Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annemie
#523213
Normaal krijgt mijn hond Duck compleet, af en toe stel ik zelf iets samen.
Onlangs heb ik bij Makro Superdog gekocht, een diepgevroren mengeling van rund en kip. Het is geen complete voeding, maar ik dacht dat het voor een keer geen kwaad kon. Het vlees zelf zag erg rood, zoals gehakt.
Nu had hij daarna heel lichtgekleurde en erg harde ontlasting, net of hij teveel bot had gegeten. Kent iemand dit voer en deze reactie erop?
Op Duck heeft hij gewoon donkere ontlasting, geef ik hem bv lams- of kalkoenkarbonaden dan heeft hij heel donkere en weinig ontlasting.
Door Lizzy
#523216
Waarschijnlijk bestaat het voer vooral uit gemalen kippenbotten (dat kost echt niks. Is gratis op te halen bij de poeliers). En geloof het of niet: dat ziet SUPER rood, als je het gemalen hebt, kippenbot! Dat is van al het merg. Dus als een groot deel gemalen kippenbot is met wat rundvlees, dan kan het heel goed dat zijn ontlasting daar wit/hard van is geworden.
Door annemie
#523218
bedankt, dat is dus waarschijnlijk niet echt een aanrader? Ik had nooit gedacht dat je botten tot rood kon malen. Het leek me ideaal om af en toe eens af te wisselen.
Door 202spots
#523220
[quote="annemie"]
bedankt, dat is dus waarschijnlijk niet echt een aanrader? Ik had nooit gedacht dat je botten tot rood kon malen. Het leek me ideaal om af en toe eens af te wisselen.
[/quote]

Wanneer je verse kippenbotten(vooral de poten)met ;n hamer plat slaat,dan zie je ook hoe rood het merg is.
Gebruikersavatar
Door Binno
#523625
[quote="annemie"]
Onlangs heb ik bij Makro Superdog gekocht, een diepgevroren mengeling van rund en kip. Het is geen complete voeding, maar ik dacht dat het voor een keer geen kwaad kon. Het vlees zelf zag erg rood, zoals gehakt.[/quote]
Zijn dat die witte verpakkingen? Dan heb ik ze ook al een paar keer gegeven, ook de rund/kip (ze verkopen ze hier bij Delhaize).Het ziet idd. tamelijk rood en is erg fijn gemalen, net smeerpaté, maar dan een andere kleur. ;D
Ik heb het toen wel gemengd met stukken vlees e.d. en niks speciaals gemerkt, maar het verbaast me niet dat het door het hoge gehalte gemalen kippenbot zou kunnen komen.
Door Lizzy
#523641
Ja, het enige wat je met dit soort pakjes kunt doen is er een klein beetje van geven en het aanvullen met vlees. Misschien kun je de maker ook eens vragen welke verhouding kippenbot:rundvlees er in zit? (want ik krijg het idee dat er dan wel erg weinig rundvlees in moet zitten.. Ik weet niet wat je er voor moet betalen, maar houdt gerust in je achterhoofd dat de meeste mensen geheel gratis aan kale kippenbotten kunnen komen. Mijn kippenboer is dolblij als ik dat meeneem zelfs. Hoeft hij geen geld te betalen om het af te laten voeren...).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door