Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Roman
#528196
Kira zit nu al een 2tal weken op vers. Omdat we moeten wachten totdat we kunnen gaan bestellen met barf we doen dit samen met een tweetal andere mensen en tot die tijd zijn we op vers over gegaan. Alleen Kira is sinds die tijd al aan de diaree :o We hebben al van alles geprobeerd en de tips van hier ook maar het gaat niet over. Ze eet en drinkt gewoon wel en is echt dol op het vers maar ontlasting word maar niet goed. Het is iig van doorzichtig naar wat normalere ontlasting gegaan, alleen vanochtend was het blauwig en het lijkt op stopverf ??? Wat moeten we doen? Iemand tips??? Want dit is voor haar ook niet fijn en ik maak me best een beetje zorgen onder tussen.

Bedankt gr. ilona
Laatst gewijzigd door Roman op di 11 apr 2006, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#528229
Ook ik zou wel eerst willen weten wat jij nou precies voer, en als jij zeg de ontlasting lijkt op stopverf, dan wil ik weten is het alleen wit, of is het een beetje brei, of waterdun en slijmerig? Lekker vies praatjes maken, maar het help wel als we weten precies hoe de ontlasting eruit ziet ;D
Door Roman
#528240
Het was doorzichtig en drappig en nu is het dus stopverf volgens jeroen :-\

We geven haar oervlees dit is samengesteld vlees waar alle producten die noodzakelijk zijn al in zitten. Het word gemaakt door de eigenaar van de dierenwinkel hier in Nijmegen. Verder geven we haar ook wel (yogurt pas 2x gedaan van de week) en we hebben haar een knoflook teen gegeven... Volgens mij was het dat zo..anders moet jeroen me even verbeteren.... ja en we geven sinds gister okugest en aciforce van vogel

ow en ookal een aantal keren met rijst en macaroni geprobeerd trouwens hielp ook niet....
Laatst gewijzigd door Roman op di 11 apr 2006, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#528250
En heeft die eigenaar van de dierenwinkel verstand van hondenvoeding maken? Als ik jou was: ik zou direct een ander merk versvlees geven of zelf gaan samenstellen.
Door Peet
#528254
Roman schreef: Het was doorzichtig en drappig en nu is het dus stopverf volgens jeroen :-\
tja, dat kan wijzen op een medisch probleem (pancreatitis), maar ook op teveel bot in de voeding....
We geven haar oervlees dit is samengesteld vlees waar alle producten die noodzakelijk zijn al in zitten. Het word gemaakt door de eigenaar van de dierenwinkel hier in Nijmegen. Verder geven we haar ook wel (yogurt pas 1x gedaan van de week) en we hebben haar een knoflook teen gegeven...
Ik ken dit product niet, Is het een merk? wordt het gecontroleerd door het RVV? Wat is de exacte samenstelling en analyse?
ow en ookal een aantal keren met rijst en macaroni geprobeerd trouwens hielp ook niet....
is ook niet goed voor je hond... ;)

