Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#519830
jaja, ik heb weer wat. Nouja, niet ik, Saiko.

Sinds een week hoest hij wat. Nou het is ook niet echt hoesten, meer alsof er iets dwars zit en daar krijgt hij kokneigingen van. Ook in de nacht is hij onrustig en ademt piepend... Brandy heeft net 2 weken aan de AB gezeten omdat ze ook last had van haar keel. Zou Saiko het nu hebben? Dan moet ik voor een AB-kuur gaan?

en hij is vanmidag in gevecht gegaan met zijn vriendinnetje Brandy, maar nu loopt hij mank (voorpoot). Weet niet of het daarvan komt.
Er zit niets tussen zijn tenen en ook zijn de kussentjes heel. Uiteraard trekt hij zich er niets van aan, maar ik wil niet dat hij iets forceert. Moet ik hem nu rust geven?
Ik ben begonnen met Traumeel, maar hoeveel kan ik hem ervan geven op een dag?
Laatst gewijzigd door herder_lover op wo 29 mar 2006, 02:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#519881
Ik denk dat hij kennelhoest heeft. Ja, zelf zou ik geen AB geven tenzij het echt niet anders kan. Ik zou hem vitamine C geven (veel) en honing en Tussistin van VSM heb je vast niet in huis he.... :-\. Andere goede natuurlijke hoestdrank, kun je daar aan komen?

Oh, beter ook voorlopig geen halsband om doen maar liever een tuigje.

Traumeel: ik zou iets van 6 tabletjes gedurende de dag geven. Je kunt ze door de helft breken/knippen en hem om het uur een half tabletje geven. Of om de 2 uur een hele, kan ook.
Door herder_lover
#520005
ik kan gewoon Vit. C geven? Geeft geen enkel probleem? Oke dat heb ik wel. Mag ik ook van Supradyn Complex Forte geven? Hoge dosering staat erop...
Traumeel, doe ik

en honing lukt ook. Tussistin? Hmmm, ik heb wel Tussikind voor de kids. Zijn dan wel tabletjes. Hoeveel kan ik er dan van geven?

Kennelhoest? Volgens mij komt dat hier helemaal niet voor.... maar het zou kunnen natuurlijk ;)
Laatst gewijzigd door herder_lover op wo 29 mar 2006, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#520191
ja het is besmettelijk, en dat zou kunnen verklaren dat eerst Brandy zo kokte en nu Saiko.

Ware het niet dat kennelhoest niet voorkomt hier ???
Door herder_lover
#520753
Hautesse schreef: oh..dan hoop ik maar dat het allemaal meevalt....Geef ze allemaal maar een hele dikke zoen :-*

Liek ;)
ben me gek! Straks krijg ik het ook ;D ;D ;D
Door crutz
#521710
klinkt toch als kennelhoest Elaine.......kan natuurlijk best daar komen, er worden genoeg puppen en honden geimporteerd heb ik inmiddels t idee.....beterschap met je mannetje......
Door herder_lover
#522204
Inmiddels loopt hij niet meer mank, maar ik houd het nog in de gaten. Hij had er ook niet veel last van hoor, hij liep gewoon doorgezakt ;), maar rende nog steeds erg snel en wendbaar (wat dus niet meer mocht van mij zolang hij mank liep ::) )

En wat dat hoesten. Nouja nogmaals, niet echt hoesten, het is meer ophoesten. En dan bek wijd open alsof er iets uitmoet, wat niet komt :-\
Hij doet het nog wel, maar minder. Hij krijgt nu vitmanine C waar ook honing inzit ;D En hij vreet ze net zo graag als lever snoepjes ;D

We zijn er dus nog niet, maar gaan de goede kant op ;)
Door herder_lover
#522513
Nou je, het is meer hoesten alsof hij iets op wilt hoesten, een soort schrapen en daarna kokhalzen. Zover ik kon kijken in zijn keel zit er niets. Maar wat dieper, tsja kan ik niet zien natuurlijk. En hij heeft al een poos geen verse vis gegeten (alleen uit blik). En dan zou ik denken dat het wel weggaat met al het eten wat hij eet op een dag ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#522516
Biska heeft het laatst ook gehad. Kwam er mee terug uit Kroatië. Ze heeft zo'n 2 à 3 weken lopen kuchen en toen was het weer over.
Ik heb haar inderdaad ook vitamine C, honing, propolis en tussistin gegeven.
Ze was verder ook helemaal niet ziek, alleen maakte ze een geluid als een zeehond en de hoestbuien eindigden vaak in een kokhalzend geluid.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door