Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#524161
:'( :'(
Heb gisteren te horen gekregen dat mijn jongste reu een huisstofmijt/voedselmijt allergie heeft.
Nu raden ze me aan om hypoallergeen brokken te gaan geven omdat in kvv ook voedselmijten zitten (zeggen ze).

Hij krijgt nu Duck lam/rijst (voorheen duck uitmuntend). Hij jeukt zich nog steeds kapot en heeft allemaal rode plekken rondom zijn snuit, rondom zijn ogen en aan de onderkant van zijn voetjes.

Heeft iemand goede raad voor mij ivm met kvv. Barfen is helaas geen optie voor mij.

Ik ben een beetje radeloos op dit moment.
Door Peet
#524177
Ik zou hiermee naar een holistische / homeopatische DA gaan.

En volgens mij zit er in versvoer geen mijt hoor... ;)
Door Mevroi Kruim
#524186
Peet schreef: Ik zou hiermee naar een holistische / homeopatische DA gaan.

En volgens mij zit er in versvoer geen mijt hoor... ;)
Dat dacht ik dus ook al. Volgens mij komt voedselmijt juist voor in granen in een vochtige en warme omgeving, en als er ergens granen inzitten is het wel in brok. Die bewaar je bovendien niet in de vriezer of koelkast dus dikke mik dat ze zich in je zak brokken komen vestigen.
Hypo-allergeen voer heeft alleen zin als je hond allergisch is voor bestanddelen van het voer zelf, en dan kun je altijd nog veel beter barfen of een graanvrije kvv voeren.

Een da die verstand heeft van allergien lijkt mij ook een goed idee. En eerlijk gezegd, als mijn hond het zo slecht had ging ik barfen om te zien of dat helpt. Compleet met eliminatie-dieet.
Door tt-tjes
#524188
Peet schreef: Ik zou hiermee naar een holistische / homeopatische DA gaan.

En volgens mij zit er in versvoer geen mijt hoor... ;)
ze hadden het over de granen die er in zitten, schijnbaar hoeft het niet zo zeer de mijt te zijn maar de poepjes die er in zitten
Door tt-tjes
#524192
Kruimel schreef: Dat dacht ik dus ook al. Volgens mij komt voedselmijt juist voor in granen in een vochtige en warme omgeving, en als er ergens granen inzitten is het wel in brok. Die bewaar je bovendien niet in de vriezer of koelkast dus dikke mik dat ze zich in je zak brokken komen vestigen.
Hypo-allergeen voer heeft alleen zin als je hond allergisch is voor bestanddelen van het voer zelf, en dan kun je altijd nog veel beter barfen of een graanvrije kvv voeren.

Een da die verstand heeft van allergien lijkt mij ook een goed idee. En eerlijk gezegd, als mijn hond het zo slecht had ging ik barfen om te zien of dat helpt. Compleet met eliminatie-dieet.
Heb een allergietest laten doen d.m.v. bloedtest. Daar is dit uitgekomen.

Welk kvv heeft geen granen?? Carnibest heb ik ook al geprobeerd, daar kan hij niet tegen.
Door Lizzy
#524202
carole schreef: Heb een allergietest laten doen d.m.v. bloedtest. Daar is dit uitgekomen.

Welk kvv heeft geen granen?? Carnibest heb ik ook al geprobeerd, daar kan hij niet tegen.
Huisstofmijt-allergie-problemen los je echt niet op door brokken hoor! Ook niet door hypo-allergene brokken. Daar los je eventueel alleen een voedsel allergie mee op. Tenminste.... Wat je oplossen noemt.... ::)

Als je niet kunt barfen, dan zou ik (in jouw plaats) de graanvrije-versie van Carnibest proberen. Als dat niet helpt, kun je bijv. Bibi natuurmix ofzo proberen. Het percentage graan is erg laag, van dit voer. Als dat niet werkt, kun je ook nog Energique proberen. En als dat allemaal niet werkt: dan kun je ook de Eend & Rijst versie van Carnibest nog proberen. Dat is een eliminatie-dieet. Oftewel: dat is hetzelfde als die brokken die je dierenarts je aan wilt smeren maar dan is dit gezond. In tegenstelling tot brokken. Je moet dat 6 tot 10 weken geven en dan bestuderen hoe het gaat.

Voor deze problemen kun je ook heel goed naar een holistisch DA gaan. Bijv: http://www.holistischedierenartsen.nl

Overigens zou ik zelf flinke hoeveelheden visolie gaan voeren bij de Carnibest graanvrij of Bibi of Enerigique. Visolie helpt tegen ontstekingen en maakt de hond zelfs weerbaarder bij allergieen. Je moet alleen geen visolie geven mocht je besluiten om Eend & Rijst (eliminatie-dieet/hypo-allergeen) te gaan voeren. Want dit is om te kijken waar/of je hond een voedsel-allergie heeft en daar mag je NIKS anders bij geven.

Ik weet niet of je je hond tussendoortjes geeft en zo ja: welke?
Door tt-tjes
#524208
Af en toe krijgen ze een lam/rijst koekje. Is misschien ook al te veel??
Staat natuurlijk ook dwars op het voeren van kvv, dat weet ik.

