Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yorick
#521471
Hoi iedereen,

Alweer een tijdje geleden maar ben toch blij dat ik jullie mening eens kan vragen.

Lenka, bijna 10 jaar, kreeg begin januari serieuze diaree, ze stond toen op Carnibest en had er nog nooit geen problemen van ondervonden. Ik heb haar bloed laten checken en ontlasting ook, alles was dik in orde. Dus het lag aan de voeding, ik heb de lam en rijst versie van Carnibest aangekocht, dat ging even goed maar na een paar dagen, weer diaree ... DIK tegen mijn zin dan toch maar de brokken van de DA gegeven en ja hoor, ze doet het er prima op (qua ontlasting dan want god weet hoe haar binnenkant eruit ziet, ze eet het ook echt met lange tanden) Het is dus duidelijk dat ik haar véél liever terug vers geef maar wat?? Ik kan enkel aan Carnibest en Duck komen, als ik ver rij (wat ik er natuurlijk voor over heb) ook energique. Wat raden jullie me aan?

Yorick krijgt nog steeds carnibest, doet het er prima op


Bedankt!!
Door Peet
#521481
Het klinkt misschien wat betweterig, maar kan hij niet gewoon een virusje onder de leden hebben gehad? Er heeft echt een heel naar virus geheerst in januari, er waren overal honden aan de dunne.....en lang ook!

Misschien is het verstandig om Lenka aan de probiotica te zetten , evt met wat Cats Claw of echinacea erbij, en de Cb te vermengen met een beetje heet water?
Door Yorick
#521523
Is helemaal niet betweterig hoor! Moest het een virus zijn, zouden de DA dat dan niet gemerkt hebben door de onderzoeken? Het ging een paar dagen goed, dan weer niet, enz ...

Aangezien ik persoonlijk betere ervaringen had met Carnibest dan met Duck dacht ik: als ze het van CB heeft zal het met Duck niet verbeteren, dom :-[ maar goed ... Ik ga haar dit weekend op Duck zetten en afwachten, hopelijk met positief resultaat.

De DA zei dat het kon zijn, omdat ze een oud besje aan het worden is, dat ze hyper gevoelig kan zijn aan bestanddelen in de voeding (vlees is toch nergens goed voor ...) I know >:( >:( >:( heb hier nog steeds geen DA gevonden die EN goed is vr mijn honden EN versevleesvoeding niet de grond inboord ..

Bedankt voor de tips in ieder geval!
Door Lizzy
#521542
Ik zou toch ook nog eens een ander merk proberen. Het is niet gezegd dat ze het ook niet goed doet op Duck of Energique. Het lijkt me tenminste wel de moeite waard om het te proberen!
Door Yorick
#521545
Zal ik zeker doen, morgen krijgt ze Duck, heb de Lam & Rijst gekocht, in de Uitmuntend zitten er (naar mijn mening) teveel granen.


Bedankt
Door Domestic_Dog
#522220
Toen ik er hier 1 ernstig aan de diarree had heb ik een lepeltje natuurkruiden door de CB gedaan. Was de dag daarna over. Nu krijgt ze het eens a twee keer in de week er doorheen en gelukkig geen diarree meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#522263
Tja, persoonlijk vind ik dat een hond het zo goed moet doen op een voer, zonder kunst en vliegwerk om een ontlasting fatsoenlijk te houden. Voor een keertje natuurlijk helemaal niet erg, maar structureel vind ik het geen oplossing.
Door Yorick
#528450
Hoi,


Ze krijgt nu Duck en alles gaat prima, geen diaree meer! Dan zullen we het maar bij Duck houden want van Brokken krijg ik diaree ;D

Bedankt voor de tips en steun hoor!

Het enige waar ik me nog zorgen om maak is het feit dat ze 's nachts regelmatig rondtrippelt, de DA denkt dat dit van de krampen komt maar ze is zo speels dat ik het houd op een onrustige slaapster ...
Door Sella
#532718
Mijn oude hond begon dat ook te doen na een lichamelijk ongemakje in de nacht rondlopen.
Ik heb van alles geprobeerd om het haar comfortabel te maken maar dat faalde.
Op een keer had ik een mazzeltje en heb een groot vetbed gekocht maar eentje zonder waterkerende achterkant(die had ze al in de bench en maakte niet uit). Ze liep er op draaide een paar keer, diepe zucht en tukken, je kon er een bom naast afschieten.
En als extraatje was ze in de ochtend niet meer stram.
Ik houdt het erop dat ze inderdaad ouder was en ze te koud werd en haar draai niet meer kon vinden.

Mijn dierenarts zei tja ze is oud en wordt dement niets aan te doen....

Als een hond krampen heeft in mijn ervaring gaan ze of met een ronde rug staan of je ziet de onderbuik iedere keer asynchroon met de ademhaling intrekken en erg diep.
Als ze echt heel veel last van de kramp zou hebben dan heeft ze daar overdag ook last van.
Merk je iets aan haar gedrag?
Je hebt toevallig niet tijdens de periode van ziek zijn en herstel iets veranderd aan het naar bed gaan ritueel? Bijvoorbeeld wij deden altijd eerst de lampen uit en gingen dan de laatste wandeling doen.
Omdat er veel overgewerkt moest worden bleef een poos lang de heer des huizes dus beneden werken terwijl ik ging slapen.
Een ramp qua slapen voor de oude hond die kon er moeilijk aan wennen.
Toen hebben we de lampen uitgedaan, wandelen samen naar boven, en later de heer des huizes weer naar beneden en toen was ze een stuk rustiger.
Wij moesten ook heel diep nadenken wat we anders deden omdat je er niet altijd erg in hebt hoe je gewoonte is ahum.

Onze honden meestal altijd op de overloop in de winter en blijven in de zomer beneden liggen. Ik neem aan dat in de winter het beneden te koud langs de grond is.
Wij vinden het best zolang ze maar niet in de slaapkamer komen of gaan etterbakken.
Succes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door