Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#527666
Welke visolie gebruiken jullie en waarom?
Iemand heeft mij aangeraden om visoliecapsules te geven (omega 3/6). Ik heb een hyper Staffie met huidproblemen (onder controle tot het gras begint te groeien) en epilepsie.
En hoeveel capsules mag je eigenlijk geven aan een hondje van 2 jaar en 16.5 kg. ?
dank je ;)
Laatst gewijzigd door chrisje op ma 10 apr 2006, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#527764
Ik heb 3 soorten visolie capsules.

Hema Krachtige visolie. Deze bevat visolie, borage olie en behoorlijk veel vitamine E. Ze krijgen hier 1 capsule van per week.

Solgar Omega-3 700. Deze bevat alleen visolie. Het is visolie uit gegarandeerd niet vervuilde vis (ook door de consumentenbond gecontroleerd). Het bevat alleen visolie uit wilde vissen. En ze krijgen hier 1 capsule van per 2 weken. Duuuuur, deze capsules :o! (deze kosten 40.30 per 60 capsules! Als deze pot op is, krijgen ze deze echt niet meer hoor).

Solgar Fish Oil Concentrate 1000. Deze bevat visolie en een beetje vitamine E. Het is ook visolie uit alleen wilde vissen. Ze bevatten minder visolie-concentraat als de Omega 3-700. En vna deze krijgen ze 1 capsule per 2 weken. (deze kosten 22.85 voor 60 capsules).

Ik geef dus 2 keer per week visolie. Mijn honden hebben geen huidproblemen (gelukkig). Maar, ze krijgen ook wel verse/rauwe vis, 1 keer per week. En soms 1 keer per week een blikje sardien of zalm. Voor het lekkere ;D.

Ik denk dat je vooral naar de dosering op de verpakking moet kijken. Meestal zit je met de helft van de volwassen mensen dosering wel goed. En als er dan staat 1 per dag, dan zou ik 1 om de dag geven.
Door Bianca1
#528006
maar waarom geef je nog extra visolie als je al (vette) vis geeft?? Ik geef 1x in de week vis en ben daarmee in de veronderstelling dat ik niet meer hoef te supplementeren.......
Door Sennaruby
#528180
Ik geef ook geen extra visolie, maar wel een keer in de week vette vis en het haar glanst als een spiegel... Is het dan toch nodig om bij te geven?!

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#528184
Ja sorry, dat had ik er wel even gelijk bij kunnen zetten, waarom ik nog visolie geef...

Ik geef 1 keer per week die visolie capsules van de HEMA voor de vitamine E. Daar zit echt voor 200% de aanbevolen dag-hoeveelheid in en aangezien ik geen plantaardige olie/granen en weinig orgaanvlees aan mijn honden voer (Dalmaten moet je niet teveel orgaanvlees geven), krijgen ze deze voor de vitamine E en als extraatje zit er dan vis en een miniscuul beetje borage olie in.

Brutus en Pinkel krijgen vaker visolie omdat Brutus artrose heeft en cauda equina en Pinkel heeft ook cauda equina. Met behulp van glucosamine, chondroitine en visolie: probeer ik hen langer 'goed' te houden. Of het invloed heeft op cauda equina...? Ik durf het niet te zeggen....

Linga krijgt 1 a 2 keer per week visolie maar alleen op dit moment, omdat ze zo verhaard en een beetje tegen de loopsigheid aan zit en ik echt een trui kan breien van Dalmatenwol ;D. Normaal krijgt ze 1 keer per week zo'n hema capsule, ook voor de vitamine E. Misschien volstrekt onnodig hoor, maar ach, echt kwaad kan het ook niet....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 apr 2006, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door