Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Miekie
#525266
Ik heb een mailtje naar Smuldier gestuurd over de hoeveelheid orgaanvlees in de Complete maaltijd.Dit was het antwoord:

Orgaanvlees zoals lever en hart wordt maar in kleine hoeveelheden verwerkt. we verwerken verder lipvlees, kopvlees, keelvlees,strotten en natuurlijk puur spiervlees dus alle delen van het rund wordt verwerkt.

Bij de komplete maaltijd bestaat het grootste deel uit vuile pens en daarnaast bovenstaande producten met inderdaad een klein gedeelte orgaanvlees, het totale gehalte van orgaanvlees in onze kompleet komt niet boven de 10%.

Er wordt een premix voor de vitamines en mineralen en ook voor het calciumgehalte gebruikt,hoewel ook uit de strotten een gedeelte calcium gehaald wordt.


Blijkbaar rekenen ze de vuile pens niet tot orgaanvlees,beetje vreemd.Lijkt me dat je toch wel meer dan 10% organen voert.
Mijn honden doen het er i.i.g. prima op,maar ik denk dat ik in de BARFmaaltijden niet zoveel orgaanvlees meer hoef te doen.(IK voer 50% Barf en 50%KVV)
Door Lizzy
#525275
Ik denk dus dat ze bedoelen (maar je zou hen kunnen vragen of ze het verder uit willen specificeren) dat het compleet-pakket vooral bestaat uit vooral pens. Hoofd-ingredient. Daaraan voegen ze toe: lip, kop, keelvlees. En strotten. Van rund. En dan nog een klein beetje hart, lever, long, nier, etc. (10%) en dan een premix.

Als ik de andere dagen zou barfen: dan zou ik zelf geen pens geven. Ik zou vooral kwalitatief hoogwaardig spiervlees geven (ook eens van iets anders als rund) en verder vleesbotten (met lekker veel vlees) en groentemix en hooguit nog een klein percentage kwalitatief goed orgaanvlees.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#525282
[quote="danielle1980"]
dat is pens compleet.
ze hebben ook vlees compleet. :-\
[/quote]
Joh!zou leuk zijn voor de variatie,maar ik heb 't helaas nog nooit gezien..
Door danielle1980
#525283
[quote="Miekie"]
Joh!zou leuk zijn voor de variatie,maar ik heb 't helaas nog nooit gezien..
[/quote]

ik geloof dat je t alleen bij smuldier zelf kunt bestellen.
of bij een verkooppunt, waar ze nu mee bezig zijn.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#525284
[quote="Lizzy"]
Ik denk dus dat ze bedoelen (maar je zou hen kunnen vragen of ze het verder uit willen specificeren) dat het compleet-pakket vooral bestaat uit vooral pens. Hoofd-ingredient. Daaraan voegen ze toe: lip, kop, keelvlees. En strotten. Van rund. En dan nog een klein beetje hart, lever, long, nier, etc. (10%) en dan een premix.

Als ik de andere dagen zou barfen: dan zou ik zelf geen pens geven. Ik zou vooral kwalitatief hoogwaardig spiervlees geven (ook eens van iets anders als rund) en verder vleesbotten (met lekker veel vlees) en groentemix en hooguit nog een klein percentage kwalitatief goed orgaanvlees.
[/quote]Ik heb het ook zo uitgelegd,dus ik ga inderdaad de pens schrappen uit de BARFmaaltijden,en rundvlees denk ik ook.Kneem wel Lam of geit ofzo
Door Ollie
#525761
[quote="Miekie"]
Joh!zou leuk zijn voor de variatie,maar ik heb 't helaas nog nooit gezien..
[/quote]

Ik heb de pens en de vlees compleet besteld bij Mulder.
Het is dus alleen bij Mulder verkrijgbaar.
Laatst gewijzigd door Ollie op vr 07 apr 2006, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#526041
[quote="Ollie"]
Ik heb de pens en de vlees compleet besteld bij Mulder.
Het is dus alleen bij Mulder verkrijgbaar.
[/quote]
Moet je dan gelijk grote hoeveelheden bestellen?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#526092
[quote="Ollie"]
Ik heb de pens en de vlees compleet besteld bij Mulder.
Het is dus alleen bij Mulder verkrijgbaar.
[/quote]


Ik heb het mijn verkoper verteld en die verkoopt het nu ook.
Door Ollie
#526125
[quote="Miekie"]
Moet je dan gelijk grote hoeveelheden bestellen?
[/quote]

120 kilo dan bezorgen ze het thuis.
Door Nelly
#528011
Bij de C1000 in Roermond hebben ze ook smuldier kompleet hoor, ik koop het weleens voor de afwisseling. Ook hebben ze hart, pens en kip.
Door roefus
#528036
Ligt hier ook gewoon bij de C1000.
Als ik soms wat pakketjes meeneem, dan neem ik hart en pens.
Dan weet je dat het 'hart' en 'pens' is ;D
En daar gebruik ik het danook voor (als ik door de barfvoorraad 'hart en pens' heen ben).

Dat 'compleet', daar geloof ik dus niet meer in, als het voor de grootste hoeveelheid uit pens bestaat.
Ik had al mijn twijfels, die zijn dan nu bevestigd :(

Waar ik laatst wel de compleet voor gebruikte?
Voor het bakken van 'hondenkoekjes'.
Zag hier ergens een recept daarvoor staan.
Enneh....die worden héél lekker gevonden ;D
Door roefus
#528516
[quote="Miekie"]
Kan je me dat recept geven,ik heb daar ook wel liefhebbers voor! :)
[/quote]

Nou, dan pleeg ik plagiaat ;D
Iemand anders heeft dat recept hier ergens neergezet, ik weet niet meer precies waar en niet meer van wie het komt.

Ik weet ook niet of ik het nu preCIES weergeef.
Ikzelf heb het ongeveer zo gedaan: bakkie smuldier, eitje, wat boekweitmeel, scheutje honing, wat kruiden.
Dit gemixt.
Een laag bakpapier op een platte ovenschaal, de massa erover uitstrijken.
Dan in de overn, ik meen een half uur op 180 graden en vervolgens omkeren en nog een half uurtje op 150 graden.

Dit laatste is 'ongeveer'.
Je moet gewoon even kijken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door