Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door prissie
#52091
Vanavond moest Rocky naar de d.a. voor zn jaarlijkse enting.
Nu blijkt ie dus te zwaar te zijn en meteen kwam onze d.a.met allerlei proefzakjes dieetbrokken aanzetten.
Ik heb meteen gezegd dat ik dat dus niet wil, omdat ze op versvoer staan en ik niet weer terugga op brokken.
Nu heeft ie zelf ook een hond zegt ie die veelste dik is en die at eerst ook versvoer, maar hoe weinig ie ook gaf, hij viel er niet vanaf en hij had van alles geprobeerd en dit was het enige dat echt hielp.
Hij heeft helemaal niks tegen versvoer of barfen, zn eigen hond at ook versvoer, alleen als we m willen laten afvallen dan moet ie gewoon op deze brok, klaar.
Ik heb braaf de zakjes allemaal aangepakt en in een tasje gestopt, maar ik ben dus echt niet van plan het te gaan geven.
Ben ik net van de brokken af....
Wat denken jullie?
Kan ik gewoon met vers doorgaan en gewoon minder gaan geven of zal ik op die brok gaan?
Nee he?
Eigenlijk voorspelbaar wat jullie gaan zeggen denk ik ;D :-[
Heeft er nog iemand tips om m een beetje af te laten vallen?
Ow en dan had ik nog een vraagje, laten jullie je honden enten?
Rocky is namelijk elke keer ziek als ie geent is, diaree, niet eten, overgeven, enz...
Ook heeft ie een keer dikke darmontsteking gehad nadat ie geent was en ik wilde eigenlijk weten wat de voor en nadelen zijn van wel en niet enten.
Alvast bedankt!

PS. Op het zakje staan als ingredienten allerlei dingen als mais, bieten(nogwat), allerlei van die graanachtige dingen en dat is toch ook helemaal niet goed?
Hij mag er ook maar barweinig van hebben, een handje per dag ongeveer, toen ik zei dat t zo weinig was zei ie dat de brokken helemaal uitzetten in zn maag en dat ie daar een vol gevoel door krijgt. :-\
Laatst gewijzigd door prissie op di 10 feb 2004, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#52096
Hoi Prissie, weggooien die handel. En je dierenarts gewoon laten kletsen. Die man weet niet waar hij over praat. En desgewenst wil ik hem dat wel ff uitleggen ;D. Dit is echt klinklare onzin. Juist van een brokkendieet wordt een hond dik. Om te beginnen al omdat het stijf staat van de koolhydraten!

Ik weet niet wat voor versvlees je geeft? En hoeveel weegt jouw hond? En hoeveel voer geef je hem?

Geef je tussendoortjes? Geef je wel eens iets waar graan/koolhydraat in zit?

