Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#521694
Hallo
Vandaag hebben Ijuba en Fynn hun eerste runderstrot gegeten.
Ijuba had er wat moeite mee ze kreeg het vlees er wel af maar moest veel moeite doen en had niet goed door dat ze haar poten moest gebruiken om het vlees/bot vast te klemmen.
Na een tijdje hebben we het wat kleiner gemaakt maar ze vond er niet veel aan.
Fynn aan de andere kant heeft met smaak gegeten deed over een strot van 800 gram 25 minuten en heeft toen dat van Ijuba ook nog opgegeten.(1 kilo)
Ze krijgen hier Bibi en af en toe een bot maar ik wil dit wel vaker gaan doen.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Laatst gewijzigd door Fynn op za 01 apr 2006, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#521698
leuk he als de honden zo genieten, sommige dingen moeten ze leren eten/waarderen en soms lusten ze het echt niet maar dat is een kwestie van uitproberen.
Door tieneke
#521716
Tinus doet over een strot van ruim 800 gram net 5 minuutjes...het wilde zwijn :-X
Tara net zolang op een net wat kleinere strot.
Strotten vinden ze hier gewoon geweldig :P
Door bas rouge
#521990
Runderstrot vinden die van mij ook erg lekker. Ik geef het niet heel vaak omdat de voedingswaarde niet heel hoog is net als die van longen maar de lol is wel groot en de knaagwaarde ook.
Door *wendy*
#522025
Toen ik vanochtend wakker was, moest ik aan je denken ;D En dacht ga vandaag eens een mailtje sturen of ze al een strot gegeven hebben.
Wel leuk om te lezen dat ze het wel lekker vonden.

Morgen staan ze hier op het menu ;D
Door JR
#522531
wat is runderstrot eigenlijk?valt dit onder orgaan of zit er nog kraakbeen in en moet ik het onder botten rekenen?
Door Femke
#523371
JR schreef: wat is runderstrot eigenlijk?valt dit onder orgaan of zit er nog kraakbeen in en moet ik het onder botten rekenen?
het is voornamelijk kraakbeen met veel (bloederig) vlees eromheen. Er wordt ook gewaarschuwd voor een venijnig klein botje dat erin zit.
Ik weet niet waar je het toe moet rekenen: hier valt het onder de zelfsamensteldagen 8) (voer voornamelijk KVV)
Door Nelly
#523377
Hier wordt een runderstrotje op z'n tijd ook best gewaardeerd, ze zijn ook zo op. Dat idd vlijmscherpe botje knip ik eruit met een snoeischaar. En dat ze wat minder voedingswaarde hebben; och voor af en toe tussendoor :)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#523387
Waar zit dat botje waar jullie het over hebben? Ik knip de strotten altijd door, omdat het een beetje veel is voor een teckel. Maar ik kan me geen botje voor de geest halen ??? ???
Door bas rouge
#525251
Femke schreef: kijk hier maar eens: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg396346

Zit niet in alle strotten hoor ;)
Huh, nou heb ik toch al heel wat strotten gevoerd maar heb dat botje nog nooit gezien. Kan het zijn dat de honden dit gewoon opeten zonder dat ik merk dat ze iets bottigs opeten of heb ik gewoon 'geluk' gehad tot nog toe? IK heb trouwens meestal de strotten van CB, zit het daar niet in misschien?
Door tieneke
#525457
Pauline schreef: Owhhhh ja dat ding..... Ik dacht toch de vorige keer dat dat tanden waren! :-[ :-[ :-[ :-[ (BLONT)
;D ;Dsorry ;D ;Ddat dacht Jaco dus ook ;D ;D
Door Happy Tail
#528620
zeg Fynn. als je zo hebt laten zien dat je het lekker vind, dan zouden jullie baasjes toch ook binnenkort echt over zijn toch???
vraag eens om geitenribben....jammie!!!

hier is vanavond 500gram schapenribben in krap 10 minuten uit het zicht weggewerkt.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door