Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#51892
Hoi iedereen,


Ik had van Wendy een goede tip gekregen ivm zilverwater maar nu is mijn vraag: kan iemand me aub zeggen wat de percentage(s) is (zijn) die ik aan mijn apotheker kan doorgeven zodat deze het zelf kan maken? Ik heb op een site gekeken maar daar maken ze het met electrodes.

Er staat ook dat je er verschillende dingen mee kan doen maar ik zoek dus de samenstelling die men kan gebruiken in oren en eventueel op de huid.
Door Lizzy
#52087
Staat de info die jij nodig hebt niet op www.zilverwater.nl? (voor mijn gevoel is daar alles te vinden over zilverwater, maar ik kan het mis hebben hoor!)
Door Yorick
#52238
Ik ben idd op die site gaan kijken maar als ik dan klik op samenstelling of zelf maken dan staat er een beschrijving hoe je het moet maken met electrodes. Mijn apotheker vraagt percentages en ze heeft, op gebied van hondenverzorging, 0,5% of 1% gevonden maar welk is het nu en voor wat kan het gebruikt worden. er staat een hele waslijst op die site maar ik veronderstel dat elke ziekte een andere samenstelling nodig heeft?
Door Paul_Barte
#52318
Het wordt niet uitgedrukt in procenten maar in PPM oftewel parts per million.

Normaal gesproken is de oplossing 6 tot 15 ppm.

Volgens onderstaande uitleg zou dit betekenen dat je praat over 6 tot 15 mg per liter!!


The density of water is 1g/mL. There are 1,000 milligrams (mg) in one gram
and 1,000 milliliters (mL) = 1 liter. Therefore, 0.001g(of your substance)
in one mL of water (1mg/mL) = one part/thousand, and so it further follows
that 1mg/1000mL (1mg/L) = one part per million (1 ppm). 1mg/L = 1ppm and
of course 10mg/L would be 10 ppm.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op wo 11 feb 2004, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yorick
#52325
Je hebt hier met een complete leek te maken paul, zou je me aub kunnen laten weten wat ik tegen mijn apotheker moet zeggen om ervoor te zorgen dat ik de juiste samenstelling heb?

btw: yorick heeft idd een lichte ontsteking in zij, rechteroor en de da wou antibioticazalf en medicatie geven. Ik heb het voorschrift braaf meegenomen maar wil dus eerst dit proberen
Door crabbel
#52337
Hier en daar zie ik de kreet zilverwater, ook eventueel voor de oren. Tess (dalmaat) heeft chronisch ontstoken oren. Ik heb nu een soort spuitjes meegekregen van de da met AB voor onderhoud.

Zou zilverwater hier een alternatief kunnen zijn, waar kan ik dat bestellen?

Chérie
Door Paul_Barte
#52340
An,

Ik denk dat je tegen je apotheker moet zeggen dat hij dit niet kan maken ;D ;D

Als je praat over 1% is het al 1000x te veel :-\

Zilverwater kun je niet mengen dit moet gemaakt worden.
Door Yorick
#52364
Ik dacht al zoiets maar durfde me niet belachelijk maken had dus juist gedacht ;D

Misschien moet ik dan maar zo'n ding aanschaffen om het volledig zelf te maken, zal er eens over nadenken!

Bedankt!
Door qyan
#52470
crabbel schreef: Hier en daar zie ik de kreet zilverwater, ook eventueel voor de oren. Tess (dalmaat) heeft chronisch ontstoken oren. Ik heb nu een soort spuitjes meegekregen van de da met AB voor onderhoud.

Zou zilverwater hier een alternatief kunnen zijn, waar kan ik dat bestellen?

Chérie

hallo cherie,
proberen kan met zilverwater totaal geen kwaad!
zilverwater is een natuurlijke antibiotica vervanger, maar zonder de schadelijke bijwerkingen van reguliere antibiotica.
probeer het egwoon en anders misschien eerst in combi met de AB die je hebt gehad.
ik bestel het zelf altijd bij http://www.huisdierendokter.nl
erg prijzig en is vast goedkoper te krijgen, maar heb zelf goede resultaten gehad (ook met lyme), dus ik hou het bij deze.
maar ik weet dat het goedkoper te verkrijgen is, misschien dat andere weten waar!
Door Roeleke
#53561
Wat ik zelf ook een betrouwbaar adres vind en niet duur, dat is bij http://www.freshairfoundation.com. (Bij Kolina).

Verder heeft Tahuti ook goede spullen, alleen is die volgens mij wel duurder (http://www.tahuti.nl, bij Amandus Korse).

Zelf raak ik ook wel eens in de war van de termen "zilverwater" en "colloïdaal zilver".

Een tijdje geleden heb ik mezelf een Beck-zapper aangeschaft, waarmee ik ook colloïdaal zilver kan maken, dat is toch het allerhandigst, ik maak naar believen. Want ook kun je het bijv. toepassen in de huishouding.

Roeleke

quote author=caroline link=board=9;threadid=2437;start=0#msg53220 date=1076696052]
hier is het een stuk goedkoper, http://aquasilver.nl/assets/s2dmain.htm ... silver.nl/. Succes! Caroline
[quote][/quote]
Door Paul_Barte
#53588
Ik heb een Vitalsilver. Volgens mij maakt het niet zo vel uit wat voor apparaat je gebruikt want het principe is allemaal hetzelfde. Je gooit stroom door 2 elektroden van puur zilver that's it.

Wat wel belangrijk is is de kwaliteit van het gedistilleerde water wat je gebruikt, dit moet zo zuiver mogelijk zijn.
Het beste is Aqua Purificata en is te koop in de apotheek. Schrik niet van de prijs want die ligt op ongeveer 13,50 (euro) de liter.
Door tigger
#247046
Helpt zilverwater ook tegen oormijt?
En maakt het dan ook uit welke sterkte je gebruikt?
Vandaag heb ik zilverwater van DHN gekocht bij 'De Kruiderij', per ml bevat het ca 1,5 ppm. Is dit geschikt voor gebruik van Beau zijn oren? Ik hoop van wel, het andere alternatief is otiderm en daar krijgt hij kale oren van :-\.
Alvast bedankt,
Vivian
Gebruikersavatar
Door sylvia
#252396
caroline schreef: hier is het een stuk goedkoper, http://aquasilver.nl/assets/s2dmain.htm ... silver.nl/. Succes! Caroline
De prijs ligt ook aan de sterkte zilverwater met 30 of 50 ppm is natuurlijk vele malen duurder dan zilverwater met 6 ppm dat is natuurlijk ook iets waar je op moet letten, ik zelf wil geen zilverwater onder de 30 ppm en ik gebruik het alleen uitwendig.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door