Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
#524902
wat vinden jullie van mijn menu?
ik heb voor het eerst een beetje gekeken wat ik heb en wat ik zoal kan krijgen. willen jullie me verbeteren waar dat volgens jullie nodig is zodat ik me katje niets te weinig of te veel geef?
Hij eet trouwens erg weinig dus de porties zijn voor zijn doen al veel

ik moet nog beginnen om het menu in werking te zetten

ALLE COMMENTAAR IS WELKOM ;D

maandag: 1 kippennek, 1 eendagskuiken, 100gr orgaanvlees (houd in: kippenmaag, lever en hart)

dinsdag: 1 eendagskuiken, 100 gram rundsgehakt, 50 tot 100 gram kipfilet

woensdag: 100 gram kip orgaanvlees, halve duif (met alles erop en eraan)

donderdag: 1 eendagskuiken 1 kippennek, 100gr kalkoenfilet

vrijdag: 1 kippennek, 1 eendagskuiken, 100gr orgaanvlees (kip)

zaterdag: 1 eendagskuiken, 1 kippennek, 100gr schaap of geitenvlees

zondag: (visdag) 1 sardien, 50gr tonijn uit blik

zeg maar wat je vind
Groetjes!!!
Door Mevroi Kruim
#525498
iet er idd niet slecht uit!
Alleen valt mij op dat er wel vrij veel kip inzit. Nou zal ik daar niet zo gauw iets van zeggen want mijn katten hebben een paar jaar vrijwel uitsluitend kip gegeten en deden het daar ook niet slecht op, maar misschien kun je proberen om bv wat meer lam of schaap of geit te voeren met de bijbehorende organen, dat scheelt al weer voor de variatie.
Als hij het wil eten is runderkopvlees een goedkope optie, en anders zijn stukken rund een idee, moet 'ie lekker kauwen.
Qua bot zit je bij een kat al gauw aan de kip, lams- of geitenbot krijgen er niet veel zo weggekaand (Knor van mij wel trouwens maar de andere katten echt niet).
Die duif is dan wel weer heekl mooi. Ook lekker en goed te eten qua bot is konijn.
Door *Robin*
#525510
hihi mooi zo heb ik het zo slecht nog nie gedaan ;D *trots*
ik zal kijken waar ik aan konijn kan komen. en runder of kalfskopvlees ga ik ook halen

erg bedankt voor jullie reactie!!!! :-*
Door Lizzy
#525732
Ik vind het er ook goed uitzien. En hier en daar zit er toch wel ander vlees bij ook. Ik zou overigens zelf niet iedere week tonijn geven. Tonijn bevat erg veel kwik. En ik zal je een verhaal vertellen.... Mijn zus d'r kat wilde maar 1 ding eten: brokken MET een beetje tonijn erover. Liet zij de tonijn weg, vrat die kat gewoon niks. Op een gegeven moment belde mijn zus op dat het erg slecht ging met Loentje. Ze had hele rare zenuwaanvallen. Natuurlijk heb ik geprobeerd haar vers te laten voeren, is niet gelukt, maar ik heb haar gezegd dat ze onmiddellijk moest stoppen met de tonijn. Vanwege de kwik. Dat heeft ze gedaan. En de problemen zijn voor 3/4 minder geworden. Volgens mij zijn katten echt extra gevoelig voor kwik. Misschien kun je de blikjes afwisselen met makreel, zalm (de zalm uit blik is echt wilde zalm!), sardientjes, etc.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door