Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca1
#525317
ik vraag me dus af, sinds we gelukkige eigenaars zijn van een heerschap én een jongedame, hoe de loopsheid straks het beste opgelost kan worden aangezien ik ABSOLUUT geen 'ongelukken' wil.
Hoe doen jullie dat? Het lijkt mij bijna onmogelijk om ze gedurende drie weken uit elkaar te houden, of er moet er een uit logeren maar das ook zo wat. Ik vraag me ook af of het ook mogelijk om een teefje te steriliseren. dus echt steriliseren. of de pil geven. of ??
ik ben benieuwd.
Door danielle1980
#525322
ik heb 3 teven en 2 reuen, allemaal niet gesterilliseerd enz.

ik laat ze gewoon bij elkaar, behalve dekdagen.
mijn 3 teven zijn na elkaar loops.

als ik bloed van de teef vind, gaat ze vanaf dat moment s nachts naar boven, uh maar daar slaapt op de kamer ook een reu, maar die heeft NOG geen interesse.
maar die is er op de dekdagen dus ook gewoon bij. :-\

overdag lopen ze gewoon bij elkaar, als de reuen erop willen, dan is simpel nee genoeg om ze weg te sturen. 8)

tot aan de dekdagen, dan doen we t anders, want dan werken de oren iets minder van alle honden. ::)wisselend in de bench, in de kamer, in de keuken en in de tuin.
alle honden zitten soms in de bench, dus niet alleen reuen of alleen teven. ( we hebben er 2 staan )
soms gewoon allemaal los lopend hoor, ligt eraan hoe vervelend ze zijn.
s avonds gaat de loopse teef vaak mee naar boven als mn vader daar is.

als we weg zijn zitten ze NOOIT los bij elkaar, dan zijn de reuen in de bench en / of de teven boven.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 06 apr 2006, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#525323
Wij hebben moeder en zoon, en kunnen dus ook geen ongelukjes gebruiken...

Eerste week a tien dagen blijft meneer gewoon thuis. Daarna gaat hij een weekje uit logeren bij zijn Almeerse spikkelvrienden en vervolgens is hij weer thuis (waar dame en heer niet zonder toezicht in elkaars buurt mogen blijven. Ook niet als je even naar boven moet o.i.d.). Deze constructie werkt voor ons prima, maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je honden met de situatie omgaan (sommige reuen worden helemaal hysterisch).
Door herder_lover
#525327
ik heb er geen ervaring mee omdat Dara "geholpen" is. Maar hier op de club is er dus wel een ongelukje ontstaan. Hun Mechelse teef werd loops en is na een week naar iemand anders gegaan om met 20 dagen van de loopsheid terug te komen. Na die 20ste dag was ze toch nog vruchtbaar en is ze dus door hun HollanderMechel x gedekt en hebben we dus over een week of drie pups hier ;D

dus voorzichtigheid is altijd geboden....
Door Bianca1
#525330
herder_lover schreef:
dus voorzichtigheid is altijd geboden....
Ja das precies waarom ik mijn vraag hier stel... is je ene hond geholpen om deze reden?
Door herder_lover
#525431
ik wilde geen nest van Dara en ze is een nogal hyper hondje dus kon ik me voorstellen wat haar pups zouden doen ;D

nee hoor, ik wilde niet iedere keer die loopsheid en aangezien ik toch haar nooit zou laten dekken, vond ik een operatie het beste.
Door lyadeh
#525436
Wij hadden al een reu toen we een teefje uit het asiel erbij kregen.Bij aankomst thuis bleek de teef loops te zijn .In het asiel "wisten "ze van niets.We hebben toen de teef toen het "zover"was in de bench gedaan.Onze reu werd ZOOOOO erg verliefd niet meer eten enz. dat we haar hebben laten castreren :(maar ze hebben wel even een heel gezellige "verlovingstijd" ;)gehad.
Door Fynn
#525496
Hoi

Wij hebben een teef Ijuba en een reu Fynn.
Fynn is 8 maanden nu en ik ben blij dat we Ijuba hebben laten steriliseren toen we Fynn net erbij hadden.
Wij wilden geen nest van haar en na 1x loops geweest te zijn met de nodige bijwerkingen hebben wij besloten haar te laten steriliseren.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Gebruikersavatar
Door chooky
#525804
Chooky is gecastreerd en ik heb besloten om nooit maar dan ook nooit meer een teef te laten castreren wanneer dat niet echt medisch noodzakelijk is. Zij is in haar gedrag veranderd (pittiger geworden, sneller op haar teentjes getrapt en eerder fel naar andere honden) en zij is incontinent geworden hierdoor. Ik heb haar laten doorlichten door een holistisch dierenarts en haar hormoonhuishouding en hele voortplantingssysteem is toch door elkaar gegooid. Ik laat niet meer zomaar snijden in een gezond dier
Gebruikersavatar
Door Hitam
#525879
Wij hebben het voordeel dat we een buitenkennel hebben en een woonkamer en een bench. Dus de eerste paar dagen mogen ze nog bij elkaar zijn en als de reu erg veel interesse gaat vertonen dan gaat overdag de reu in huis en de teef in de buitenkennel en ´s nachts de teef in de bench in de keuken en de reu in de kamer. Zo kun je ze goed uit elkaar houden.
We merken vanzelf wanneer ze weer bij elkaar kunnen.
Door Lil
#525923
Ja, zou ook kiezen voor bench of logeren. Kan dat niet dan (prik)pil eens proberen. Hormonen zijn niet zo goed, maar altijd beter als zo iets definitiefs als een castratie.
Door ~anna~
#525929
Ik heb een reu en een teef beide van een ander herder ras met stamboom,dus hier mogen ook geen ongelukjes gebeuren.
Haar derde loopsheid hebben we nu gehad en het viel al die keren reuze mee.
Ik laat ze de hele loopsheid bij elkaar alleen op de hoogte punt dagen blijf ik erbij en anders zet ik ze apart.
Mijn reu heeft het vooral moeilijk na het hoogte punt en dan snauwt zij hem weg.
Hij helpt haar met het schoonhouden en verder is hij gewoon heel rustig.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 07 apr 2006, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#526022
chooky heeft op alle punten gelijk.Een van onze vorige teefjes is na castratie incontinent geworden.Mo -de hond die nu gecastreerd is -heeft denk ik ook last van haar huid gekregen.Snibbig en snauwerig was ze ook al VOOR de castratie.Wij hebben het laten doen omdat onze reu echt crazy werd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door