Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Christin
#528675
Een praktisch vraagje, door jullie reacties overweeg ik nu toch serieus om onze Golden Retriever voortaan KVV te gaan geven.

Maar....

Over 2 maanden gaan wij op vakantie naar Belgie en Frankrijk. Hebben jullie ervaringen met de verkrijgbaarheid van KVV in die landen.

Of hebben jullie simpele vakantiemenu's? De botten zie ik niet zo zitten, dus zeg een (b) ARF menu.

Oja terug naar brok in vakantie is geen optie om dat hij nu rijst en koolvis krijgt vanwege allergie.

Ik ben benieuwd.

Groeten,
Christin
Door Elvira
#529046
Duck is in België op veel plaatsen te krijgen, volgens mij ook bij AVEVE (soort boerenbond). Op de website van Duck, kun je verkoopadressen vinden. In Frankrijk weet ik het niet, maar daar kun je van alles kopen, hele konijnen bij de supermaché e.d.

Die botten heeft hij overigens wel nodig.

Mijn 2 goldens (jongste 14 weken) krijgen ook BARF en vinden het heerlijk. De jongste knauwt heel wat kipkarkassen weg per dag.

Je kunt ook wat mee nemen voor de eerste dagen. Als ik naar de ardennen ging (tegen de Franse grens aan, 3 uur rijden) was alles nog goed bevroren als ik aan kwam. Ik had het geluk dat het eten van de hond, in het hotel in de vriezer mocht. Dus elke ochtend vroeg ik het eten voor m'n hond en liet dit ontdooien.

In de bibliotheek kun je een lijst met Franse woorden voor je boodschappenlijstje vinden.
Laatst gewijzigd door Elvira op wo 12 apr 2006, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#529304
Duck wordt in Belgie gemaakt en is daar dus goed verkrijgbaar. In Frankrijk bestaat er, bij mijn weten, geen complete verse voeding. In plaats van botten (die heus niet eng zijn hoor! Bijna al onze honden eten die, van meer als 3000 mensen :D) kun je ook eierschaalpoeder meenemen. Voor die paar weekjes gaat je hond daar niet dood van!

Eierschaalpoeder: spaar de eierschalen van je geklutste eitjes op (bijvoorkeur dus onverhitte schalen!). Was ze met koud water af en droog ze bijv. in de oven, op 40 a 50 graden. Maal ze daarna met een koffiemolen tot fijn poeder (koffiemolen werkt echt het best). Je hebt ongeveer 1 theelepel op 500 gram vis of vlees nodig.
Door tvs
#529363
[quote="Lizzy"]
In plaats van botten (die heus niet eng zijn hoor! Bijna al onze honden eten die, van meer als 3000 mensen :D) [/quote]
pardon :-X nee dat doe ik niet , uitsluitend van dieren ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door