Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#528350
Didot blijft jeuken en zijn huid is nog steeds erg droog ondanks twee visolie capsules per dag.
nu heeft hij ook al tijden een kale plek op z'n knie, er groei inmiddels wel weer wat pluishaar op maar helaas bijt hij het toch nog regelmatig kapot.
nou was mijn vraag: kun je ook borage olie of een ander soort olie uitwendig gebruiken voor dit soort plekken?
het moet niet te veel plakken jeukstillend en/of vettend zijn en vooral niet giftig.
Door Eidos
#528353
zou het eerlijk gezegt niet weten ... bijmijn weten is het voor inwendig gebruik... zou niet durven zeggen of het uitwendig ook iets doet...

Ik gebruik zelf voor dit soort wondjes altijd calendulan of silverwater...
Door pallas
#528440
Peet schreef: Ik zou eerder Calendula creme gebruiken...olie op een vacht wordt toch een vettige boel.... :-\
ben bang dat hij daar dan te veel van af likt. lijkt me niet zo goed als hij dat binnen krijgt.
Door Femke
#528578
pallas schreef: ben bang dat hij daar dan te veel van af likt. lijkt me niet zo goed als hij dat binnen krijgt.
misschien even een kap om tot het ingetrokken is? Je hebt van Calendulan ook emulsie. Dat is heel dun en trekt super snel in ;)
Door pallas
#530058
Femke schreef: misschien even een kap om tot het ingetrokken is? Je hebt van Calendulan ook emulsie. Dat is heel dun en trekt super snel in ;)
calendulan emulsie heb ik al geprobeert, ik zie Didot nog niet met 'n kap op, ket is nogal een temperament volle rakker, hij zou ook zo in de stress schieten denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door