gesprijde tenen komt ie zijwaarts op me afhuppelen. en dan zeg ik "BOE" en schiet hij er als een speer weer vadoor ;D
Whahaha, ik heb beeld, dat vind ik altijd zo leuk als katten dat doen.
Door Nelly
#528767
roefus schreef: Ja oké, die ervaring had ik ook.
En tóch....tegenwoordig vind ik niets meer terug van die platgeslagen vleugeltjes en nekken (die ik doorknip, ook de vleugeltjes).
Ik denk zelfs af en toe dat hij ze 'als eerste' eruit vist.

Het probleem hiero is meer, dat hij 'gemalen' niet wil.
Want om de calcium van 'twee bronnen' te krijgen, heb ik dus konijnenboutjes gemalen.
Nou...heel gedoe, meneer eet geen 'gemalen'.

Kun je tegen mij net zo goed zeggen: 'blijven proberen'.
IS ook zo.
Als de honger aan de man (kat) komt...zeker weten.



Nou hier ook hoor, ik moet echt opletten dat ik het hondenvoer in een gesloten doos ontdooi, anders vist SR er van alles uit, de mini-leeuw ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door