Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#524111
Mag je een kat Okugest geven?On ze twee honden hebben denk ik een virusje me naar huis genomen.Beide zijn aan de diarree geweest,een van de honden met heel erg schuim/slijmbraken,zelfs met veel bloed.Hij heeft nu alleen nog di arree..Maar nu begint een van de katten ook!! Na het drinken van water braakt hij het slijmerig uit.Het lijkt precies zo te gaan als bij de ene hond Die begon ook met braken na gedronken te hebben en is nu aan de spuitpoep Ga de kat(9 mnd. jong)nu yoghurt met probiotica geven en.... als katten het mogen Okugest.Hoeveel mag je een jonge kat geven??En een oude kat? we hebben er ook een van 15 jaar.Die zal ook wel aan de beurt komen >:( vrees ik.
Door Maris
#524180
Okugest kan je heel goed aan je katten geven, ik zou een tabletje door het eten doen. En als je voor de oudste iets voorzichtiger wil doen kan je een halve nemen. En dit even een paar dagen vol houden.
Door Femke
#524729
ik weet dat het bij een kat wat lastiger is, maar het is beter om homeopatische medicijnen niet door het eten te doen (moet in een schone bek, d.w.z. minstens ene half uur voor of na het eten)

Je kunt een tabletje tussen twee lepels pletten en dan in de bek strooien. Mijn katten trappen daar echter ook niet in, dus los ik een tabletje op in een theelepel water (ze vallen heeel makkelijk uit elkaar, okugest) en dat water zuig ik op met een spuitje en dan spuit ik het in de bek.

Beterschap met je beestenbende in elk geval, nooit leuk als ze ziek zijn :(
Door lyadeh
#525198
Van dat half uur voor of na het eten weet ik :)Oplossen is idd een "oplossing" Het lijkt met de jonge kat er wat mee te vallen. Hij braakt niet meer maar zijn ontlasting is :( DE oude heeft maar 1x wat slijm opgegeven :) tot nu toe.
Door zurca
#525248
Ik heb hele goede ervaringen met Okugest.
Een van mijn katten heeft een zeer langdurige abkuur gehad, daardoor moest ze dagelijks overgeven en had ze diarree. Ik gaf haar 2 maal daags 1 tablet Okugest, aangezien ik haar al zoveel moest "plagen" gaf ik de okugest door wat blikvoer. En het had een heel goed resultaat, ze gaf niet meer over. Helaas werkte het niet afdoende tegen de diarree.
Gewoon geven dus en hopelijk bereik je er een goed resultaat mee ;)
Door lyadeh
#525451
Het lijkt hier wel rustig met de katten.Ik heb de okugest woensdag voor een van de honden gehaald ,hij liep werkelijk leeg!!! Na 6 tabletten op woensdag en eeeen op donder dag zat er alweer vorm in.Ik vind het dan ook GEWELDIG spul. Bij de katten is het gelu kkig "nog" niet zo ver gekomen :)
Door Maris
#525795
lyadeh schreef: Het lijkt hier wel rustig met de katten.Ik heb de okugest woensdag voor een van de honden gehaald ,hij liep werkelijk leeg!!! Na 6 tabletten op woensdag en eeeen op donder dag zat er alweer vorm in.Ik vind het dan ook GEWELDIG spul. Bij de katten is het gelu kkig "nog" niet zo ver gekomen :)
Nu maar hopen dan dat de katten het kunnen ontlopen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door