Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#525782
Lhaki is niet erg gek op rauw ei en rauwe vis. Hij eet het eigenlijk alleen maar als ie super honger heeft. Voor rauwe lever geldt eigenlijk hetzelfde.
Nou is het me opgevallen dat ie na het eten van deze dingen ook altijd een erg slijmerige ontlasting heeft, als of het rauwe eiwit erom heen geplakt zit. Gekookt vindt ie het allemaal best lekker en is z'n ontlasting ook ok. Soms denk ik dat ie weet wat goed voor hem is en wat niet en dat ik deze dingen beter gekookt aan hem kan geven( er zit immers veel waardevols in)
Is dat een rare gedachte??????
Door Lizzy
#525785
Nee. Ik vind van niet. Kijk, we kunnen persee stijf vasthouden aan het feit dat alles persee rauw moet zijn. En ja, de meeste voedingsstoffen zijn rauw wel waardevoller als gekookt. Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat JOUW hond het goed doet op zijn voeding. En als dat betekent dat hij, binnen zijn hele menu aan rauwe voedingsmiddelen, een aantal zaken beter verdraagt als je ze kookt (zoals ei, vis en lever): ik zou ze koken! Gekookt betekent nou ook weer niet waardeloos!!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 07 apr 2006, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#525786
Hebben mijn shelties ook hoor! Die geef ik twee maal per week een HALF rauw ei,dan gaat het beter.Koken zou ik niet doen,dat haalt toch veel voedingsstoffen weg. Rauwe vis eet Music ook niet,die krijgt van mij sardien uit blik.
Door jon
#525793
garicha schreef: Hebben mijn shelties ook hoor! Die geef ik twee maal per week een HALF rauw ei,dan gaat het beter.Koken zou ik niet doen,dat haalt toch veel voedingsstoffen weg. Rauwe vis eet Music ook niet,die krijgt van mij sardien uit blik.
Heb ook halve eieren geprobeerd maar resultaat is idem. Hij is ook altijd een beetje niet lekker na ei, vis etc en ik zie hem toch liever in z'n normale dartele velletje ;D
Door Lizzy
#525823
Ja, dit verhaal van Robert van der Molen is achterhaald. Het eigeel van het ei bevat zoveel biotine dat de hoeveelheid biotine niet opgesoepeerd kan worden. Er is een lange tijd geleden zelfs een berekening neergezet op Barfplaats waaruit dit blijkt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door