Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sparkybranca
#521643
Ik wilde jullie allebei heel erg bedanken! Jullie hebben me op het goede spoor gezet. Ik ben vandaag bij Westerhuis geweest. Peet, jij kwam aanzetten met IBS, en Lizzy, jij met die link van WHG klinieken. Zo kwam ik uiteindelijk uit op ICC.
Ik heb dat hele artikel uitgeprint en met gele stift alles gemarkeerd waar Sparky ook last van had plus extra aantekeningen gemaakt en dat is heel behulpzaam geweest op het spreekuur.
Alles duidde volgens hem zodanig sterk op ICC dat hij verder onderzoek niet nodig vond, "dan zijn we 100 Euro verder om op dezelfde conclusie uit te komen", zei hij.

Peet, dat IBS heeft er niet ver naast gezeten, zo is het waarschijnlijk wel begonnen (ik herkende de klachten maar dan van een tijd terug, zoals een "pruttelbuik"), maar op een gegeven moment gaat dat over in ICC, als het maar lang genoeg duurt.

Als ik verder was gegaan in de richting die mijn eigen dierenarts wilde, was het alleen maar verergerd. Westerhuis zei ter verdediging van mijn d.a. wel dat dit heel vaak aangezien wordt voor voedselallergie.
AB is helemaaaaaaaal een foute voor behandeling voor Sparky.

Ik moet nu probiotica (Pro-Soluble) gaan geven om zo de overmaat aan Clostridium in de darmen terug te dringen en de darmflora weer op peil te krijgen. En hij moet vezelrijk gaan eten, ik heb iets meegekregen dat door het voer moet: Pro-Fibre, "a probiotic and prebiotic supplement to encourage normal digestive function, containing extra dietary fibre". Geen medicijnen.
Verder moet ik 3x per dag gaan voeren zodat zijn darmen niet leegraken en continu moeten werken.

Dus, Peet & Lizzy: :-* :-* :-* :-* :-*
We zijn er nog niet, maar bij de d.a. was het fout gegaan als we zo door waren blijven gaan.
Door Lizzy
#521645
Wat fijn om te horen dat we je een beetje hebben kunnen helpen om je op dit spoor te zetten zeg! Fijn dat je nu eindelijk weet wat er aan de hand is enne: fijn dat je een strak behandelplan hebt!! En nou gewoon onwijs hopen en duimen dat Sparky snel opknapt!!! Geef hem maar een dikke knuffel van me :-*!!!
Door Peet
#522624
Hee, hardstikke goed zeg! Weet je tenminste eindelijk waar je aan toe bent, nietwaar? :D

Ik hoop dat de pre & probiotica snel hun werk doen en dat Sparky gauw opknapt!
Door sparkybranca
#522660
Jullie hebben me niet een beetje maar een boel geholpen ;D.
Westerhuis zei: dit is geen zieke hond, dit is een hond wiens darmen van slag zijn en met een verkeerde behandeling ga je dat in stand zitten houden. Net zo lang tot het chronisch is.
We zijn vrijdag pas begonnen met de supplementen en de ontlasting is nu al normaal. Klinkt misschien gek maar het lijkt ook al of hij al beter in z'n vel zit en ik was niet de enige wie dat opgevallen was. Of het kan dat er ZO snel ZO goed op gereageerd word weet ik niet, misschien toeval, maar het gaat momenteel beter dan het in lange tijd gegaan is.
Door Peet
#522661
Kan heel goed zijn hoor, dat hij zich al zo snel beter voelt. Als zijn binnenwerk niet meer gepest wordt door de verkeerde med's en de probiotica goed aanslaat, kan het echt heel snel verbetern :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door