Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#523928
Al een paar dagen verbaast het mij, dat Deetje na haar eten de vloer van de keuken volledig aflikt. Ze gaat vooral langs de voegen van de plavuizen.
Ze doet het heel stevig en rustig, maar lijkt toch obsessief! :-\
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ze is de laagste in de roedel, 7 jaar en gecastreerd.
Verder is ze gewoon zichzelf en oogt niet ziek.
Laatst gewijzigd door Ine op di 04 apr 2006, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#523946
Sonja schreef: Eet ze niet te snel? Klinkt een beetje alsof ze misselijk is? Boeffie doet dit ook wel eens als ze te snel heeft gegeten.
Nee, ze eet net als anders, niet overdreven snel of zo.
Als ik haar wegstuur uit de keuken, is ze heel sneaky weer snel terug om verder te gaan!
In de woonkamer liggen ook plavuizen, maar daar doet ze het niet.

Misselijk zou kunnen, want net, toen mijn dochter haar weer likkend aantrof, had ze een beetje schuim op haar lippen. :-\
Door Lizzy
#523962
Mij klinkt het toch ook wel als misselijkheid in de oren... En niet om je bang te maken, maar in een enkel geval willen deze dingen nog wel eens leiden tot bloat/opzwellen. Want door het likken krijgt ze veel lucht binnen. Als je haar naar buiten zou laten, gaat ze dan gras eten?
Door Ine
#523967
Lizzy schreef: Mij klinkt het toch ook wel als misselijkheid in de oren... En niet om je bang te maken, maar in een enkel geval willen deze dingen nog wel eens leiden tot bloat/opzwellen. Want door het likken krijgt ze veel lucht binnen. Als je haar naar buiten zou laten, gaat ze dan gras eten?
Zie je wel, ik wist dat er iets was over dat likken. Alleen met de zoekfuctie (vloer likken) vond ik het niet. :-\
Ik zal haar in de gaten houden en morgen haar na het eten even mee naar buiten nemen.
Het is het eerste half uur na het eten, daarna is ze rustig en slaapt ze.
Door conleeuw
#524020
Ine schreef: Zie je wel, ik wist dat er iets was over dat likken. Alleen met de zoekfuctie (vloer likken) vond ik het niet. :-\
Ik zal haar in de gaten houden en morgen haar na het eten even mee naar buiten nemen.
Het is het eerste half uur na het eten, daarna is ze rustig en slaapt ze.
likken aan de keukenkasten, ken ik ook van een hond die een torsie heeft gehad, ze doen het als ze zich niet lekker voelen, kast, vloer, maak niet uit, soms gaan ze ook erg (obsessief) drinken. Wel appart dat ze het al een paar dagen doet, zou ze een of ander buikgriepje op komst hebben?
Door Ine
#524022
conleeuw schreef: likken aan de keukenkasten, ken ik ook van een hond die een torsie heeft gehad, ze doen het als ze zich niet lekker voelen, kast, vloer, maak niet uit, soms gaan ze ook erg (obsessief) drinken. Wel appart dat ze het al een paar dagen doet, zou ze een of ander buikgriepje op komst hebben?
Daar zou ik gelukkiger mee zijn, dan met een torsie :-\
Ik ga morgen even met mijn da overleggen!
Door 202spots
#524023
Ien, ik had op 'n andere forum wel is gelezen dat 't beter gaat wanneer je 1 of 2 tums tabletje geeft...dat is net zoiets als die tabletjes voor maagzuur....
Rennies of zo?kan dat?
Is niet gevaarlijk en je kan niet overdosen...
Door Ine
#524026
202Spots schreef: Ien, ik had op 'n andere forum wel is gelezen dat 't beter gaat wanneer je 1 of 2 tums tabletje geeft...dat is net zoiets als die tabletjes voor maagzuur....
Rennies of zo?kan dat?
Is niet gevaarlijk en je kan niet overdosen...
Dank je Dory, ik zal het eens proberen!
Door Malamoods
#524053
Het obsessief likken van de vloer na het eten, deed Lex ook altijd. Ik dacht eerst dat het oplikken van voedselresten was, of de geur.... Dat bleek niet het geval. Gaf ik hem op plek A eten en stuurde hem na het weghalen van zijn etensbak weg, dan ging hij op plek B liggen en daar de vloer likken...... Lex was ernstig ziek (misselijk) en het dwangmatig likken werd steeds erger... Ik zeg daarmee niet dat jouw hond ook (ernstig) ziek is, maar hou het alsjeblieft goed in de gaten en bij twijfel: actie! Hoop dat je achter de oorzaak van het likken komt. Ik hoop dat het iets "onschuldigs" is....

Rachel.
Door conleeuw
#524135
Ine schreef: Daar zou ik gelukkiger mee zijn, dan met een torsie :-\
Ik ga morgen even met mijn da overleggen!
mischien had ik het niet moeten opschrijven, maar even ter gerust stelling. Jazz likt graag de deurtje van de openhaard, dit doet zij al ruim een jaar met enig regelmaat en geen torsie te bespeuren, dus het wil niet zeggen dat het zo is, maar omdat ik het weet ben ik er gewoon meer bedacht op. Als Jazz weer de lik heeft, check ik even hoe het met haar is, en laat ik haar even meelopen naar buiten of bij mij komen voor een uitgebreide knuffel inspectie, dat geeft weer afleiding en kan ik meteen zien of er iets aan de hand is.
Door Ine
#524255
Geen nieuw schoonmaakmiddel!
Voor ik er iets voor ga geven, ga ik het eerst nog eens beter observeren.
Ik houd haar goed in de gaten en laat jullie horen, wat ik zie en wat we gaan doen.
Ook zal ik kijken, of ze dan idd gras wil eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door