Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door EdwinK
#526388
Mickey, mijn kat, eet nog steeds de zakjes Whiskas/AH en brokjes van Whiskas. Maar, ik ga nu zo langzaam aan denken om hem ook maar over te zetten naar vers. Waarschijnlijk CB, omdat dat hier vrij makkelijk te krijgen is.

Was vanmorgen eventjes in de winkel, en schrok me rot van de prijs van kattenbrokken, bijna €6 voor een kilo. En dat wordt toch wel een beetje te gek.

Mickey eet nu 1 zakje whiskas/AH per dag (en laat daar soms nog van staan), en heeft de hele dag droge brokjes ter beschikking.
Door Lizzy
#526390
Fijn voor Mickey!! Ik weet zeker Edwin, dat je nog staat te kijken van de resultaten! Ik heb mijn kat een aantal jaar geleden overgezet op versvlees. In eerste instantie weigerde ze, categorisch. Totdat haar nieren steeds slechter gingen werken.... Ik zag haar eigenlijk doodgaan.... Dus ik zette haar weer versvlees voor en riep "Als je dit niet eet, word je ziek! Dus PLEASE Snuf, eet!!". En ze at het..... :o! Sindsdien gaat het zoveel beter met haar. Ondanks haar nierproblemen en zenuwziekte is ze nog steeds springlevend en 19 jaar!
Door EdwinK
#526396
Ja, nu 'alleen' nog eventjes de topics door lezen in het kattenforum (alle 342353246;) ) en dan eens zien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#527419
Edwin en Brenda schreef: Op dit moment nog geen succes

Ik ga nu proberen dit op een andere manier te geven.
Gewoon blijven aanbieden een kat is net boer wat hij niet kent vreet ie nie.
Door EdwinK
#528588
Ik ging over mijn nek van die lucht van Smuldier, dus toch maar een halve kilo Carnibest Natuurvoer Kat gekocht vandaag.

Eens kijken... Mickey weegt ongeveer 7 kilo * 0,25 gram = zou dus neerkomen op 175 gram Carnibest. Als ik goed gerekend heb, wat mij zou verbazen.
Door EdwinK
#528684
Net een klein stukje Carnibest gegeven, en dat ging er goed in. Heb dus goede hoop dat het wel gaat lukken. Morgen ochtend krijgt hij een beetje en dan morgen avond de rest. Heb niet echt naar gewicht gekeken, maar de 500 gram gewoon door 3-en gedeeld.

Binnenkort nog maar een paar worsten er bij halen :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#528752
Edwin en Brenda schreef: Net een klein stukje Carnibest gegeven, en dat ging er goed in. Heb dus goede hoop dat het wel gaat lukken. Morgen ochtend krijgt hij een beetje en dan morgen avond de rest. Heb niet echt naar gewicht gekeken, maar de 500 gram gewoon door 3-en gedeeld.

Binnenkort nog maar een paar worsten er bij halen :)

Hartstikke goed joh :D
Door Nelly
#528760
Edwin en Brenda schreef: Ik ging over mijn nek van die lucht van Smuldier
Smuldier stinkt idd nogal, maar je went er wel aan hoor, en hier eten zowel de katten als de honden het graag.
Door EdwinK
#528805
Vanmorgen kreeg Mickey zijn eerste Carnibest, nou het ging er dus echt goed in. Dus nu moet ik binnenkort nog meer inslaan. Gelukkig heb ik een grote vriezer, die nu nog half leeg (of half vol) is.
Door EdwinK
#530281
Gekke kat.

Geef ik hem vanmorgen een beetje CB op zijn schotel. Draait hij zijn nek er voor om.

Hoor ik net een hoop herrie, heeft-ie de deksel van de 'ontdooi-box' er af geduwd (vraag me niet hoe) en zit nu lekker te eten.
Door Kefraya
#530403
Een echte poes dus: alles wat niet op het bordje ligt is per derfivitie veeeel lekkerder ;)
Gefeliciteerd dat hij al zo snel lekker cb smikkelt!
Door EdwinK
#530465
Het gaat nog met horten en stoten. Hij heeft het liefst die droge Whiskas brokken. ER zijn bij het opruimen een aantal daarvan gevallen, en die zoekt hij nu bij elkaar.

Het weekeinde moet hij weer eventjes terug naar zakjes voer (ben van morgen t/m maandag middag afwezig), maar daarna gauw weer naar het verkooppunt hier.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door