Over enten: nee, ik vaccineer niet meer. We hebben daar onlangs nog interessante discussies over gehad onder de vaccinatie categorie en onder vragen en problemen (in een vraag over een pro-versvlees dierenarts). Overigens: Mijn honden waren ook altijd doodziek na een vaccin. Een van de vele redenen waarom ik ermee ben gestopt. Is jouw hond nu gevaccineerd? Geef hem morgen anders even het homeopathische middel Thuja D6.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 10 feb 2004, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#52102
Mijn hond krijgt altijd darmtoestanden van een wormenkuur dus geef ik hem van Biofood tabl. tegen vlooien,wormen en teken hij heeft afgelopen zomer geen teken gehad.Enten heb ik weleens niet gedaan maar soms word er naar gevraagd.Afvallen vind ik een zwaar woord niet alleen bij mensen maar ook bij dieren gewichtsbeheersing vind ik beter en dat kan best met vers ik denk het kan juist met vers.Moet je alles goed op een rijtje zetten leeftijd hond,gewicht ,hoe aktief is de hond weeg je het voer wel af verleng je de maaltijd door na het eten nog iets te kauwen te geven.e.t.c.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 10 feb 2004, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#52108
Hoi Prissie gewoon teruggeven aan je Da! ;)
En lekker versvlees blijven geven.
Om Rocky af te laten vallen minder versvlees geven met als aanvulling fyto-mix(bibi)of natuurmix(carnibest)
Sucses met zijn dieet :P
Door prissie
#52115
Hoi Lizzy!
Bedankt voor je reactie!
Over de vraag van het enten was ik iets te snel, ik ben even in de bibliotheek wezen snuffelen en onder vacinaties en ontwormen en daar had ik idd al een boel gevonden ;D
Ze krijgen Rodi compleet met vlees, meestal maak ik zakjes met hart, wat gehakt, een beeflapje of karbonade, net wat er was en telkens verschillend.
Dan krijgen ze eens in de week een dag vis en eens per week pens, bij elke maaltijd krijgen ze een paar druppels olie en na afloop een scheutje yoghurt.
Ook krijgen ze wat groenten en fruit, net wat er in huis is, wat wortel, komkommer, andijvie, spinazie, erwtjes, appel, banaan vinden ze lekker, mandarijn,enz...
Rocky woog vandaag 9,4 kilo en het is een maltezer, alleen is ie heel erg groot en als ie normaal op gewicht zit dan is ie zo 8 kilo, dus hij is ruim een kilo te zwaar :-[
Hahaha, gelukkig ben ik dus niet de enige die al dacht dat ze daar juist dik van worden, toen ik las wat er allemaal in zat dacht ik het kan nooit dat ie daar van afvalt, maar goed....
Ze kregen (voor ik hier op de barfplaats kwam ;D) wel eens hondenkoekjes of van die vleesstrips, zo nu en dan een pensstaafje of van die harde, rode dingen, maar nu krijgen ze dat allemaal niet meer.
Ik wil met de tijd eens proberen of ik ergens kippennekken kan krijgen en die dan geven.
Ze verkopen in de dierenwinkel hier wel bevroren kuikentjes, kan ik die ook geven in het begin, ze zijn nog geen botten gewend?
Wel krijgen ze van mn oma als ze mee gaan op bezoek wel eens zon "hondenbifi" zon worstje van vlees.
Ow, voor ik het vergeet, waar kan ik dat homeopathische middel krijgen?
Kan dat gewoon bij de apotheek of moet ik het ergens bestellen?
Bedankt voor je antwoorden!
Door prissie
#52120
Ooow, typ ik zo langzaam ::)
Staan ondertussen alweer 2 reacties ;D
Bedankt ook tieneke en balupa en ik had idd hier al eens gelezen over fytomix en ik ga is kijken of ik het ergens kan krijgen, ben benieuwd!
Door Paul_Barte
#52124
Hoi Prissie,

Normaal gesproken bemoei ik me NOOIT met de maaltijden en samenstelligen maar ik kan het niet laten om toch een kritische noot te plaatsen bij je versmenu!!

Zakjes hart, gehakt,bieflapjes en karbonade ???

Ik mis bot, bot, bot en bij de laatste varkensvlees!!??

M.a.w. te weinig calcium en te veel fosfor (3x) en Aujetsky gevaar !!

Botten zijn een MUST bij het zelf samenstellen!!
Door ~anna~
#52127
[quote="prissie"]
Ooow, typ ik zo langzaam ::)
Staan ondertussen alweer 2 reacties ;D
Bedankt ook tieneke en balupa en ik had idd hier al eens gelezen over fytomix en ik ga is kijken of ik het ergens kan krijgen, ben benieuwd!
[/quoteOver langzaam typen gesproken hier zit nog 1 ;D[/quote]
Door Lizzy
#52129
Hee Paul, waarom bemoei jij je niet met zelfsamenstelling? Jammer.... :'(

Maar goed, Prissie, ik neem inderdaad aan dat je varkenskarbonaat geeft? Geef die maar nooit meer! Varkensvlees kan een virus bevatten (ziekte van Aujeszky) en deze is beslist dodelijk voor honden en katten.

En ik denk dat je gewoon van alles wat je geeft iets minder kan gaan geven. Je kunt hem ook in 2 weken af laten vallen tot zijn ideale gewicht! Door hem alleen Rodi compleet te geven, de helft van wat je normaal geeft en de andere helft Fytomix (Bibi) of Kruidenmix (Carnibest) te geven. (dit moet je niet langer dan 'n maand doen, maar binnen 2 weken is hij die ene kilo kwijt).