Ik ga meteen eens kijken op die site.

Wist trouwens niet dat ze van Carnibest een graanvrije versie hebben. Ik heb toen alleen de light versie en de gewone gegeven. Hij kon toen niet tegen de olie die er in zat.
Ik ga toch nog eens informeren.
Door Lizzy
#524214
carole schreef: Af en toe krijgen ze een lam/rijst koekje. Is misschien ook al te veel??
Staat natuurlijk ook dwars op het voeren van kvv, dat weet ik.
Ja. Niet en nooit meer geven. Die vieze koekjes staat vaak stijf van de granen. Geef maar komkommer. En af en toe een stukje appel. En een stukje hardgekookt ei (rauw mag ook maar is zo onhandig bij belonen). Of droog vlees zelf in de oven. Maar geen koekjes!
Ik ga meteen eens kijken op die site.

Wist trouwens niet dat ze van Carnibest een graanvrije versie hebben. Ik heb toen alleen de light versie en de gewone gegeven. Hij kon toen niet tegen de olie die er in zat.
Ik ga toch nog eens informeren.
Ze hebben tegenwoordig 2 soorten zelfs! De Natuurvoer Diabetes en de Lam Diabetes. Daar zit wel olie in. Maar de vraag is of hij de vorige keer slecht reageerde vanwege de olie...? De eend en rijst bevat wel wat rijst, maar dat geeft over het algemeen geen problemen. De eend & rijst bevat alleen zonnebloemolie.
Door tt-tjes
#524218
Komkommer e.d. lust ie wel, ga ik dat in het vervolg doen.

Bij Carnibest ga ik op de site kijken. Bij mij in Veghel zit een verkooppunt dus dat is makkelijk.

Dank je wel voor alle tips.
Door Rosita
#524307
Mijn herder Ammy is ook allergisch voor huisstofmijt en voedselmijt. Helaas lost voeding niets op in die zin dat het niet om een voedselallergie gaat. Mijten (en hun uitwerpselen) leven overal in huis en vermijden is dus geen optie. Ammy krijgt nu een allergeen-specifieke immunotherapie waarbij ik hem zelf 1x per maand in spuit met de stoffen waar hij allergisch voor is om hem zo minder gevoelig of ongevoelig te maken. Deze theraphie slaat bij ruim 70% van de honden aan.
Door tt-tjes
#524621
Rosita schreef: Mijn herder Ammy is ook allergisch voor huisstofmijt en voedselmijt. Helaas lost voeding niets op in die zin dat het niet om een voedselallergie gaat. Mijten (en hun uitwerpselen) leven overal in huis en vermijden is dus geen optie. Ammy krijgt nu een allergeen-specifieke immunotherapie waarbij ik hem zelf 1x per maand in spuit met de stoffen waar hij allergisch voor is om hem zo minder gevoelig of ongevoelig te maken. Deze theraphie slaat bij ruim 70% van de honden aan.
Met die allergeen-therapie ga ik ook beginnen, alleen duurt het nog enkele weken voor ik dit binnen krijg.
Hoe lang duurde het bij Ammy voordat je zag dat het hielp??
Door Rosita
#524625
carole schreef: Met die allergeen-therapie ga ik ook beginnen, alleen duurt het nog enkele weken voor ik dit binnen krijg.
Hoe lang duurde het bij Ammy voordat je zag dat het hielp??
Bij Ammy duurde het wel een paar mnd voordat ik duidelijke verbeteringen zag. Ik geloof dat je pas na 8 mnd kan zeggen of het wel of niet werkt. De duur van de behandeling is geloof ik 3 tot 5 jaar, maar sommige honden moeten levenslang gespoten worden.
Door tt-tjes
#524629
Maakt me eigenlijk niet uit hoe lang ik hem moet spuiten, als het maar helpt.

De DA zei wel dat we kans maken dat het helpt omdat hij nog zo jong is. Kweet niet of dit verschil maakt, maar laten we het hopen.

Het alternatief van prednison staat me niet zo aan.
Door Rosita
#524749
carole schreef: Maakt me eigenlijk niet uit hoe lang ik hem moet spuiten, als het maar helpt.

De DA zei wel dat we kans maken dat het helpt omdat hij nog zo jong is. Kweet niet of dit verschil maakt, maar laten we het hopen.

Het alternatief van prednison staat me niet zo aan.
Volgens mij maakt het niet veel uit hoe oud de hond is, Ammy is 9 jaar en bij hem werkt het heel goed. Voor mij was Prednison ook geen optie, vind het echt vreselijk spul. Een ander alternatief (Atopica) werkt specifieker (onderdrukt alleen de allergische reactie) en geeft daardoor ook minder bijwerkingen dan Prednison, maar het blijft symptoom bestrijding. De kans dat de therapie aanslaat is heel groot, maar de vraag blijft of het afdoende is. Ammy heeft b.v. heel af en toe een antibiotica kuurtje nodig, maar dat is natuurlijk lang niet zo erg als Prednison.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door