Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lyadeh
#521428
Snap het even niet meer!!!!Werkt pens nu laxerend of niet ??En is het jiust NIET goed om het met spiervlees te geven? Zijn hele verse pensen jiust weer laxerend?Gaf onze hond die op eliminatiedieet is heerlijk superverse gietenpens.Ook had ze diarree en dat is nu verergerd KAN dat komen door de pens??Graag een super vlugge reactie want ik weet even niet meer wat ik haar nu kan geven.Heb de zoekmachine al geraadpleegd maar daar kon ik zo gauw geen antwoord op mijn vragen vinden.(vind mezelf wel super stom dat ik dit niet weet :()
Laatst gewijzigd door lyadeh op do 20 apr 2006, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#521444
we zijn kvv-ers en omdat onze hond op een eliminatie dieet moest ,ben ik zelf gaan "samenstellen"Wist dat pens heel gezond is heb daarom wat te veel gegeven.Heb wel geiten rbben in de vriezer,ga die snel ontdooien.Maar omdat ze enorm fel en bijterig is ben ik altijd een beetje bevreesd voor botten.Ik kan ze dus niet afpakken,ze valt je dus echt aan.
Door Lizzy
#521448
Veel honden krijgen van pens slappe ontlasting of zelfs diarree. En dat is niks om je zorgen over te maken. Niet alle honden hebben hier last van overigens, maar veel honden wel.

Pens kun je prima combineren met spiervlees of met niks of met wat groente. En als je hond erg slappe ontlasting krijgt van pens: geef je een vleesbot toe. Dat is meestal afdoende om goede ontlasting te geven.
Door danielle1980
#521450
lyadeh schreef: we zijn kvv-ers en omdat onze hond op een eliminatie dieet moest ,ben ik zelf gaan "samenstellen"Wist dat pens heel gezond is heb daarom wat te veel gegeven.Heb wel geiten rbben in de vriezer,ga die snel ontdooien.Maar omdat ze enorm fel en bijterig is ben ik altijd een beetje bevreesd voor botten.Ik kan ze dus niet afpakken,ze valt je dus echt aan.
je zou de geitenribben ook even plat kunnen slaan, dan is het minder eng.
Door 202spots
#521454
lyadeh schreef: we zijn kvv-ers en omdat onze hond op een eliminatie dieet moest ,ben ik zelf gaan "samenstellen"Wist dat pens heel gezond is heb daarom wat te veel gegeven.Heb wel geiten rbben in de vriezer,ga die snel ontdooien.Maar omdat ze enorm fel en bijterig is ben ik altijd een beetje bevreesd voor botten.Ik kan ze dus niet afpakken,ze valt je dus echt aan.
Is je hond wel gewend om hele botten te eten?
Geitenbot kan aardig hard wezen en is niet geschikt om als eerste bot te geven.
Door Lizzy
#521456
Waar heb je de geitenribben gekocht?

Knip anders met een snoeischaar een stuk van de lengte van de ribben af. Oftewel: geef het stuk wervel waar de ribben aan vast zitten (dwarse gedeelte) met een stukje rib van bijv. 10 cm. Snap je wat ik bedoel?

En als je geen bot durft te geven: geef dan gewoon minder pens!
Door lyadeh
#521554
We zijn net van de wandeling terug en ze heeft gepoept!!! Het was al wat lobbig ..maar er zat bloed bij!!!Hoort dat bij dit soort diarree of kan het toch nog een virus zijn?? Ik heb de ribben in TOLBERT-Groningen gehaald. Ze heeft al eerder bot gehad(maand of 5 geleden) dat was om aan te sabbelen. Ook heeft ze ooit kippennek en karkas gehad.

Vorige week heeft ze drie keer een dunne geitenrib gegeten, en dat ging heel goed. Voor ik aan de ribben begon heb ik advies op BP gevraagd. Van dat smaller maken van de rib snap ik, hartstikke goed idee! Wil haar eigenlijk een groot geitenbot/stuk met bot gaan geven in plaats van, of samen met, de ribben want dat is niet zo eng. Weet alleen niet welk deel van de geit ik daarvoor moet nemen.
Ze krijgt normaal gesproken niet erg veel pens, maar ik dacht dat ik er goed aan deed daar ze diarree had. Maar pens laxeert, dus ik zat hartstikke fout.
Door 202spots
#521560
lyadeh schreef: Ik denk dat ik het snap :) :)De rib blijft in stukjes in het vlies dat er omheen zit "" hangen"??? :D :DDAT is een idee.????
Wanneer ik dat zo platgeslagen aan mijn honden geef...dan slikken ze het in 1 keer zonder te kauwen naar binnen..
Wanneer ik 't zelf vast houd,dan trekken ze er 'n stuk vanaf wat OOK gelijk zonder verder gekauw word doorgeslikt... :-\
Door Lizzy
#521562
Ik zou de ribben zelf niet pletten. Dat moet zij doen. Maar misschien moet je toch nog even wachten met ribben. Vanaf hier kan ik niet zien hoe hard ze zijn (de ribben die ik heb zijn gewoon ronduit zacht te noemen). Laat haar eerst maar weer even helemaal opknappen. Diarree moet weg zijn. Het kan eventueel van een virus zijn hoor, het heerst als de pieter. Het kan ook zijn van het te hard persen. Hoe zag de ontlasting er verder uit?

Je kunt ook bijv. heupbotten geven. Zorg wel dat er genoeg vlees aan zit of dat er in ieder geval genoeg vlees bij gevoerd wordt.
Door Antonia
#521642
Lizzy schreef: Maar misschien moet je toch nog even wachten met ribben. Vanaf hier kan ik niet zien hoe hard ze zijn (de ribben die ik heb zijn gewoon ronduit zacht te noemen).
Ik begreep van lyadeh dat ze de geitenribben in Tolbert heeft gehaald. Die zijn niet hard, het zijn goede ribben om te geven. Zelfs mijn pub werk ze met het grootste gemak weg.
Door Lizzy
#521646
Antonia schreef: Ik begreep van lyadeh dat ze de geitenribben in Tolbert heeft gehaald. Die zijn niet hard, het zijn goede ribben om te geven. Zelfs mijn pub werk ze met het grootste gemak weg.
OK! Hee, fijn dat jij dit kunt bevestigen!

Ik zou dan toch maar lekker ribben geven. Geef alleen geen enkele ribben, maar een rij ribben aan elkaar. En nogmaals, knip van de lengte van de rib desnood een stuk af!
Door lyadeh
#521653
Haar ontlasting ziet eruit als een spoor van piccelilly, die kleur en ook rozig waar dus wat bloed in zat.
Ik ga de ribben gewoon in kortere stukjes maken zodat ze makkelijker eet. Ik heb op dit moment geen rijen ribben dus die haal ik de volgende keer even op.
Ik hou nu gewoon 1 enkele rib vast en laat haar dat gewoon zo opeten.

Ik wacht de rest maar even af en kijk hoe haar ontlasting de komende dagen is.

Bedankt voor alle moeite en informatie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door