Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ydeh
#523222
Ik weet dat het verstandig is om na het eten van botten zijn drinkbakje weg te halen, maar hoe zit dat eigenlijk na het eten van KVV? Ik hoorder eens iemand zeggen dat je het het beste een uurtje weg kan halen ivm. de vleessappen!? Tot nu toe laat ik zijn drinkbak altijd staan als ie KVV krijgt en haal ik het pas weg als hij een keer barft. Kan iemand me uitleggen hoe dit precies zit...?
Door 202spots
#523226
Ja, dat is al beschreven in:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801

Vaak hebben honden enorme dorst na het kluiven op een groot/kaal 'recreatiebot'. Geef de hond alleen niet direct te drinken. Stukjes bot kunnen door naar de darm terwijl het bot eerst goed verteerd moet worden in de maag. Ook wordt het maagzuur door grote hoeveelheden water verdund terwijl dat maagzuur nodig is om dat grote/kale recreatiebot te verteren. Laat de hond anders gewoon minder lang op het bot kluiven of geef een goed 'bevleest' bot en voorkom dus erge dorst. Of geef hem een paar slokjes te drinken, dat mag wel, maar geef hem niet de hele bak.
Door Nelly
#523239
Als mijn honden gewoon kvv eten, laat ik het water gewoon staan, ze drinken overigens vrijwel nooit na het eten en sowieso erg weinig. Als ze een bot krijgen haal ik het water voor de zekerheid een uurtje weg.
Door Elf
#524733
Ik doe hetzelfde. Als ik KVV geef blijft het water staan. Doodles drinkt sowieso erg weinig. Maar als hij bot heeft gegeten haal ik het water minimaal anderhalf uur weg. Hij is wel erg dorstig na het bot-eten, maar moet dan geduld hebben.....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#525534
Bij mij mogen ze altijd drinken wat ze willen ook na botten, ik hanteer het principe dat moeder natuur ook niet alle sloten droog legt als de carnivoren bot hebben gegeten.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 06 apr 2006, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door