Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#523462
verbrijzeld noemde Maarten t na t zien van de foto,
gisteren gebeurd op de training met een aanval, waarschijnlijk in t pak blijven haken met zn teen en toen omgeklapt en kapot gegaan.........
gisteren niet gelijk naar de DA gerent omdat ik al t vermoeden had dat ze niet zo veel konden doen er aan en vandaag moesten we toch met Umi om alle pennen er uit te laten halen (met haar gat alles overigens goed)

dus Ace gisterenavond goed verbonden (strak verbandje dat t op zn plaats bleef) en wat metacam gegeven (had ik nog) en vandaag mee naar Eersel,
de behandeling is een strak verbandje zodat t op zn plaats blijft ;D en verder 3 weekjes geduld en dan zou t weer goed aan elkaar moeten zitten........en een paar daagjes metacam mag wel om de scherpe randjes er af te halen voor hem.......
Door crutz
#523475
Lizzy schreef: He gatver, wat een ellende... Heeft hij er veel pijn aan?
redelijk, maarja, hij is knetterhard, vandaar dat ik ook wel ff een paar dagen pijnstiller geef, want hij geeft t toch niet aan of t echt heel veel pijn doet (nadat t gebeurd is hadden we t nog niet gelijk door en hebben we nog een steloefening gedaan zonder dat hij iets liet merken.......ja, 1 piepje bij t weg volgen van t pak, alleen op de eerste pas dus.....)
Door conleeuw
#523499
jeetje het zit jou ook niet echt mee..... eerst Umi en nu Ace, ik hoop dat het snel beter wordt, en dat hij pijn heeft is wel zielig maar helpt mischien dat hij dan een beetje rustig is. Jazz heeft als pup van een week of 15 ook een teentje gebroken, is na twee weken aardig goed gegaan en na een maand liep ze helemaal perfect, je kan nu ook niet meer zien waar of zelfs op welke poot het is geweest, het kan dus heel goed en vrij snel genezen. Geef maar een knuffel van mij :-*
Door crutz
#524724
eergisteren niet goed geteld, was t 3de kootje

kreeg de foto's vandaag binnen op cd, zo zag t er dus van boven af uit

Afbeelding
Laatst gewijzigd door crutz op wo 05 apr 2006, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#525076
ik zie het al, als er bij jou wat gebeurt moet het ook meteen goed! :( het zal wel pijn doen, ik hoop dat hij niet al te lang zielig is en straks weer lekker kan lopen. Arme beest geef maar een knuffel van mij :-*
#525524
Hoi Carmen,

Wat erg zeg :(
Onze Tim heeft hetzelfde gehad en die poot werd ook een aantal weken ingetaped.
Probleem is dat de ringsport heel zwaar is en onze honden zijn nu niet bepaald voorzichtig hé.
Toen hij terug begon te trainen was het binnen de kortste keren weer zo ver en toen hebben we zijn teen laten amputeren. Sindsdien geen problemen meer.

Ik zou trouwens geen verdoving geven want met Metacam spaart hij zijn poot niet omdat hij de pijn minder voelt en dan maakt hij het misschien nog erger. Ik zou eerder wat Traumeel geven.

Veel beterschap!

Martine
Door crutz
#525626
workingmalinois schreef: Hoi Carmen,

Wat erg zeg :(
Onze Tim heeft hetzelfde gehad en die poot werd ook een aantal weken ingetaped.
Probleem is dat de ringsport heel zwaar is en onze honden zijn nu niet bepaald voorzichtig hé.
Toen hij terug begon te trainen was het binnen de kortste keren weer zo ver en toen hebben we zijn teen laten amputeren. Sindsdien geen problemen meer.

Ik zou trouwens geen verdoving geven want met Metacam spaart hij zijn poot niet omdat hij de pijn minder voelt en dan maakt hij het misschien nog erger. Ik zou eerder wat Traumeel geven.

Veel beterschap!

Martine
Martine,
van Tim weet ik......ben daar dus ook "bang" voor, maar hoop dat t gewoon zo goed gaat komen, zal hem ook de eerste weken gewoon intapen....

de eerste dagen heeft hij t zelfs met de metacam niet ontzien, maar ben er nu idd mee gestopt.....

en ja, helaas zijn onze honden niet bepaald voorzichtig.......helaas.......nadat dit gebeurd is heeft hij eerst gewoon nog een stel oefening gedaan....want hij mankte wel iets, maar liep er gewoon op en toonde niet extreem veel pijn.....wat dus later na rust en zonder helper in de buurt wel zo was.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door