Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#526225
Wie weet of er iets te doen is aan een gecastreerde teef die altijd zoooo lekker ruikt dat ze door alle reuen wordt lastig gevallen?
Door Casey
#526240
Even een vraagje: wordt de teef altijd door reuen lastig gevallen? Ik weet dat het soms voorkomt dat bij het castreren er toch wat eierstokweefsel achterblijft. Gecastreerde teven kunnen zo toch nog loops worden. Soms kan dit door een vervolgoperatie (waarbij de restjes eierstokweefsel verwijderd worden) verholpen worden. Maar als jouw teefje altijd lekker ruikt dan zal er iets anders aan de hand zijn.. Geen idee wat, helaas.

Succes!
Door Doedels
#527436
Casey schreef: Even een vraagje: wordt de teef altijd door reuen lastig gevallen? Ik weet dat het soms voorkomt dat bij het castreren er toch wat eierstokweefsel achterblijft. Gecastreerde teven kunnen zo toch nog loops worden. Soms kan dit door een vervolgoperatie (waarbij de restjes eierstokweefsel verwijderd worden) verholpen worden. Maar als jouw teefje altijd lekker ruikt dan zal er iets anders aan de hand zijn.. Geen idee wat, helaas.

Succes!
Ze wordt altijd lastig gevallen. Het is dus geen achtergebleven weefsel. Het is niet mijn teef, maar mijn beide reuen zijn wel stapelverliefd op haar. Het arme beest wordt echt door alle reuen besprongen ::) Ik heb het idee dat teven als ze op het verkeerde moment worden gecastreerd, soms levenslang lekker blijven ruiken. Herkent iemand dit? En zo ja, is er iets aan te doen?
Door Lizzy
#527532
Ja, ik ken ook zo'n hond. Gecastreerd toen ze nog loops was en heel aantrekkelijk was voor honden. Nu drie jaar verder wordt ze nog lastig gevallen... Het schijnt dat chlorella nog wel eens dienst kan doen om lekkere luchtjes te laten verdwijnen.
Door Jolly
#527542
Lizzy schreef: Ja, ik ken ook zo'n hond. Gecastreerd toen ze nog loops was en heel aantrekkelijk was voor honden. Nu drie jaar verder wordt ze nog lastig gevallen... Het schijnt dat chlorella nog wel eens dienst kan doen om lekkere luchtjes te laten verdwijnen.
Zo dat ook helpen bij gecastreerde reuen, die belaagd worden door andere ( voornamelijk puber) reuen?
Door Doedels
#527923
Lizzy schreef: Ja, ik ken ook zo'n hond. Gecastreerd toen ze nog loops was en heel aantrekkelijk was voor honden. Nu drie jaar verder wordt ze nog lastig gevallen... Het schijnt dat chlorella nog wel eens dienst kan doen om lekkere luchtjes te laten verdwijnen.
Ik ga chlorella laten uitproberen en houd jullie op de hoogte of het helpt.
Door Remke
#533486
Jolly schreef: Zo dat ook helpen bij gecastreerde reuen, die belaagd worden door andere ( voornamelijk puber) reuen?
Ja mijn Kuif is gecastreerd en ook ontzettend aantrekkelijk voor intacte reuen. Hij weet zich meestal geen raad met die opdringerige lovers... ::)
Door Maaike_L
#533834
Mijn teef is ook zo'n lekker ruikende teef, ondanks castratie. Toch heb ik het idee dat het heel langzaamaan (jaar na castratie inmiddels) minder lijkt te worden. Het is er echter nog wel duidelijk.
Door Jolly
#533837
chasey is dus de gecastreerde reu al zeker 5,5 jaar en idd naar mate het langer duurt heeft hij geen reuplakkers meer aan zijn kont hangen.
( behalve nu 1 thuis :-X >:()
Door Doedels
#533973
Maaike_L schreef: Mijn teef is ook zo'n lekker ruikende teef, ondanks castratie. Toch heb ik het idee dat het heel langzaamaan (jaar na castratie inmiddels) minder lijkt te worden. Het is er echter nog wel duidelijk.
De teef waarover ik mijn vraag stelde is een ca 8 jaar en na haar 2e loopsheid gecastreerd en sindsdien drijft ze alle reuen (+ bazen) tot wanhoop. De eigenaar is sinds kort begonnen met chlorella. Ik ben benieuwd :P
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door