Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#525736
Ik had gister lamsnek voor de mennekes.Het laatste stukje bot heb ik afgenomen.Ze hadden er best veel werk aan om het stuk te knauwen.Gelukkig zat er wel veel vlees aan,dat hebben ze lekker op.Maar ik vond het bot best hard.Music heeft ook een paar keer een klein beetje bot overgegeven gisteravond en vanmorgen. Misschien voorlopig zelf het vlees eraf snijden en het bot niet geven? Ze krijgen ook nog altijd Carnibest,dus geen calcium tekort. Lamsribben en kalfsribben hebben ze geen moeite mee.
Door Lizzy
#525738
Ik heb ook al een paar keer gehad dat het bot van lamsnek erg hard was. Het lijkt erop dat het afhangt van de leeftijd van het lam, want ik heb ook al diverse keren gehad dat het bot niet zo hard was (hoewel ik het eigenlijk wel altijd harder vind als veel andere delen). Ik geef het gewoon en laat ze, net als jij nu gedaan hebt, het vlees eraf eten, aan het bot klooien en een deel van het bot neem ik weg.
Door mutsie
#525770
De ene hond heeft de lamsnek helemaal op en de andere twee hebben het restant laten liggen.

Ik heb de ervaring dat ze beter op lamsnek reageren dan op de harde lamsribben. (dit zijn dan redelijk kale ribben). Er zit ook meer vlees aan.
Maar ik geef er zowiezo extra spiervlees bij.

Karin
Door conleeuw
#525778
Lizzy schreef: Ik heb ook al een paar keer gehad dat het bot van lamsnek erg hard was. Het lijkt erop dat het afhangt van de leeftijd van het lam, want ik heb ook al diverse keren gehad dat het bot niet zo hard was (hoewel ik het eigenlijk wel altijd harder vind als veel andere delen). Ik geef het gewoon en laat ze, net als jij nu gedaan hebt, het vlees eraf eten, aan het bot klooien en een deel van het bot neem ik weg.
zo doe ik het ook, geef het en als ze al een tijdje hebben liggen knagen, haal ik de overgebleven superharde bot weg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door