Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door herder_lover
#528057
Ik heb geen katten (meer) en heb dus helemaal geen verstand van katten en barfen. MAAR... ik heb met iemand hier gesproken (omroepster bij de radio hier en tevens iemand van het bestuur van de DB) die mij gemaild heeft en meer wilde weten over de manier van voeren die ik met mijn honden doe.
Ik heb haar verteld dat je uiteraard ook je katten gezond kan laten eten en ook rauw kan geven. Nu wil ze met mij praten erover, maar ik weet niets over katten en barfen. Wie kan mij daar kort, duidelijk en vooral overtuigend mee helpen?
Door info te geven natuurlijk, want hierheen komen... ;)

en nee via internet wordt moeilijk voor haar, maar kan wel dingen uitprinten natuurlijk. Het is wel belangrijk dat het duidelijk is, want ze kan vrij veel doen hier voor dieren vanwege haar functies..... ;D
Door *Robin*
#528058
ik wil je wel helpen..ik zal even een samenvatting maken
als je nog even de tijd hebt???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#528113
Er staan hier bijd e kattenbarf ook topics met menuutjes die de katten van BP te eten krijgen maar in principe is het zo dat de katten hier hetzelfde eten dan de honden met uitzondering van de grote botten zoals lams en geitenribben die krijgen ze dus gewoon niet weg. Daarvoor in de plaats kun je aan ander gevogelgte denken of konijn en muizen (kleine prooidieren)

Voor katten is brokkenvoer nog veel desastreuzer dan voor honden, buiten de al bekende redenen om niet voor brokken te kiezen is er voor de kat een extra reden waarom brokken niet gezond zijn. Katten zijn van origine woestijndieren en hebben daarom weinig dorstgevoel. Katten zullen dus altijd te weinig water drinken en daardoor zijn brokken de nummer 1 veroorzaker van nierfalen en blaasgruis.
Door Mevroi Kruim
#528367
En de meeste katten eten geen groentemix, en vaak ook geen pens. Daar kan ik die van mij het huis mee uitjagen :-X Groente eten ze alleen als ze het kunnen jatten, liefst van mijn bord als ik ff niet kijk.

Ik voer mijn katten zoveel mogelijk hele dieren of zelf samengestelde prooi-imitaties (=zoveel onderdelen van een dier als ik kan krijgen in ongeveer de juiste verhoudingen).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door