Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fester
#526064
Bij mijn golden kun je zo al zijn wervels boven op zijn rug voelen. Maar bij zijn buik voelt hij gewoon goed aan. Daar is hij niet te dik en niet te dun. Maar iemand zei tegen mij dat ie te mager is. Nu ben ik toch gaan twijfelen. Maar als ik hem een lap pens geef dan neemt hij een paar happen en dan hoeft hij niet meer. Dan heeft hij toch geen honger is mijn motto dan. Geef ik hem bibi dan eet hij alles op. Moet ik wel of niet meer voeren.
Door herder_lover
#526066
geen pens eten, hoeft niet te zeggen dat hij geen honger heeft, aangezien hij de Bibi wel opeet ;). Misschien vindt hij pens niet lekker.

te mager? Tsja, ik vind zelf dat je de ribben mag voelen. Niet overdreven natuurlijk, maar gewoon met aaien dat je vingers net "waven" over de ribben...
Door fester
#526075
herder_lover schreef: geen pens eten, hoeft niet te zeggen dat hij geen honger heeft, aangezien hij de Bibi wel opeet ;). Misschien vindt hij pens niet lekker.

te mager? Tsja, ik vind zelf dat je de ribben mag voelen. Niet overdreven natuurlijk, maar gewoon met aaien dat je vingers net "waven" over de ribben...
Hij lust wel pens hoor, ik denk dat hij dan gewoon geen honger heeft. Even als ik hem een runderstrot geef dan loopt hij er mee in de ronten en dan gooit hij hem neer. En soms eet hij hem wel op. Maar zijn wervels op zijn rug zijn echt heel goed te voelen daar in tegen met zijn buik. Hij zwemt wel heel veel dat het misschien kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#526109
Ik denk als je je hand om zijn rugwervel heen kan leggen dat je wel kunt stellen dat hij te mager is, dan zou je gewoon wat meer moeten voeren. Omdat hij aan een bepaalde hoeveelheid voer gewend is hoeft hij niet per definitie extra hongerig te zijn als hij wat schraal is.
Kun je gewoon zijn wervel voelen als je 'm aait dan denk ik dat hij prima op gewicht is. Voel je de wervel namelijk niet dan gaan ze vaak meer op een bijzettafel lijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door