Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#51917
Sinds een paar weken is Brasso over op kant&klaar vers vlees. Dit bevalt mij goed, maar als ik op het forum lees over het af en toe zelf maaltijden samenstellen wordt ik ook wel enthousiast.

Ben dus begonnen met wat bot-experimenten. Het eerste wat ik wist te bemachtigen was een koeienknie oid zonder vlees eraan. Brasso vond dat wel interessant en heeft er flink op liggen knagen.

Nu heb ik eindelijk dé islamistische winkel van Emmeloord gevonden, met slagersafdeling. Dus kippenvleugels en lamsribjes ingeslagen. (De kippennekjes kon ik hier nergens vinden)
Alleen Brasso vindt het helemaal niks. Ben begonnen met een lamsribje te geven na een halve portie kant&klaar vlees(zijn wel hele kleine ribjes, zoiets als van spare ribs, maar Brasso is ook een klein hondje). Hij nam het wel in zijn bek en legde het toen weer terug en liet het liggen. Heb het langs zijn bek gehaald, er mee door de kamer gedanst e.d. maar niets hielp. Nu houdt niet iedereen van lamsvlees, dus heb ik gisteren de platgeslagen kippenvleugel ingezet. Weer allerlei trucs uitgehaald, maar ik kon zijn interesse er niet voor wekken.

Kortom: Hoe krijg is Brasso aan de RMB?

Sandra
#51976
Goeie vraag... ik moet hier eens even over denken. In eerste instantie dacht ik "inknippen. Vlees inknippen zodat hij de vleessappen goed proeft en ruikt". Maar dat doe je al..... Mmm, ik weet het ook even niet! Maar ik denk verder!
Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#51980
Hi Sandra
Je kan 'n klein stukje afknippen en zien of ie het zo uit je hand wil eten?
Of knip de hele vleugels in kleine stukje 1cm of zo,wanner het hapklare brokjes zijn dat komt hij wel tot de ontdekkeing dat erop gebeten moet.
Wanneer hij het op deze manier wel eet,dan volgende keer de stukjes groter knippen,en voordat je het weet dan "knipt"hij zelf de vleugel in stukken.
Hij moet eerst de smaakt te pakken hebben en dan leert hij de rest vanzelf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door