Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#524634
Een aantal maanden terug had ik geschreven over Jonas zijn aanvallen van acute misselijkheid. Dit topic kan ik niet terugvinden helaas.
Wanneer Jonas zo'n aanval heeft, eet hij alles op wat voorhanden is. Blaadjes, takjes, gras. Hij speekselt erbij.
Ik heb altijd aangenomen dat er iets vanuit de maag opspeelde, maar kon het nooit verklaren vanwege de onvoorspelbaarheid van de aanvallen.

Nu begin ik wat anders te vermoeden. Het begon tijdens 2 aanvallen terug. Ik stond met Jonas aan de riem op straat en hij moest opzij voor een auto. Ik heb hem toen opzij getrokken (hij stond eigenwijs te doen ::) ) aan zijn riem. Kort daarna was de aanval over ???

Met dit in mijn achterhoofd heb ik vorige week tijdens weer zo'n aanval niet zijn buikje gemasseerd, maar juist zijn keel. En weer zette de aanval niet echt door, maar hield na even op. Het kwam ook niet meer terug na een uurtje ofzo, wat anders nog wel eens wilde gebeuren.

Nou weet ik dat het niet wetenschappelijk verantwoord is na twee keer, maar ik begin te vermoeden dat het probleem dus niet ligt in zijn maag, maar in zijn keel (wat hopelijk het risico op een torsie verlaagt).

Zou iemand nu kunnen bedenken wat er evt aan de hand kan zijn?
#524641
Lizzy schreef: Nee, geen idee! Maar het is op z'n minst opmerkelijk te noemen! Kan het ook z'n slokdarm zijn (dat 'm problemen geeft)?
ik vond het ook een zeer opmerkelijke observatie ;D
Wat het ook zou kunnen zijn, het blijft natuurlijk raar dat hij het maar eens per week of drie heeft...
Waar denk je dan aan, qua slokdarm probleem?
#524642
Dat is een heel lastig probleem, want ik had een bouvier die exact hetzelfde deed en men is er nooit achter gekomen wat het nou moest zijn. Hier liet ik 'm altijd maar grazen en happen, kotsen deed hij er nooit op, en na een minuut of 20/30 kalmeerde hij wel weer. Hier gebeurde het overigens meestal snachts.
#525435
Angelique schreef: Dat is een heel lastig probleem, want ik had een bouvier die exact hetzelfde deed en men is er nooit achter gekomen wat het nou moest zijn. Hier liet ik 'm altijd maar grazen en happen, kotsen deed hij er nooit op, en na een minuut of 20/30 kalmeerde hij wel weer. Hier gebeurde het overigens meestal snachts.
aangezien het hier ook vaak 's nachts is en mijn tuin al bijna is kaalgegeten, zou het wel erg fijn zijn als ik het met 'keelmassage' zou kunnen stoppen. Dat scheelt toch een uurtje waken midden in de nacht... ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door