Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door H_nief_E
#528598
Hoi
Ik heb sinds kort een dwerg pinscher. Ze is nu 4 maanden oud. Hoe oud moet ze zijn voordat ik kan beginnen met barf?

En hoeveel zou ze dan mogen?
Door Lizzy
#528637
Je hoeft niet te wachten. Je kunt direct beginnen met BARF. Al bij pups wanneer ze afgespeend worden.

Hoeveel ze mag: pups eten ongeveer 5% tot 10% van hun lichaamsgewicht. Volwassen honden 2% tot 8% van hun lichaamsgewicht,
Door H_nief_E
#528800
Ok nu eigenlijk mijn 2e vraag..
Met wat kan ik het beste beginnen dan? Pens, hart, kip??

Hoevaak per dag/week zou ik het mogen geven?
Moet het wel gecombineerd met brokken eigenlijk?

Hoop vragen eigenlijk he ;D
Door Audrina
#528816
Bij zo'n jonge hond kan je best in 1 keer "cold turkey" overstappen; brokken de deur uit en meteen gaan barfen. ;)
Door tieneke
#528826
En als je je adresjes voor de verschillende soorten vlees nog niet bij elkaar hebt gesprokkeld zou ik gewoon beginnen met een kompleet versvlees,de brokken meteen eruit gooien want dat die slecht zijn wist je natuurlijk al ;)
Gewoon van de ene op de andere dag starten met rauw,succes!
Door Laura2004
#528909
Je kan meteen overgaan op barf. Ik zou beginnen met kippennekken daarna kippenvleugels en daarna een kippenpootje. Als dit allemaal goed verteerd kan je misschien ander gevogelte geven of konijn. Daarna kan je overgaan op lamsribben en tegen die tijd barf je al volledig. Geef in ieder geval nooit één enkele rib, want daarmee loop je het risico dat je hond het in één keer doorslikt.
Je kan ook alvast beginnen met het geven van groentemixjes en een rauw eitje.
Pens en hart kan je meteen mee beginnen. Ik zou orgaanvlees wel icm bot geven, dus bv een maaltijdje met runderhart, wat kippennekjes en een groentemixje. En dan morgen bv een pensdag inlassen. Dus dat je haar alleen een lap pens geeft.
Het eten van botten moet je wel rustig opbouwen ;)
Succes met Barfen!!!!!
Door Laura2004
#528910
Even voor de duidelijkheid: Ik zou helemaal overgaan op Barf, dus iedere dag. En die brokken zou ik aan het asiel geven ;)
Door Lesley
#528914
weet niet precies hoelang ik barf met Lesley ,maar ik had geen keus madam vrat gewoon geen brokken meer ;D dus ook begonnen met kippenekken, vis etc dacht dat zij ook rond de 4 maanden zat dat ik begon ,zij is nu 6 maanden en vreet alleen maar vers ;)
Door tieneke
#528990
Laura2004 schreef: Even voor de duidelijkheid: Ik zou helemaal overgaan op Barf, dus iedere dag. En die brokken zou ik aan het asiel geven ;)
Zo! 8) ;D ;D
Door tieneke
#528992
Lesley schreef: weet niet precies hoelang ik barf met Lesley ,maar ik had geen keus madam vrat gewoon geen brokken meer ;D dus ook begonnen met kippenekken, vis etc dacht dat zij ook rond de 4 maanden zat dat ik begon ,zij is nu 6 maanden en vreet alleen maar vers ;)
Zeer verstandige hond :P
Door Lizzy
#529122
H_nief_E schreef: Ok nu eigenlijk mijn 2e vraag..
Met wat kan ik het beste beginnen dan? Pens, hart, kip??
Je kunt beginnen met bijv. kippennekken, geplette kippenvleugels, eendennekken, etc. En natuurlijk met vlees en orgaanvlees. Eigenlijk kun je overal wel mee beginnen, behalve bot zou ik langzaam wennen (en dus beginnen met nekken van eend/kip en geplette vleugels of delen of karkassen van eend, kip, parelhoen, konijn). Pens en hart zijn ook prima, maar je moet hier niet teveel van voeren. In totaal is 15% orgaanvlees (lever, hart, nier, pens, etc) per week voldoende.
Hoevaak per dag/week zou ik het mogen geven?
Moet het wel gecombineerd met brokken eigenlijk?
Gewoon, iedere dag. Waarom zou je het willen combineren met brokken? Ik zou zeggen: geen brok. Helemaal niet gezond.... Of in ieder geval zo weinig mogelijk brok!
Hoop vragen eigenlijk he ;D
Nee, valt wel mee ;) ;D!

Deze link is misschien wel handig voor je, om te bestuderen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448
Door H_nief_E
#529543
Fijn dat ik zoveel reacties heb gehad!!
Jullie hebben me allemaal geholpen, DANK JE WEL!!

Maar gaat ze niet aan de diaree dan als ik ineens overstap?
En valt ze niet om van de honger als ze maar 1x per dag eten krijgt?

Hihi ik weer met me vragen...sorry mensen ;D
Door Audrina
#529545
Ze is toch pas 4 maanden? Het is al een tijd geleden dat ik een pup in huis had, maar die moeten toch tot een bepaalde leeftijd meerdere keren per dag eten?
Door Twiz
#529547
Drie á vier keer per dag eten geven hoor.
Gewoon de hoeveelheid die je hond op één dag mag hebben delen door drie of vier.
Dat zal best nog lastig zijn om die kleine hoeveelheid voedsel door drie of vier te delen. Je hebt toch een dwergpincher van vier maanden? Wat weegt ze nu?
Door H_nief_E
#529548
Twee of drie weken geleden woog ze bij de dierenarts ..uhh 1.25 kilo om precies te zijn ;)
Zal nu wel iets meer zijn, maar zoiets ongeveer..

Pff best nog lastig dat rauw vlees gedoe, een bakje brokken neer leggen is een stuk makkelijker...
Maar is niet goed natuurlijk...Maar jullie helpen me op de goede weg, dat scheelt!

Ff denken of ik nog meer vragen heb :P
Neej kan nu nog ff niks verzinnen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door