Ik zou eens heel kritisch kijken naar dat "oervlees"...en overstappen op een merk-kvv, als carnibest of energique of Rodi....kijken hoe je hond het daar op doet...
Door Roman
#528257
Lizzy schreef: En heeft die eigenaar van de dierenwinkel verstand van hondenvoeding maken? Als ik jou was: ik zou direct een ander merk versvlees geven of zelf gaan samenstellen.
Hij maakt het al jaren en alle mensen die wij kennen met honden gebruiken het voor hun honden. Nooit geen problemen hebben ze gehad. En die man doet het al zolang de winkel bestaat iets van 30 jaar ofzo.... Dus lijkt me wel anders was ie toch allang dicht geweest?
Hij verkoopt ook gewoon rodi en dat soort merken het is echt een goede dierenwinkel want hij heeft echt alles.
http://www.dearkvannoach.nl/
Laatst gewijzigd door Roman op di 11 apr 2006, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#528259
Roman schreef: Hij maakt het al jaren en alle mensen die wij kennen met honden gebruiken het voor hun honden. Nooit geen problemen hebben ze gehad. En die man doet het al zolang de winkel bestaat iets van 30 jaar ofzo.... Dus lijkt me wel anders was ie toch allang dicht geweest?
Hij verkoopt ook gewoon rodi en dat soort merken het is echt een goede dierenwinkel want hij heeft echt alles.
Ja, maar jouw hond doet het er dus duidelijk niet goed op. En ik kan alleen maar adviseren vanuit mijn eigen ervaring. Ik ken het merk niet, ken de analyse niet, weet niet of het betrouwbaar is, ken geen andere mensen die honden hebben die het er fantastisch op doen, dus ik zou zeker een ander merk proberen. Want groene/stopverfkleurige/dunne ontlasting is niet goed. Ik zou dus kijken of het op een ander merk beter gaat. Kun je als 2de stap nog probiotica toe voegen. En als dat ook niet werkt en de ontlasting blijft zo: dan zou ik naar de DA gaan.
Door Roman
#528262
Lizzy schreef: Ja, maar jouw hond doet het er dus duidelijk niet goed op. En ik kan alleen maar adviseren vanuit mijn eigen ervaring. Ik ken het merk niet, ken de analyse niet, weet niet of het betrouwbaar is, ken geen andere mensen die honden hebben die het er fantastisch op doen, dus ik zou zeker een ander merk proberen. Want groene/stopverfkleurige/dunne ontlasting is niet goed. Ik zou dus kijken of het op een ander merk beter gaat. Kun je als 2de stap nog probiotica toe voegen. En als dat ook niet werkt en de ontlasting blijft zo: dan zou ik naar de DA gaan.
Dan gaan we dat doen.... Ik weet het anders ook niet...
Misschien een paar dagen op Rodi kijken hoe ze daar op reageert en dan weet je genoeg...
Bedankt
Door Lizzy
#528267
Roman schreef: Dan gaan we dat doen.... Ik weet het anders ook niet...
Misschien een paar dagen op Rodi kijken hoe ze daar op reageert en dan weet je genoeg...
Bedankt
Ja, dat lijkt mij een simpele aanpak. Eerst even kijken of het aan het merk voer ligt. En dan wil ik daar helemaal niet mee zeggen dat het geen goed voer zou zijn, want nogmaals, daar kan ik niet over oordelen. Maar, het kan wel zijn dat het voor jouw hond niet geschikt is.

Je kunt ook direct beginnen met zelf samenstellen, als je daar toe in de gelegenheid bent. Dat is misschien NOG wel veel gemakkelijker. Je zou dan met 1 vlees/vleesbot-soort kunnen beginnen, kijken hoe dat gaat en dan iedere week 1 vleessoort toevoegen. Weet je gelijk welk vleessoort hij het eventueel minder goed doet! Ik zou dan zelf beginnen met kip. Kippennekken, kippenvlees, hele kippen en later wat kippenorgaantjes en de volgende week weer wat nieuws toevoegen, totdat je een goed menu hebt.
Door Roman
#528275
Nou heb even de dierenwinkel gebeld, volgens die mans is het vlees te grof ::) En kunnen de darmen van kira het nog niet aan. Hij zegt dat we terug moeten naar Rodi... Vind het een beetje vreemd want als kira straks echt over gaat op barf dan is het toch ook grof?
Of zie ik dat nou verkeerd. Vind het trouwens raar dat ie het ons wel verkoopt ???

enige positieve is dat we het vlees wat we gekocht hebben mogen terug brengen en omruilen voor Rodi.
Laatst gewijzigd door Roman op di 11 apr 2006, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#528286
Roman schreef: Nou heb even de dierenwinkel gebeld, volgens die mans is het vlees te grof ::) En kunnen de darmen van kira het nog niet aan. Hij zegt dat we terug moeten naar Rodi... Vind het een beetje vreemd want als kira straks echt over gaat op barf dan is het toch ook grof?
Of zie ik dat nou verkeerd. Vind het trouwens raar dat ie het ons wel verkoopt ???
met alle respect....ik krijg steeds minder fedusie in de kennis van deze meneer....dit is echt onzin hoor, te grof....
enige positieve is dat we het vlees wat we gekocht hebben mogen terug brengen en omruilen voor Rodi.
Nou, da's tenminste netjes ;), doe maar lekker!
Door Roman
#528289
Peet schreef: met alle respect....ik krijg steeds minder fedusie in de kennis van deze meneer....dit is echt onzin hoor, te grof.... Nou, da's tenminste netjes ;), doe maar lekker!
Nou ja netjes...jeroen had er zijn bedenkingen bij want officieel mag je volgens keuring dienst van waren geen VERS producten omruilen.... Maar ja ik ruil het wel om voor Rodi was rete duur vlees....
Door Lizzy
#528296
Ja, te grof is echt onzin. Hoe grover, hoe beter, zou ik willen zeggen. En dat is inderdaad het geval met BARF. Het kan heel goed dat je hond het op Rodi beter doet als dit andere voer, maar dat ligt dan aan de samenstelling. Ik vind het zeker aardig dat je het voer om mag ruilen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door