Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#527078
Ik weet niet of het hier goed staat..

Luna heeft nog steeds spuitpoep. :'( Twee weken geleden begon het, toen meteen op Okugest gezet. Daardoor ging het iets beter, zelfs drie dagen lang weer goede stevige keutels. Afgelopen woensdag heeft ze een rauw ei gehad (ze was jarig), waarvan ze weer aan de race ging. Gisteren had ze weer iets vastere poep, maar nog steeds erg zacht. Gisteren heeft ze geen Okugest meer gehad.

Vandaag dus weer spuitpoep. Ik heb haar weer een tabletje Okugest gegeven, er zit er nu nog 1 in het doosje en dan is 't op.

M'n ma zei vanmiddag dat het misschien komt omdat ze voor het eerst loops is en twee weken lang echt 'leegliep'. Ze bloedde erg hevig. Dat is nu gelukkig een stuk minder.

Ons idee is dus dat ze nog steeds aan de race is omdat haar weerstand te laag is. Ik ga morgen de DA bellen voor advies, en ik wilde jullie vragen of er dingen zijn die ik haar kan voeren om haar weerstand te verhogen? Dus (rood) vlees, vis, kip, groenten, whatever. Waar kan ik dat het voordeligst halen?

Zal ik nog een doosje Okugest halen, of kan ik daar beter mee stoppen? (Krijgt ze dus al twee weken).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)
#527126
Geef je ook al probiotica? Ik heb zelf Darmconditie van de Etos. Zitten een hoop goede darmbacteriën in. Kost geloof ik 7 euro ofzo. Misschien dat je dat door het vlees kunt mengen enzo....kan sowieso geen kwaad. Verder weet ik ff niks te bedenken, misschien iemand anders nog?
Sterkte in ieder geval
#527499
Ik heb geen idee waardoor ze diarree heeft, maar ik weet wel dat er ook virusjes heersen. Zolang ze geen koorts heeft, actief is, niet uitdroogt, kun je nog wel even zonder de dierenarts maar ik vind eerlijk gezegd 2 weken diarree wel errrrrg lang... Ik zou inderdaad probiotica capsules proberen maar dan toch ook een bezoekje aan de DA wagen.
#527612
Hoi Annieke, Luna begon een paar weken terug met diaree zoals je in het topic medisch aangaf, ik heb toen gemeld dat Ike er ook last van had, we wonen redelijk in elkaars buurt en aangezien er hier nog een aantal in de buurt aan de spuitpoep waren zei ik toen al dat het vast een virus zou zijn, ik heb Ike toen ook okugest gegeven, iets van drie keer op een dag 1 tabletje, een week lang en een paar weekjes probiotica.
Nou men ik me te herinneren dat Luna niet constant al twee weken diaree heeft maar tussendoor ook weer betere ontlasting en ik las dat je af en toe okugest gaf en dan weer een paar dagen niet (verbeter me als ik het fout heb hoor).
Misschien is het goed om eens een wat langer die okugest te geven, misschien heeft het bij Luna iets langer nodig om zich te stabiliseren!En misschien ook goed om een paar weekjes probiotica te geven! Strekte hoor!gr Els
Laatst gewijzigd door Ike op ma 10 apr 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#528195
Nou, ze heeft eigenlijk constant Okugest gehad, maar zo gauw ik naar 1 á 2 pilletjes per dag ging, zat ze weer aan de spuitpoep. :(

Ik ben gisteren bij de DA langsgeweest, en die heeft toch maar een AB-kuurtje van 7 dagen voorgeschreven. Ook zei hij dat we Luna's loopsheid goed in de gaten moeten houden, en contact opnemen als de uitvloeiing chocoladekleurig of pus wordt. Ik heb zelf probiotica gehaald voor na de kuur.

Ik wacht maar even af hoe ze zich verder hersteld, maar dan weet ik iig voor de volgende keer dat ik bij zulke landurige diarree beter probiotica kan halen. :)
#528284
Annieke schreef: Ik had begrepen van de DA dat de AB alle bacteriën platgooit, dus ook de goede van probiotica? ???

Hij raadde mij iig aan om met de probio te wachten tot na de AB kuur.
Eerst de ab geven en twee uurtjes later de probio geven, dan blijft het bacteriegebeuren aardig op peil, en dan nog een week of drie doorgaan na de ab kuur.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door