Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door chrisje
#526516
Ons poes van 18 jaar krijgt sinds het weekend carnibest natuur. Voordien heeft ze brokjes en Sheba gegeten. Ze lust het graag, maar nu geeft ze af en toe gelig over, wat voordien niet was. haar ontlasting is mooi stevig. Doe ik iets verkeerd?
Laatst gewijzigd door chrisje op za 08 apr 2006, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#526527
misschien kan je kiijken voor een ander soort kvv
bijv. bibi of bandit of prins
Door chrisje
#526537
sylvia schreef: Hoevaak geef je haar eten en wanneer spuugt ze meestal?
Ik geef haar eten als haar potje leeg is. Ik geef het altijd met kleine beetjes. Het spugen is willekeurig.
Bibi of Bandid zijn hier niet te verkrijgen (België) en mijn honden krijgen ook CB.
Ziek is ze niet en vandaag heb ik nog niets gevonden, maar ja ::)onze honden zijn wel dol op spuug >:(
Door Ollie
#526715
Het lijkt erop dat je kat te weinig eten binnen krijgt..en dat ie dus gal opgeeft :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#526770
chrisje schreef: Ik geef haar eten als haar potje leeg is. Ik geef het altijd met kleine beetjes. Het spugen is willekeurig.
Bibi of Bandid zijn hier niet te verkrijgen (België) en mijn honden krijgen ook CB.
Ziek is ze niet en vandaag heb ik nog niets gevonden, maar ja ::)onze honden zijn wel dol op spuug >:(
Ik zat ook aan een lege maag te dnken maar dat kan niet als je steeds het bakje vult, misschien is het beter haar gewoon twee keer per dag te voeren. Het kan inderdaad nog wat te maken hebben met overzetten maar probeer het eerst eens met haar voer over twee maaltijden te verdelen. Hoeveel weegt ze en hoeveel voer geef je.
Komt ze buiten of is het een binnenkat.
Door chrisje
#526848
sylvia schreef: Ik zat ook aan een lege maag te dnken maar dat kan niet als je steeds het bakje vult, misschien is het beter haar gewoon twee keer per dag te voeren. Het kan inderdaad nog wat te maken hebben met overzetten maar probeer het eerst eens met haar voer over twee maaltijden te verdelen. Hoeveel weegt ze en hoeveel voer geef je.
Komt ze buiten of is het een binnenkat.
Ze komt alleen in onze tuin, ze heeft geen zin meer om de wijde wereld te gaan verkennen, ik denk trouwens niet dat ze nog over de omheining kan door haar leeftijd. Ze ligt in ieder geval gewoon liever in de tuin.
Ik geeft haar een 150 gr. Ze weegt 4.4 kg.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#527421
chrisje schreef: Ze komt alleen in onze tuin, ze heeft geen zin meer om de wijde wereld te gaan verkennen, ik denk trouwens niet dat ze nog over de omheining kan door haar leeftijd. Ze ligt in ieder geval gewoon liever in de tuin.
Ik geeft haar een 150 gr. Ze weegt 4.4 kg.
Wil ze meer eten?

Als ze meer wil zou ik dat proberen kijken of dat helpt.
Door Rosita
#527487
Brokken blijven volgens mij langer in de maag dan KVV, dus het zou best kunnen dat haar maag moet wennen aan het leeg zijn. Misschien moet je dus wat vaker een beetje CB neerzetten, ze hoeft het niet gelijk op te eten (hier staat het soms wel een paar uur voordat het schoteltje leeg is).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#527973
Rosita schreef: Brokken blijven volgens mij langer in de maag dan KVV, dus het zou best kunnen dat haar maag moet wennen aan het leeg zijn. Misschien moet je dus wat vaker een beetje CB neerzetten, ze hoeft het niet gelijk op te eten (hier staat het soms wel een paar uur voordat het schoteltje leeg is).
Het is niet logisch dat brokken langer in de maag blijven omdat deze heel snel zacht worden in de maag. Doe wat water bij brokken en binnen no time zijn het sponsjes.
Door Nelly
#528020
Mijn katten kunnen eigenlijk altijd eten, zodra hun bakjes leeg zijn, vul ik ze weer, en toch wordt er weleens gespuugd, al zijn het maar haarballen. Dik zijn ze absoluut niet, tenminste de 2 ouwetjes, alleen SR wordt wat mollig :-[, die moet ik dus in de gaten houden, zeker na zijn castratie ::)
Door Ine
#528024
Nelly schreef: Mijn katten kunnen eigenlijk altijd eten, zodra hun bakjes leeg zijn, vul ik ze weer, en toch wordt er weleens gespuugd, al zijn het maar haarballen. Dik zijn ze absoluut niet, tenminste de 2 ouwetjes, alleen SR wordt wat mollig :-[, die moet ik dus in de gaten houden, zeker na zijn castratie ::)
Oh, hij is dus wel teruggekomen? Dat vroegen we ons af in de bar! ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#528118
Nelly schreef: Mijn katten kunnen eigenlijk altijd eten, zodra hun bakjes leeg zijn, vul ik ze weer, en toch wordt er weleens gespuugd, al zijn het maar haarballen. Dik zijn ze absoluut niet, tenminste de 2 ouwetjes, alleen SR wordt wat mollig :-[, die moet ik dus in de gaten houden, zeker na zijn castratie ::)
Spugen jou katten haarballen? hier heb ik er nog nooit één een haarbal zien spugen, eerlijk gezegd verharen ze ook practisch niet en zijn ze in de rui periodes altijd heel snel uit geruid
Door Mevroi Kruim
#528369
Hier spugen ze momenteel ook haar, bij voorkeur op de bank waarvan ik net moeizaam de bekleding heb gewassen >:( >:( Daar ligt dus nu een groot kleed overheen, en nu willen ze er niet meer op ::)
De haren vliegen hier ook door het huis, als je een kat aait komen de wolken eraf en ik kan 3x per dag zinvol stofzuigen alsik daar zin in mocht hebben (3x raden hoe vaak er hier gestofzuigd wordt ;D)
Borstelen gaat maar bij 1 van de 5, de anderen zijn anti. En hoe >:(
Door chrisje
#528671
Maar hier was het geen haar, maar puur gal. En hoera, het is al gebeterd :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door