Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yorick
#52260
Nu la sik net in een berichtje (reactie van Lizzy als ik me niet vergis) dat je met kruidenmis een hond kan doen afvallen? Mijn teefje van 8 jaar, een onverzadigbaar vat, is 1,5 kg té dik. Nu krijgen ze Duck, binnenkort Carnibest. Ik hoorde veel over Fytomis, mag ik veronderstellen dat dit hetzelfde is dan de kruidenmix? Ze krijgt 300gr Duck per dag, verdeedl over 2 maaltijden. Naar het schijnt ga ik van Carnibest minder moeten geven, moet ik haar dan de helft Carnibest geven en de andere maaltijd enkel de kruidenmix?
Door sharpie
#52295
je kan de kruidenmix dus gewoon "mengen" met de carnibest.
Wat je aan het vlees minder geeft kan je met de kruidenmix bijvoegen.
Door Twister
#52299
1 van de honden hier heb ik ook laten afvallen met de kruidenmix. Gewoon de helft van het eten en de andere helft kruidenmix. Met een weekje was ze hier netjes op gewicht. En nu zo proberen te houden ;)
Ik heb echter ook als extraatje de andere drie honden ook wat kruidenmix gegeven. 1 had daarvan wat dunnige ontlasting, maar een ander is er echt van aan de diarree geweest. Later bleek dan ook dat ik haar teveel had gegeven :-[
Door Yorick
#52314
Ok, ik zal het met plezier proberen want op brokken is ze nooit afgevallen wat de DA ook zei :-X

Ze heeft wel een gevoelig maagje (pens geeft ze over) maar ik zal ze langzaamaan wennen aan die kruidenmix! Hopelijk is ze snel op gewicht, als ik haar geen extra's geef (MOEILIJK!) dan lukt het ons wel!
Door Lizzy
#52323
Deze tip kwam van Paul B en werkelijk waar, het werkt! Tenminste, Whoofer is al afgevallen en ook de hond van Truus is al aardig wat gewicht kwijt.

Maar, je kunt dit niet langer dan 1 maand doen, half versvlees half Kruiden/Fytomix. Anders krijgt de hond te weinig voedingsstoffen binnen. Toch Paul?
Door Paul_Barte
#52355
Hoi Lizzy,

In principe is het mogelijk om dit 'dieet' gedurende een wat langere periode te geven zonder directe gevolgen maar het is ook afhankelijk van het gewone voer zelf.

In principe heeft een hond met een X gewicht een bepaalde hoeveelheid voer nodig om te voorzien in de benodigde mineralen, vitaminen enz. enz.

Indien je het voer blijft halveren zou de hond dus op den duur tekorten kunnen krijgen aan boven genoemde.
Echter dit is theoretisch en zou inderdaad kloppen indien in het voer precies de dagelijkse hoeveelheden vitaminen en mineralen zou bevatten en niets extra's.

Bij een goed natuurvoer kun je ervan uitgaan dat alle stoffen in ruime mate aanwezig zijn en makkelijk kunnen worden opgenomen en uitgescheiden indien het teveel aanwezig is.

Er zijn natuurlijk vitaminen die je wel kunt overdoseren en die niet in ruime mate aanwezig zijn maar in principe net genoeg zijn indien de hond zijn normale portie binnenkrijgt en daar zou je problemen mee kunnen krijgen. (zeg bewust 'kunnen')

Liever zou ik voor dit soort honden na de lijnperiode van 4 weken adviseren om deze op voer te zetten met een andere samenstelling zoals Carnibest Light en waar in de totale hoeveelheid rekening is gehouden met dit soort honden door wat te schuiven met vet enz.
Door Paul_Barte
#52357
P.S. was ik nog vergeten........

Ook in de groene mix zitten natuurlijk ook allerlei mineralen en vitaminen die zorgen voor een aanvulling. Per slot van rekening doen de koeien het er prima op LOL LOL.

Wat er precies inzit is volgens mij nog niet eerder exact geanalyseerd.
Door Yorick
#52358
Hoi Paul,


Bedankt voor de uitleg. Ik heb idd bij Carnibest lightvoeding besteld om te kijken of Lenka dit mag. Mag ik dan 50/50 geven (light/kruidenmix) gedurende 1 maand en dan na die maand enkel de aanbevolen hoeveel light voor haar gewicht?

Ik heb om te testen 22kg natuur genomen voor yorick en 3kg light voor lenka dus ik denk dat ik met die 3kg wel te moet komen voor 1 maand.

Ik heb gevraagd aan de leverancier in hoeveel dat die porties kruidenmix verkocht worden want als hij dit niet levert zal ik het enkel met de light moeten doen.

Die groene mix is dit ook te koop bij carnibest? Zo ja, wat is het beste dan?
Laatst gewijzigd door Yorick op wo 11 feb 2004, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#52363
An,

Kruidenmix wordt ook wel Natuurkruiden, Groene mix, of Poep genoemd ;D

Eigenlijk bedoelen ze allemaal hetzelfde oftewel de inhoud van een boekmaag van schaap of koe.

Het lijkt op spinazie en het stinkt als gier :P

Normaal gesproken is het te koop in pakjes vanaf 250 gram.

Zou niet de Light en de Kruidenmix gaan mengen want dan gaat je 2x minderen.....zie boven!!!
Door Yorick
#52398
[quote="Paul_Barte"]
An,

Kruidenmix wordt ook wel Natuurkruiden, Groene mix, of Poep genoemd ;D

Eigenlijk bedoelen ze allemaal hetzelfde oftewel de inhoud van een boekmaag van schaap of koe.

Het lijkt op spinazie en het stinkt als gier :P

Normaal gesproken is het te koop in pakjes vanaf 250 gram.

Zou niet de Light en de Kruidenmix gaan mengen want dan gaat je 2x minderen.....zie boven!!!
[/quote]


:-[ :-[ :-[ :-[ :-[


Ok, dan zal ik lenka 50/50 natuur en kruidenmix geven en dan als ze haar anderhalve kilo kwijt is overstappen op de light.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door