Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boldy
#523179
Hallo ik ben nieuw hier maar heb wel al het 1 en ander doorgelzen maar ik kom niets tegen over prins petfood. Waarom is dat zo, gebruikt niemand dit, is het te duur, is het niet goed ik weet het eigenlijk niet. Kan iemand mij hierover iets vertellen want ik geef onze Murdock nu een week Prins en hij doet het er fantastisch op en geen diaree meer maar ben wel benieuwd naar iemand anders z'n mening.
Groet Wesley
Door Peet
#523183
Prins is toch hetzelfde als Energique, maar dan in een duurder doosje? Prins is een prima kvv hoor ;)
Door Boldy
#523187
Ik ben net nieuw hier maar ik weet niet of dit hetzelfde is misschien iemand anders????
Door Lizzy
#523189
Ja, bij mijn weten is het inderdaad hetzelfde als Energique. Wordt ook in 1 fabriek gemaakt.

Samenstelling Energique Nr 1:
kip, rundvlees, vetten, granen, groente, oliën.

Samenstelling Prins Totalcare super compleet:
kip, rundvlees, granen, groenten, vetten, oliën.

Analyse Energique:
ruw eiwit 14,8 %
ruw vet 14,1 %
ruw as 2,95 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 61,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %

Analyse Prins:
61,5% Vleesvocht
14,8% Ruw eiwit
14% Ruw vet
2,95% Ruw as
0,7% Ruw celstof
0,66% Calcium
0,48% Fosfor
6,05% Koolhydr

Zoek de verschillen. Ehhh, nee, die zijn er niet ;)
Door Boldy
#523200
Nou dan ben ik wel een dief uit eigen portomonee als ik prins blijf halen. Ik ga dan maar over op energique. Bedankt voor de info.
Groet Wesley
Gebruikersavatar
Door Miekie
#523741
Hai,heb zelf best goeie ervaringen met Prins maar 'k vond het erg duur.Mijn beestjes doen het ook prima op Smuldier(1,50 p kg).
Door Celie-Marco
#524455
[quote="Lizzy"]

Samenstelling Energique Nr 1:
kip, rundvlees, vetten, granen, groente, oliën.

Samenstelling Prins Totalcare super compleet:
kip, rundvlees, granen, groenten, vetten, oliën.

[/quote]

Heb je de samenstelling precies zo overgenomen ??? Want dan zit er wel iets verschil in, niet qua ingredienten maar wel qua hoeveelheid want wat het eerste in de rij staat daar zit het meeste van in dus als je het goed bekijkt zit er in energique meer vetten !!!
Door Lizzy
#524718
Welnee joh!

Analyse Energique: Analyse Prins:
ruw eiwit 14,8 % 14,8%
ruw vet 14,1 % 14%
ruw as 2,95 % 2,95%
ruwe celstof 0,70 % 0,70%
vocht 61,5 % 61,5%
calcium 0,66 % 0,66%
fosfor 0,48 % 0,48%

En dit staat gewoon op beider websites.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 05 apr 2006, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boldy
#526392
Sorry even een tijdje niet gekeken bij mijn eigen topic maar ik ben erachter gekomen dat mijn over buurvrouw carnibest verkoopt voor 2,95 euro de kilo. Dit is ten opzichte van prins en Energique bij de dsz spot goedkoop en ik heb dus maar 10 kilo ingeslagen.
Groet Wesley
Door Lizzy
#526395
[quote="Boldy"]
Sorry even een tijdje niet gekeken bij mijn eigen topic maar ik ben erachter gekomen dat mijn over buurvrouw carnibest verkoopt voor 2,95 euro de kilo. Dit is ten opzichte van prins en Energique bij de dsz spot goedkoop en ik heb dus maar 10 kilo ingeslagen.
Groet Wesley
[/quote]

Verstandig ;D!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#526474
[quote="Boldy"]
Sorry even een tijdje niet gekeken bij mijn eigen topic maar ik ben erachter gekomen dat mijn over buurvrouw carnibest verkoopt voor 2,95 euro de kilo. Dit is ten opzichte van prins en Energique bij de dsz spot goedkoop en ik heb dus maar 10 kilo ingeslagen.
Groet Wesley
[/quote]
Kijk dat zijn de betere berichten ;D
Door Boldy
#526751
Ik begin dit steeds leuker te vinden. Mijn overbuurvrouw verkoopt nog veel meer als alleen maar CB. Ook orgaan vlees kippennekken etc etc. Ik begin steeds meet de ontdekken en ook al heb ik nog steeds de ballen verstand ervan dit smaakt wel naar meer ( Voor Murdock dan ) OOk zijn vacht is nu in topconditie en de DA zei er iets over en toen ik vertelde hoe dat kwam had ze eigenlijk niets meer te vertellen :D :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#526876
[quote="Boldy"]
Ik begin dit steeds leuker te vinden. Mijn overbuurvrouw verkoopt nog veel meer als alleen maar CB. Ook orgaan vlees kippennekken etc etc. Ik begin steeds meet de ontdekken en ook al heb ik nog steeds de ballen verstand ervan dit smaakt wel naar meer ( Voor Murdock dan ) OOk zijn vacht is nu in topconditie en de DA zei er iets over en toen ik vertelde hoe dat kwam had ze eigenlijk niets meer te vertellen :D :D
[/quote]

Haha, heel herkenbaar, voor je het weet voer je je hond hele kippen enz.... :D. Je hebt trouwens wel mazzel met zo'n overbuurvrouw, de meeste mensen moeten er wel enkele kilometers voor rijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door