Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paul van Winsen
#523455
Hallo mensen, wie kent een manier, AFDOENDE graag, om de huidproblemen van mijn hond met gist-shit op te lossen?
Om de week wassen met Allermyl en de andere week met Maleseb werkt tijdelijk.
HEEl af en toe een stukje haring of een halve komkommer gaan er als koek in wil ik haast zeggen.
Ik heb een Beauceron en woonde in Overijssel en nu in Zeeland dus misschien dat de grondsoort of grassoorten wat zouter of anders van zuurgraad is/zijn.

Ik hoop wat van jullie te horen en succes met de leuke en bovenal bijzonder interesante website.
Paul.
Door Paul van Winsen
#523479
Mijn hond eet van jongs af aan Royal canin in de op lopende fases en een tijd geleden nog Hill's Ultra allergeen ZD en nu royal canin maxi, af en toe een haring en soms een komkommer zelden een korst brood nog evenals kaas. Dit alleen maaar omdat hij een voedselallergie heeft/had danwel een huidallergie misschien van oorsprong door kattevoer en of ontlasting van katten en/andere beesten. Mogelijk ook van zeelucht of zeewater omdat hij opgegroeid is in twente.
Door Lizzy
#523575
Paul van Winsen schreef: Mijn hond eet van jongs af aan Royal canin in de op lopende fases en een tijd geleden nog Hill's Ultra allergeen ZD en nu royal canin maxi, af en toe een haring en soms een komkommer zelden een korst brood nog evenals kaas. Dit alleen maaar omdat hij een voedselallergie heeft/had danwel een huidallergie misschien van oorsprong door kattevoer en of ontlasting van katten en/andere beesten. Mogelijk ook van zeelucht of zeewater omdat hij opgegroeid is in twente.
Paul, ik denk dat je er goed aan doet om je hond eerst eens over te zetten op fatsoenlijk voedsel. En helaas, brokken (van welk merk dan ook) mogen we niet tot die categorie rekenen...

Zoals Chooky al schrijft, gisten (huidgisten) floreren op koolhydraten. En wat is het belangrijkste bestanddeel in brokken? Koolhydraat.... De gemiddelde brok bestaat uit 45% tot 70% uit koolhydraten (kun je nagaan hoeveel rijst of ander graan er in zit want 100 gram rijst bestaat voor 78 gram uit koolhydraat!).

En ja sorry, maar een carnivoor zoals de hond kan gewoon moeilijk gezond blijven op dit soort voer.... Vandaar dat je vandaag de dag zoveel huidproblemen, oorontstekingen en 'welvaartsziektes' bij honden ziet.

Zet je hond eens over op een rauwe/verse voeding. Dat is ook waar dit forum voor staat (BARF = Bones And Raw Food of Biologically Appropriate Raw Food). Je kunt dat relatief eenvoudig zelf samenstellen. Hier meer daarover:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17448

Je kunt ook overstappen op een kant en klaar rauwe voeding. Hier meer daarover: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17449

Brood is dus ook iets wat je je hond absoluut niet en nooit meer mag geven. Koolhydraat. Ik denk trouwens dat zeelucht in de meeste huidprobleemgevallen juist alleen maar goed doet. Ik denk dat je het echt in de voeding moet zoeken.
Door chrisje
#523588
Paul van Winsen schreef: Mijn hond eet van jongs af aan Royal canin in de op lopende fases en een tijd geleden nog Hill's Ultra allergeen ZD en nu royal canin maxi, af en toe een haring en soms een komkommer zelden een korst brood nog evenals kaas. Dit alleen maaar omdat hij een voedselallergie heeft/had danwel een huidallergie misschien van oorsprong door kattevoer en of ontlasting van katten en/andere beesten. Mogelijk ook van zeelucht of zeewater omdat hij opgegroeid is in twente.
Hey paul,

uw verhaal kan evengoed mijn verhaal zijn. De huidproblemen, de Z/D, hier nog handenvol aan medicatie en allergietesten, ... .
Toen ik het beu was, ben ik overgestapt naar KVV (Carnibest) en part time Barf. En na enkele weken waren alle problemen opgelost. Ons meisje kan ook niet tegen granen.
Ik wil hier geen anticampagne opzetten tegen brokken ::)
Ik heb vijf honden groot gebracht op brokken zonder problemen (ik wist toen ook niet beter), maar toen ons Engels meisje bij ons kwam, waren er al van in het begin problemen. Wij hebben zeker 6 verschillende merken gegeven, niets mocht baten, ze had ook nooit een mooie ontlasting. Ik geef nu al 1 jaar Kvv en heb geen problemen meer ondervonden.
Onze dierenarts zei tussen pot en pint dat dit de beste oplossing was.
Nu eten hier de poes en de andere hond ook Kvv. En ik moet zeggen, de ontlasting is ook met de helft geminderd.
Door tieneke
#523849
Paul van Winsen schreef: en ik zal ook eens KVV opzoeken hier op Tholen eiland of in de buurt.

Groeten van Paul.
Dat is zeer verstandig ;)
Succes met je hond!
Door jeanne
#524270
Paul van Winsen schreef: Hallo mensen, wie kent een manier, AFDOENDE graag, om de huidproblemen van mijn hond met gist-shit op te lossen?
Om de week wassen met Allermyl en de andere week met Maleseb werkt tijdelijk.
HEEl af en toe een stukje haring of een halve komkommer gaan er als koek in wil ik haast zeggen.
Ik heb een Beauceron en woonde in Overijssel en nu in Zeeland dus misschien dat de grondsoort of grassoorten wat zouter of anders van zuurgraad is/zijn.

Ik hoop wat van jullie te horen en succes met de leuke en bovenal bijzonder interesante website.
Paul.
waarom moet je afwisselend wassen met twee shampoo's? ik heb voor mijn vorige hond alleen de malaseb gebruikt, en moest haar de eerste maand om de andere dag wassen, toen 2 maal in de week, toen 1 maal in de week en na een half jaartje zoiets kon ik alleen volstaan met wassen als de huid weer rood werd.
En de huid werd geheid rood als ze boterhammen jatte of iets van dien aard!
Ik heb alle brokken de deur uit gedaan en ben op vers overgegaan, daarmee had ik het in de hand. Maar ze moest geen koekjes of brood of iets anders met graan (dus ook brok) want dan was het de volgende dag al mis.
Door jeanne
#524275
ps, je wil niet weten hoe onze hond eruit zag, zo zielig.
en na een jaartje had ze haren op haar buik, haren, waar ze nog nooit haren had gehad :D

onze huidige honden hebben hier nooit een brok gekregen en zullen dat hier ook nooit krijgen! de kat ook niet!!
rotzooi is, en niks anders, een leuk verpakte vitaminepil, astronautenvoer
oeh, ik stop, ik draaf weer door :-[
Door Paul van Winsen
#532403
Aan allen: Dario doet het lekker op vers voer sinds een week nu maar krabt zich weer kaal en op sommige plaatsen her en der zijn weer korsten te zien en voelen en hij zweet een transparante vloeistof op sommige plekken ( beetje plakkerig haar nadien).
Heeft iemand een antwoord cq oplossing op deze verschijnselen?
Misschien wassen met groene biotex of Malaseb of Allermyl? En zo ja welk merk en hoe vaak?
Hoe lang duurt het voordat hij weer de oude is zou zijn?

Groetjes aan allen voor deze geweldige site.

Paul
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door