Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#523698
Maandag carnibest + zalmolie / lap pens

Dinsdag carnibest + gluco /runderlap met tafelgroenten

Woensdag carnibest + zalmolie / nekken

Donderdag carnibest + gluco/ struisvogel en een eitje

Vrijdag carnibest + zalmolie /hart en een bot

Zaterdag carnibest + gluco / hert met een eitje

Zondag carnibest / soepkip of vis

dit was het oude menu
de samenstelling blijft hetzelfde
alleen ga ik nu 1 maal per dag eten geven, en dan 1 dag carnibest, en de andere dag barf.
ik heb dit nu al een paar keer gedaan, in het weekend, en dat beviel zo goed, dat ik het nu vanaf zaterdag doe.
Ze liggen nu na het eten lekker rustig uit te buiken, schooien veel minder, jengelen smorgens niet meer om hun eten en er is niet meer door Sil gespuugt!

(de kat krijgt wel gewoon 2 keer per dag eten, die van hetzelfde menu)
Laatst gewijzigd door jeanne op di 04 apr 2006, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#523954
Hee, wat goed op te lezen! Hoe ben je er zo op gekomen om 1 keer per dag te gaan voeren?
Door jeanne
#524007
nou, omdat dat zo in het weekend ons vaak beter uitkwam ;D
en ik had de indruk dat ze zich dan lekker volgevreten voelen en minder schooien.
sil spuugt praktisch ook geen gal meer.
dat deed ie voorheen wel als ik savonds te vroeg eten gaf lag er smorgens gal.
en eigenlijk, is het ook veel natuurlijker voor een hond om zo te eten. in het weekend krijgen ze nu sinds kort maar 1 grote maaltijd, dus 1 dag niks.
ik denk dat het voor ons meer wennen is dan voor mijn honden zelf ;)
Door Lizzy
#524078
Ik zou er wel voor zorgen dat je nu niet op vaste tijden die ene maaltijd gaat geven. Want mogelijk dat Sil er dan weer op gaat anticiperen en weer gaat spugen. Dus vooral ook op wisselende tijden voeren!
Door jeanne
#524160
nee hoor, dat doe ik ook niet. ;)
gisteravond pas om half 11 eten gekregen, die avond ervoor om 9 uur, en vandaag zal het zo rond 6 uur worden denk ik. gister hebben ze ieder een pond carnibest gehad en dat verteerd wat sneller dan grote stukken vlees.
Door Lizzy
#524191
[quote="jeanne"]
nee hoor, dat doe ik ook niet. ;)
gisteravond pas om half 11 eten gekregen, die avond ervoor om 9 uur, en vandaag zal het zo rond 6 uur worden denk ik. gister hebben ze ieder een pond carnibest gehad en dat verteerd wat sneller dan grote stukken vlees.

[/quote]

Perfect! Fijn dat Sil niet meer spuugt... want dat is best heel vervelend.... Dit is wel exact wat Mogens Eliasen bedoelt trouwens!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 05 apr 2006, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bianca1
#524606
Mag ik vragen waarom je -naast vis- 3x zalmolie toevoegt?
Laatst gewijzigd door Bianca1 op wo 05 apr 2006, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#524823
[quote="bianca1"]
Mag ik vragen waarom je -naast vis- 3x zalmolie toevoegt?
[/quote]die vis, dat is gewoon koolvis uit het vriesvak, geen vette vis dus.
Door jeanne
#537917
oke, ze krijgen hier dus per dag òf ieder 500 gram carnibest òf ieder 500 tot 1000 gram aan barf.
verder 1 vastendag in de week na een grote barfmaaltijd.
Barf bestaat uit:
runderhart, lamshart, kalfskopvlees, paardevlees, geitenribben, kippennekken, kippendijen, hele kip, vuile runderpens, hertensnipper, struivogelsnippers, rundervlees, hele vis, ei, groenteresten van tafel, runderlever, runderstrot uh, ben ik nog iets vergeten???
ohja, zo nu en dan een lekker bot
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door