Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Casey
#526177
Ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen..

Sinds een tijdje heeft mijn hond een beetje jeuk op zijn kop. Het is niet zo dat hij zich continue loopt te krabben maar hij krabt zich wel vaak genoeg dat hij soms de huid openkrabt. Ook zijn zijn oor randen een beetje kaal aan het worden; de randjes zien er een beete uit alsof ze door de zon verbrand zijn. Ik zie hem overigens nooit rechtstreeks aan zijn oren krabben!
Het is allemaal niet heel drastisch, vandaar dat ik mij eigenlijk nooit zo zorgen heb gemaakt, maar het wordt toch niet minder. Ik heb even op Google gezocht en kwam toen al snel op sites waar bijvoorbeeld leishmaniose gesuggereerd wordt. Maar zo erg ziet het er absoluut niet uit. Hij is totaal niet ziek, zeer actief (loopt op het moment ca. 60 km per week hard met zijn baasje), ziet er gezond uit, zijn vacht glanst, kortom, een supergezonde hond. Hij is van zichzelf tamelijk mager (je kan altijd zijn ribben tellen) maar zelfs dat wordt de laatste tijd minder.

Iemand suggesties?

EDIT: Vlooien heeft hij niet, daar heb ik hem goed op gecontroleerd!
Laatst gewijzigd door Casey op vr 07 apr 2006, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door