En als hij die kilo afgevallen is, dan kun je weer terug naar iets meer Rodi en wat je zelf samenstelt. Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om kippennekken toe te gaan voegen, want jouw hond heeft inderdaad wel genoeg calcium nodig. Kippennekken zijn een goed begin voor een hond die nog niet gewend is aan het eten van botten. Volgens mij kunnen 1-dagskuikens ook maar ik weet eigenlijk niet of deze voldoende calcium bevatten?

Thuja kun je bij de meeste drogisten of homeopatheken wel kopen (van Dr Vogel). Als ze het daar niet hebben, kun je het wel bij de drogist of apotheek bestellen.

Groetjes, Lizzy
Door prissie
#52130
Hoi Paul!

Geef alsjeblieft je mening hoor, daar leer ik weer van!
Ik ben begonnen met versvoer, dus geen fulltime barf nog.
Ze krijgen schijven van rodi en die vul ik aan met vlees (vergeet de karbonades, ze krijgen geen varkensvlees hoor, ik noemde maar wat op, ik kijk in de winkel altijd wat voor vlees het is, omdat ik alles anders door elkaar haal, zelfs gehakt let ik goed op dat het geen half-om is.)
Ik wilde het langzaam opbouwen, zoals ik al een stukje eerder schreef dat ik ze al kuikens wilde geven of kippennekken als dat goed was.
Ik ben pas net begonnen met versvoer geven en dat wil ik opbouwen tot barfen, dus rodi met vlees en langzaam aan botjes toevoegen tot ze volledig kunnen barfen.
Doe ik het nu helemaal verkeerd? :-[
Door Paul_Barte
#52132
>>Hee Paul, waarom bemoei jij je niet met zelfsamenstelling? Jammer.... <<

Heb het zo al druk genoeg Liz ;D
en....kan zelfs het woord Aujeszky niet meer spellen :-[
Gebruikersavatar
Door chooky
#52133
[quote="Paul_Barte"]

en....kan zelfs het woord Aujeszky niet meer spellen :-[
[/quote]

Hebben we allemaal wel eens last van hoor Paul ;D
Als ik terug zoek in mijn eigen berichtjes op BP vind ik volgens mij wel 4 of 5 verschillende spellingen terug ::) ;D ;D ;D
Door Paul_Barte
#52135
Nee hoor Priscilla ;) je doet het echt niet helemaal verkeerd!!

Je 2e omschrijving klink al veeeeeel beter LOL.

Meestal is het het handigste om b.v. 5 dagen in de week het complete voer te geven en b.v. in het weekend zelf wat te klooien :D
Zou niet beide dingen op 1 dag doen.

In het weekend kun je dan iets maken naar eigen inzicht met wat spiervlees, orgaanvlees en niet te vergeten BOT!! Zoals Lizzy al aangeeft zijn kippennekken prima om mee te beginnen.
(waarschijnlijk heb je ook het bottendocument in de bieb gelezen want dat is een must).

Lezen, vragen, kijken bij de voorbeeldmenu's en op die manier langzaam uitbouwen is de meest veilige en verstandige manier.
Door tieneke
#52141
Een pensstaafje mag je heus wel geven hoor!
Als je er maar voor zorgt dat je geen ongezonde hondenkoekjes meer geeft.
Kijk eens bij de recepten om zelf lekkere gezonde tussendoortjes te maken,bijv leverkoekjes.
Kom je er niet uit vragen staat vrij ;)
Door prissie
#52142
Hahaha, bedankt paul!
Dat van de karbonades was een vergissing, ik geef ze nooit varkensvlees, maar ik haal altijd alles door elkaar, vandaar dat ik ook nooit een lijstje maak van wat ik nodig heb, ik zie het wel in de winkel en nu zeg ik het dus ook verkeerd.
Maar goed, bedankt voor je "commentaar" om het maar zo even te noemen ;D
Overal leer je weer van zullen we maar zeggen!
Het bottendocument heb ik al meerdere malen gelezen, zeer intressant en leerzaam en zeker noodzakelijk voor de veiligheid!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door