Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#52014
vanmorgen schrok ik me een ongeluk, Freule had een rare bult op haar oogwit. En aangezien ik moest werken en Jan de middagdienst heeft is hij met haar naar een da gegaan. Niet onze vaste, want die heeft smorgens geen spreekuur en ik wilde niet wachten. Maar goed dat ik niet was meegegaan zei Jan, want het leek de praktijd van James Herriot wel ::) zei ie. De da zat daar al rokend een krantje te lezen. Keek even naar de ogen van Freule en zei, oh, koutje gevat. Je moet 2 maal daags met deze zalf de ogen behandelen en als je gezalfd heb moet je even gaan wandelen, EN NU KOMT HET: maar dat zul je toch wel niet doen, dus doe maar een kap om :o Jan werd een beetje boos en heeft die James duidelijk gemaakt dat wij heel veel voor Freule over hebben en dat hij niet zulke rare opmerkingen moet maken tegen mensen die hij helemaal niet kent! Die Jan toch, die anders altijd zo nuchter overkomt als het om ons hondje gaat :-*
Afijn, Jan had er geen vrede mee en belde onze eigen da. Die zei dat die oogzalf geen kwaad kan (vit A zalfje) en als het morgen niet minder of zelf erger was, konden we altijd smorgens na een telefoontje terecht.
Maar het is al bijna weg die rare bult.
Ik schrok me wel een ongeluk hoor.
Ook zei die James dat Freule staar begint te krijgen. En als ik goed kijk meen ik inderdaad dat het een beetje blauwig ziet, meen ik.
Ik heb hier ooit gelezen dat er iets homeopathisch voor is, maar als ik met de zoekfunctie staar intik, krijg ik alleen maar verhalen over gebroken staarTen, hahahaha.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#52212
Een beetje staar komt vaak voor bij wat oudere honden. Hoeven ze geen last van te hebben.
Door jeanne
#52408
Nou, die gekke bult is al helemaal weg hoor, maar ik zalf voor de zekerheid nog een paar daagjes door, is dat goed?
En het drinken is eigenlijk ook weer normaal ;)
Door jeanne
#52409
Hitam schreef: Een beetje staar komt vaak voor bij wat oudere honden. Hoeven ze geen last van te hebben.
gelukkig :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#52758
Als er echt alleen maar vit A in zit kun je rustig nog even doorzalven.
Door jeanne
#52866
Hitam schreef: Als er echt alleen maar vit A in zit kun je rustig nog even doorzalven.
Ikdoe het voorlopig nog elke ochtend, ik zie niks vreemds meer aan haar oog. Jan had twee tubetjes gekregen, bewaar ik er eentje voor een ander noodgeval ;)
Door tieneke
#52904
Hitam schreef: Een beetje staar komt vaak voor bij wat oudere honden. Hoeven ze geen last van te hebben.
Kobus ziet meer dan wij denken! ;D ;D :P
Ook hij heeft last van staar.
Door Elvira
#52909
in het boek van Westerhuis, hond en homeopatie staat iets over staar. Misschien dat je dat gelezen had ?

Groetjes Elvira
Door Femke
#54679
Sunday had in het verleden vaak last van rode ogen en hij gng er dan vaak met zijn poot langs (irritatie?)
Omndat niet iedere keer antibioticadruppels of corticosteroïden meer wilde gebruiken ben ik op zoek gegaan naar alternatieven.

We hadden voor dat geval altijd vit A druppels in huis, en dan knapte het zo weer op.
Eerst deed de DA een beetje moeilijk, vond dat ik altijd met rode ogen op consult moest komen (jaja, spuit erin, 2 zalfjes mee, je kent het wel) nu haal ik ze gewoon op als ik ze nodig heb (niet vaak meer)
Door jeanne
#54769
Freule heeft eigenlijk nooit last van haar ogen, zou je wel verwachten met zulke droopy-ogen, maar ze zijn mooi helder en het ooglid is mooi roze! Wel is het zo dat er sneller vuil in achter blijft, maar dat is maar zelden hoor. Ik zalf of druppel nooit haar ogen, maar nu moest ik wel ff. (ik zalf ze al een paar dagen niet meer)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door